سناتورهای آمریکا:قبل از اینکه دیرشود،قدرت فرمان جنگ را از بایدن پس بگیرید

ایرنا نوشت: شبکه فاکس نیوز گزارش داد که سناتورهای دموکرات و جمهوریخواه مجلس سنا را تحت فشار قرار داده‌اند تا هرچه زودتر قدرت جنگ از رییس جمهوری گرفته شود.

به گزارش این رسانه آمریکایی، در ائتلافی غیر محتمل سناتورهای دموکرات و جمهوریخواه طرحی را سه شنبه شب ارائه دادند که کنگره باید هر چه زودتر قدرت جنگ را از جو بایدن رییس جمهوری آمریکا بازپس بگیرد.

در این طرح قید شده است که رییس جمهوری نمی‌تواند بدون مجوز کنگره وارد هرگونه اقدام جنگی و نظامی شود.

از جمله سناتورهای شاخص که این طرح را دنبال می‌کنند، می‌توان به سناتور کریس مورفی و برنی سندرز اشاره کرد.

در طرح پیشنهادی سناتورها همچنین قید شده که رییس جمهوری باید برای صادرات تجهیزات نظامی و تسلیحات و استفاده اضطراری از قدرت را نیز باید با مجوز کنگره انجام دهد.

سناتور مورفی در بیانیه‌ای اعلام کرد: قبل از اینکه خیلی دیر شود، کنگره باید نقش شایسته خود را در امور جنگ و امنیت ملی بدست آورد.

اقدام سناتورها در بازپس گیری قدرت جنگ از رییس جمهوری آمریکا در حالی انجام می‌شود که در ماه قبل مجلس نمایندگان آمریکا طرح اختیارات جنگی که در سال ۲۰۰۲ برای حمله به عراق به رییس جمهوری این کشور داده شده بود را لغو کرد.

مجوز استفاده از نیروی نظامی علیه عراق، مصوب سال ۲۰۰۲ قانونی است که قانون گذاران آمریکایی قبل از حمله به تصویب رسانده بودند. این قانون به رئیس‌جمهوری آمریکا اجازه می‌دهد در برخی شرایط معین بدون کسب تأیید کنگره دستور اقدامات نظامی در منطقه غرب آسیا را صادر کند.

310 310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1537272

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 10
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • فریدون IR ۱۴:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۳۰
    1 0
    دموکرات های پست از ترس ترامپ این کار رو کردند چون میدونند که ترامپ با قدرت برمیگرده.
  • علی IR ۱۴:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۳۰
    0 0
    هیچ غلطی نمیکنه کفتار پیر
  • مسعود IR ۱۵:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۳۰
    0 0
    آمریکا زائیده،کم آورده،زده تو فاز فیلمهای هالیوودی
  • IR ۱۶:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۳۰
    0 0
    این مجوز ها رو از کجاتون درمیارید
  • احسان IR ۱۷:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۳۰
    0 0
    باز سیاه بازی شروع شد باز ترساندن کشورها یی مثل عراق و ایران بااین فیلم بازیها شروع شده مگه تابحال هیچ حمله ای ازجانب آمریکا بدون هماهنگی تمام قوا انجام میشده ؟؟؟؟؟
  • احیا دادمهر IR ۱۸:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۳۰
    0 0
    کشور آمریکا کلا در تاریخ کوتاه خود قوانین غیر انسانی فراوانی داشته و دارد از وحشی گری قرن گذشته نسبت به یکدیگر و نسبت به اقلیتهای قومی و مذهبی و نژادی، سیاهپوستان سرخپوستان و.....گرفته تا تجاوز به عراق و افغانستان و ویتنام و ......
  • میخائیل واسیلیوی اچ فرونزی JP ۲۰:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۳۰
    0 0
    کارها و حرفه‌ای جک بایدن نشون داده که اون عقل درست و حسابی نداره و ممکنه کارهای جنون آمیز و ابلهانه ای انجام بده ، پس لازمه که فورا اختیارات اش ازش سلب بشه، و حتی فورا از مقام ریاست جمهوری آمریکا خلع بشه، ظاهرا که عقل نرمال و سالمی نداره
  • ج ط IR ۲۳:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۳۰
    0 0
    طبل جنگ با کدوم کشور اگه گهي بود مردم ایران رواینقد اذیت نمیکرد ومارو نجات میداد
  • اصغر حقیقی پور IR ۰۹:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۳۱
    0 0
    جوبایدن اگر. کشور ایران. را نمی شناختی می گفتیم نمی شناسی. خاک تو سرت. ما یک چیزهایی. مثل. وطن پرستی و دین. داریم. زمانی که. زورگویان مثل تو و ترانپ. در دنیا باشید. اصلان. نمی تونیم. بشینیم. سر جای. خودمان. خدا را شکر. که. جنگ از طرف شما شروع. می شود. به جنگ تا به جنگیم. کارت. تمام می شود. بزودی. با ترامپ. باهم. برید به جهنم.
  • در IR ۰۲:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۱
    0 0
    اقای بایدن ایران عراق افغانستان سوریه نیست خیل کردی اسم جنگ بیاوری دولت مندان ما مترسن کور خواندی جراعت میخواهد چپ نگاه ایران کنی اسراببل رو هواست