فریبرز عرب​نیا بازیگر سینما که برای دومین هفته متوالی مهمان برنامه «هفت » بود، به نقد​های صورت گرفته روی صحبت​های هفته گذشته​اش پاسخ داد.

به گزارش خبرآنلاین، این بازیگر سینمای ایران کوشید مواضع​اش را در مورد مسائل سیاسی و جناح​هایی که او را منتسب به آن می​کنند، روشن کند.

بازیگر فیلم سلطان گفت که به هیچ جناحی تعلق ندارد و اصولا شان هنرمند را بالاتر از سیاست و فعالیت​های سیاسی می​داند.

عرب​نیا در ادامه تاکید کرد که در فضای فعلی مهمترین مشکل این است که سینمای مستقل و آدم​هایی که نمی​خواهند کولی بدهند و کولی بگیرند، دارند حذف می​شوند.

او در ادامه به صحبت​های مسعود فراستی منتقد برنامه هفت اشاره کرد که در هفته گذشته و پس از پایان صحبت های او به نقد حرف​های عرب​نیا پرداخته است.

بازیگر فیلم «شوکران» گفت که آقای فراستی گفتند من متوهم هستم، من هم می​گویم که حاضرم با هم پیش یک روانکاو بریم تا مشخص شود که چه کسی متوهم است.

او افزود: «متاسفانه ته نارسیسم به اینجا می​رسد که ما می​آییم و به میراث فرهنگی یک مملکت یعنی آقای کیمیایی توهین می​کنیم.»

اشاره عرب​نیا به یکی از برنامه​های «هفت بود که در آن مسعود فراستی از الفاظی برای توصیف فیلم کیمیایی استفاده کرد که انتقاد بسیاری از هنرمندان را برانگیخت.

عرب​نیا در ادامه به گزارشی که در هفته گذشته و در برنامه هفت در مورد بازیگران سینمای ایران پخش شده بود اشاره کرد و گفت که در این گزارش بار​ها از فردین و بهروز وثوقی به عنوان لات کلاه مخملی نام برده شد که اینگونه نبود.

او با تمایز قایل شدن بین کار حرفه​ای و مواضع سیاسی و ... به این نکته اشاره کرد که این بازیگران در حوزه کاری خودشان آدم​های توانایی بودند.

به گفته بازیگر سریال «مختارنامه»، با حضور فردین بود که سلطه فیلم​های هندی بر سینمای ایران پایان یافت. او بهروز وثوقی را هم بازیگری توانا نامید.

جیرانی در پاسخ به عرب نیا گفت که منظور از لات نوع شخصیت​هایی بوده که این بازیگران نقش آن​ها را ایفا می​کرده​اند و در این گزارش به نوع پوشش​ آن​ها اشاره شده نه شخصیت خودشان.

مجری برنامه «هفت» افزود: «ما در این برنامه برای اولین بار سه بازیگر متعلق به سینمای قبل از انقلاب را نشان دادیم و تا جایی که توانستیم و زمان 15 دقیقه​ای گزارش اجازه داد، جوانب کار آن​ها را نشان دادیم.»

جیرانی گفت:«به هر حال ما نمی​توانیم از تاریخ سینما بگذریم و معتقدیم که تاریخ سینما نه از سال 1357، بلکه از سال 1309 آغاز شده و از سال 1357 رشد چشمگیری داشته که کسی نمی​تواند منکر آن شود.»

مسعود فراستی هم پس از پایان گفت و گوی جیرانی با عرب​نیا، به بعضی از صحبت​های این بازیگر پاسخ داد. او گفت که هر کس نظر خودش را دارد و این که آقای کیمیایی میراث فرهنگی ایران هستند، نظر آقای عرب​نیاست. من هم به کیمیایی تو​هین نکرده​ام، بلکه در مورد فیلم آخر او «جرم» حرف زدم. من معتقدم که کیمیایی پیش از انقلاب دو فیلم خوب داشته و کارگردان توانایی بوده.

او افزود:« نقد​های آقای عرب​نیا در مورد مسائل مختلف سینما قابل تامل بود، اما آنجایی که در مورد خودشان حرف می​زدند توهم بود.»

متن کامل صحبت​های عرب​نیا در برنامه هفت به زودی در خبرآنلاین منتشر می​شود.

5757

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 153806

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 38
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بهنام DE ۰۴:۱۰ - ۱۳۹۰/۰۳/۰۷
    9 11
    حق با فریبرز عرب نیاست ....
  • بدون نام IR ۰۴:۲۳ - ۱۳۹۰/۰۳/۰۷
    9 11
    لبیک با مختار.برو جلو و آبروی ایرانی را نجات بده
  • سهراب IR ۰۴:۲۵ - ۱۳۹۰/۰۳/۰۷
    7 13
    با وجود احترامی که برای آقای عرب​نیا قائلم. ولی با نظرشون راجب آقای فراستی مخالم و فراستی یکی از منتقدان با سواد و عادل و رک گوی کشور میدونم که ادبیات مخصوص به خودش رو داره و هرگز توهینی به شخص نکرده و همیشه منطقی و با استدلال درست از کار افراد حرف زده و نقد کرده.
  • مهدی IR ۰۴:۵۱ - ۱۳۹۰/۰۳/۰۷
    7 9
    دم اقای عرب نیا گرم واقعا چند تا بازیگر مثه ایشون تو سینمای ایران بود وضع سینما این نبود
  • احمد از قزوين IR ۰۶:۵۷ - ۱۳۹۰/۰۳/۰۷
    6 8
    آنچه كه از صحبتهاي آقاي عرب نيا مشخص بود ايشان ،وقت ،مطالعه،وتحقيق را در مورد موضوع برنامه انجام داده بودن اي كاش آقاي فراستي نيز كمي عادلانه برخورد مي كردند
  • بدون نام IR ۰۸:۱۹ - ۱۳۹۰/۰۳/۰۷
    7 5
    منظور عرب نيا سياست به معناي درست و صحيح آن نبود كه مثلا از ديانت و هنر جدا باشد. منظور فريبرز تحكم و غلبه ساست بازي و سياست زدگي و سياسي كاري بر عرصه هنر است كه با سلايق شخصي درهم مي آميزد و خروجي نامناسبي دارد. در مورد آقاي فراستي هم حق با عرب نيا است كه فراستي اصولا آدم ناراحتي به نظرمي رسد كه حتي با خودش درگير است. اما عرب نيا يك فرد نرمال و فهميده و اهل فكر و مطالعه است.
  • مینا DE ۰۸:۴۸ - ۱۳۹۰/۰۳/۰۷
    6 7
    دمش گرم... واقعا این فراستی داره بی انصافی می کنه و کاملا مشخصه که خط می گیره و نقد می کنه... معلومه تو صداوسیمای ایران باشی نباید از وثوقی و فردین و کیمیایی تعریف کنی... هرچند خود این فراستی هم با کیمیایی ها سینما رو شناخته ...
  • بدون نام IR ۰۸:۵۷ - ۱۳۹۰/۰۳/۰۷
    6 6
    نمی دونم اقای جیرانی به غغیر از فراستی دوست منتقد دیگه ای نداره؟این فراستی همش رو نروه مردمه
  • حمید IR ۰۹:۴۵ - ۱۳۹۰/۰۳/۰۷
    7 9
    سخن آقای عرب نیا ناشایست و به دور از موازین نقد حرفه یی است.
  • بدون نام IR ۰۹:۵۳ - ۱۳۹۰/۰۳/۰۷
    3 4
    چرا باتوهين يا بي حرمتي نياكان و پيشكسوتان قصد پر كردن توبره و... داريم !واقعا" زشت است ، اين نونها خوردن نداره وبالاخره توي گلو گير ميكنه. واقعيات رو بايد گفت ،شايدم خوشت نياد.
    • نگين IR ۰۳:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۹
      2 3
      توي مختارنامه كولاك كرد! عاشقشممممممممممممممممممممممم تكه تك! دل و جرات و غرور!!!!!!! خداحفظش كنهههه
  • بدون نام IR ۰۹:۵۹ - ۱۳۹۰/۰۳/۰۷
    6 3
    آخه اون حرف بود آقای فراستی راجع به فیلم کیمیایی زد . به نظرم حق با عرب نیا بود . فراستی بدون مطالعه و تغمق حرف میزنه .
  • محمد CA ۱۰:۰۶ - ۱۳۹۰/۰۳/۰۷
    8 3
    آقای فراستی شاید به بیماری خود بزرگ بینی مبتلا باشند چون همیشه تخریب روش کارشان بوده نه تشویق
  • حميد IR ۱۰:۰۷ - ۱۳۹۰/۰۳/۰۷
    6 3
    فراستي جدي مشكل داره.جدايي نادر از سيمينم قبول نداشت ولي با اخراجيها 3 چه حالي كرده بود!
  • حمید IR ۱۰:۱۱ - ۱۳۹۰/۰۳/۰۷
    3 8
    صحبت آقای عرب نیا در مورد آقای فراستی بسیار غیرحرفه یی است.
  • موحد IR ۱۰:۵۴ - ۱۳۹۰/۰۳/۰۷
    9 5
    تا به حال نديده بودم بازيگري با اين صراحت كلام صحبت كنه! ولي الحق كه حرف حساب ميزد، چنان محكم صحبت ميكرد من ياد زماني افتادم كه مختار بر منبر مسجد كوفه خطبه ميخواند. اميدوارم همه ي بازيگران سينماي ما سعي كنند مثل آقاي عرب نيا باشند.
  • رسول GB ۱۱:۴۵ - ۱۳۹۰/۰۳/۰۷
    6 3
    مرحبا اقای عرب نیا از تسلط شما بر مباحثی که ایراد کردی لذت بردم خدائیش فکر نمیکردم یک بازیگر باین راحتی در برنامه زنده بتواند صحبت کند با کمترین تپق خوب است همه اهل هنر اهل مطالعه نیز باشند زنده باشی پهلوان
  • هدی US ۱۲:۱۹ - ۱۳۹۰/۰۳/۰۷
    2 10
    همه رو جو گرفته.همچین اومده بود حرف میزد کانه یه آدم الهی از آسمون اومده داره حرف میزنه.آقای فراستی هم که یه جور دیگه... تازه باید به این آقا گفت که تو شان خودتو داشته باش سیاستمدارم شان خودشو داره.
  • رضا US ۱۳:۰۲ - ۱۳۹۰/۰۳/۰۷
    8 2
    اميدوارم اين سلسله بحثها با آقاي عرب نيا ادامه داشته باشه. خيلي عالي بود. صدا و سيما بايد اينچنين برنامه هايي رو بيشتر پخش كنه.به نظرم با اين برنامه هفت هم مثل نود محبوبيتش بيشتر و بيشتر خواهد شد.
  • سعید IR ۱۳:۰۳ - ۱۳۹۰/۰۳/۰۷
    7 2
    تا به حال دونفر به فراستی گفتن بره پیش روانپزشک.اولی ده نمکی بود دومی هم عرب نیا.ولی از قدیم گفتن تا سه نشه بازی نشه
  • آرش IR ۱۳:۲۱ - ۱۳۹۰/۰۳/۰۷
    6 2
    زنده باد ایران زنده باد هنر و هنر مند زنده باد فریبرز عرب نیا
  • علي IR ۱۳:۲۹ - ۱۳۹۰/۰۳/۰۷
    7 3
    خوشحاليم كه كسي پيدا شد تا با جسارت تمام واقعيت هاي سنماي ايران را بيان كند شايد مسولين بيدار شوند0
  • بدون نام US ۱۳:۵۲ - ۱۳۹۰/۰۳/۰۷
    6 2
    به راستی که حرف حق زدن در این روزگار چقدر غیرمعمول به نظر میرسد و مخصوصا در برنامه زنده آدم هول میشود که نکنه الان بلایی سر آدم حق گو بیارن
  • بدون نام IR ۱۳:۵۹ - ۱۳۹۰/۰۳/۰۷
    5 3
    کسی که از فیلم شوکران بد میگه و فیلمای مورد علاقه‌اش اخراجی‌ها و شرط اول هستن بدون ویزیت روان‌شناس هم معلومه اوضاع‌ش چه‌طوریه.
  • محسن IR ۱۴:۱۵ - ۱۳۹۰/۰۳/۰۷
    7 1
    به نظر من آقای فراستی و بعضی دیگر از منتقدان سینما در تمام عمرشان فقط غر زدن و ایراد گرفتن را بلد هستند و اگر از آنها بخواهی یک دقیقه فیلم بسازد افتضاح ترین کار را تحویل میدهند. شغل آنها حرف زدن است که هر آدمي از پس آن بر می آید
  • فرامرز IR ۱۸:۳۶ - ۱۳۹۰/۰۳/۰۷
    5 1
    اونی که میتونه انجام میده و اونی که نمیتونه انتقاد میکنه.(برنارد شاو)
  • رها IR ۰۷:۴۶ - ۱۳۹۰/۰۳/۰۸
    8 2
    آقای عرب نیا جای هیچ حرفی رو باقی نگذاشتن. دمش گرم.......
  • بدون نام IR ۰۹:۱۹ - ۱۳۹۰/۰۳/۰۸
    9 1
    به شما افتخار می کنیم آقای عرب نیا و دوستتون داریم! خدا رو شکر که قبل از مرگ دیدیم که یه نفر توی صدا و سیمای ما درست و سنجیده و منطقی وشکیل صحبت بکنه!عجب!!...یه نفر پیدا شده که قبل از حرف زدن مطالعه و فکر می کنه! تبریک می گم دوستان!!!
  • محمد IR ۱۰:۵۷ - ۱۳۹۰/۰۳/۰۸
    5 2
    در سواد وعلم اقای فراستی شکی نیست دوست من ولی علم بدون اخلاق پشیزی نمی ارزد.شما بعد از مدتها که از اغاز برنامه هفت میگذرد هنوز به بی ادبی اقای فراستی اعتقاد نداری.من مرد فیلم های کیمیایی را دوست دارم حتی اگر نخ نما شده باشدودر قیصر در جا بزندانهم در زمانی که فرق مرد وزن را از چهره نمیشود تشخیص داد.
  • مریم IR ۲۰:۰۷ - ۱۳۹۰/۰۳/۰۸
    8 1
    واقعا من موندم این جیرانی ادمی متفکرتروبهترازفراستی پیدا نکرده.تازه جالب اینجاس از رو هم نمیره عوضش کنه.واقعه گلی به جمالت عرب نیا.اخرخداشناسی"ادب متانت اطلاعات(کدوم از مهمونای7تاحالا اونجوری چارت تهیه کرده بئدنو جدی گرفته بودن برنامه و مخاطبارو؟؟؟دمت گرم با اون ادب بر عکس فراستی که از همه لحاظ مشکل داره
  • ندا IR ۲۲:۵۲ - ۱۳۹۰/۰۳/۰۸
    8 1
    به امید روزی که هر شخصی که به یک برنامه تلویزیونی دعوت می شود مانند آقای عرب نیا با مطالعه قبلی در آن برنامه حضور یابد و برای شعور مخاطبین آن برنامه احترام قائل شود.
  • فاطمه IR ۱۱:۱۹ - ۱۳۹۰/۰۳/۰۹
    6 1
    من عاشق فیلم وسینماوتلویزیون وعاشق برنامه ی هفت هستم.می خواستم از برنامه هفت وخصوصا آقای عرب نیا خواهش کنم راجع به مشکلات جامعه ومردم واستعداد هایی که در همه ی زمینه های علمی -فرهنگی-هنری و ورزشی به علت حضور افراد نالایق و خدا نشناس تلف شده ومی شوند صحبت کنند و حق مردم رازنده کنندونگذارند جوانان مستعد با حسرت های فراوان به میانسالی و پیری برسند. متشکرم
  • لیلا IR ۱۴:۵۴ - ۱۳۹۰/۰۳/۰۹
    8 2
    آقای عرب نیا امید مردمی.ناامیدمون نکن!
  • بیتا IR ۱۵:۰۵ - ۱۳۹۰/۰۳/۰۹
    9 3
    دم عرب نیا گرم!
  • آناهیتا IR ۰۷:۴۹ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۱
    11 6
    چقدر دانستن اینکه هنوز مردانی مثل آقای عرب نیا در هنر این سرزمین هستند قلبهایمان را گرم میکند.من هم مثل ایشان یک ایرانی هستم و از این که یک خارج نشین بخواهد فرهنگ مردم مرا عوض کند بیم دارم.قبل از این احساس تنهایی میکردم،چون علی رغم ظاهر امرزی ام تکلیف مرا نه صدای آمریکا معلوم میکند و نه نگران زیبارویان سریال های فارسی 1 هستم،ما به کمک هم سرزمینمان را آباد خواهیم کرد جناب آقای عرب نیا،دشمنان دوست نما نمیتوانند فرهنگ ما را از ما بدزدند!
  • هلیا IR ۰۸:۱۵ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۸
    10 4
    اقای عرب نیا واقعا قشنگ بازی کردند هم زیبا و هم تاثیر گذار خسته نباشند مرسی از بازی قشنگشون ممنون
  • بدون نام IR ۱۵:۰۰ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۰
    6 2
    واقعا که عرب نیا حرف حق را با جرات میگه
  • فرشته نظم ده IR ۱۳:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۸
    7 2
    بازیگری گذشتن از مرز بین انسان هاست به نظر من استاد عرب نیا این عبور را تجربه کرده است به همین خاطر است که حقایق را بی پروا بیان کرده و سر مشق نو بازیگرانی چون من هستند امید است روزی بتوان به ایشان رسید