ثبت نام رایگان سجام و کارگزاری بورس به صورت غیرحضوری؛ راهنمای کامل

بورس سابقه ای طولانی در تاریخ بشر داشته و در ایران نیز سابقه ای بسیار طولانی دارد. بورس غالبا برای بورس اوراق بهادار استفاده می شود ولی به طور کلی می تواند شامل سایر انواع بورس های فعال مانند بورس کالا نیز بشود. در چند سال اخیر، علاقه مندان زیادی وارد بورس شدند و می توان گفت که سابقه معروفیت بورس بین عموم مردم ایران به همین چند سال اخیر باز می گردد.

در ادامه با ما همراه باشید تا سریع ترین روش دریافت کد بورسی و شروع فعالیت در این بازار را با هم بررسی کنیم. روش اول با هزینه و چند مرحله ای است و روش دوم رایگان و تک مرحله ای انجام می شود.

اولین روش: ثبت نام مستقیم سجام و ثبت نام جداگانه کارگزاری

در این روش برای دریافت کد بورسی، باید در سامانه سجام (مخفف سامانه جامع اطلاعات مشتریان sejam.ir) ثبت نام کنید. سپس برای خرید و فروش سهام نیز باید به صورت جداگانه در کارگزاری اقتصاد بیدار ثبت نام کنید.

معایب:

  1. پرداخت هزینه ثبت نام
  2. نیاز به ثبت نام جداگانه در کارگزاری
  3. احراز هویت پیچیده تر خواهد بود

روش دوم: استفاده از سامانه یکپارچه ثبت نام کارگزاری اقتصاد بیدار

در این روش،  ثبت نام سجام و کارگزاری به صورت همزمان برای شما انجام می شود و هزینه ای نیز پرداخت نخواهید کرد. لینک احراز هویت نیز برای شما ارسال شده و می توانید احراز هویت خود را کاملا غیرحضوری انجام دهید. در ادامه این روش را به صورت گام به گام شرح خواهیم داد.

ثبت نام رایگان سجام و کارگزاری بورس به صورت غیرحضوری؛ راهنمای کامل

سریع ترین روش دریافت کد بورسی چطور انجام می شود؟

ثبت نام در بورس و دریافت کد بورسی سجام از طریق سامانه کارگزاری اقتصاد بیدار به راحتی و با سرعت امکان پذیر است. برای این کار کافی است وارد ex.ebidar.com شوید و بعد از آپلود مدارک و وارد کردن اطلاعات هویتی خود، این سامانه اطلاعات شما را برای سامانه سجام و کارگزاری به طور همزمان ارسال می کند. مرحله بعد احراز هویت است. برای احراز هویت، ابتدا باید کد پیگیری سجام را به صورت پیامکی دریافت کرده باشید.

احراز هویت را نیز می توانید به صورت غیر حضوری از طریق اپلیکیشن و یا وب اپلیکیشن (بدون نیاز به نصب) انجام دهید.

اگر قبلا سجامی شده باشید، تنها با وارد کردن شماره موبایل و تایید قرارداد الکترونیکی، ثبت نام شما نهایی خواهد شد. اگر سجامی نیستید، مراحل زیر را طی کنید.

  • وارد سایت ex.ebidar.com شوید
  • شماره موبایل خود را وارد کنید
  • اطلاعات هویتی خود را وارد کنید
  • اطلاعات بانکی خود را وارد کنید
  • با زدن دکمه ارسال اطلاعات به سجام، اطلاعات خود را به سجام ارسال کنید

در اینجا ثبت نام شما در کارگزاری و سجام به پایان رسید. در ادامه باید منتظر کد پیگیری سجام باشید که برای شما پیامک خواهد شد.

  • کد پیگیری خود را وارد سامانه احراز هویت آنلاین کنید. (راهنمای کامل در ehraz.ebidar.com)
  • مراحل احراز هویت را به پایان برسانید
  • کد بورسی و کد معامله آنلاین برای شما پیامک خواهد شد

در صورت داشتن سوال و یا نیاز به راهنمایی بیشتر، راهنمای ثبت نام بورس اقتصاد بیدار را مطالعه کرده و یا با شماره ۴۲۰۲۹۰۰۰-۰۲۱ تماس بگیرید.

آیا امکان ثبت نام از طریق دفاتر پیشخوان وجود دارد؟

بله این امکان وجود دارد ولی در حال حاضر با توجه به توسعه سیستم های الکترونیکی و غیرحضوری کاری غیرضروری به نظر می رسید. شما تمام مراحل دریافت کد بورسی و شروع فعالیت در بورس را به صورت کاملا غیرحضوری از طریق سامانه ای که در بالا به آن اشاره کردیم می توانید انجام  دهید و نیازی به مراجعه حضوری نخواهید داشت.

در صورتی که برای فرزند زیر ۱۸ سال خود قصد دریافت کد بورسی دارید، باید توجه داشت که ثبت نام از طریق همان سامانه آنلاین انجام می شود ولی برای احراز هویت باید همراه قیم قانونی، به دفاتر پیشخوان دولت مراجعه کنید.

خرید و فروش سهام چطور انجام می شود؟

روش خرید و فروش آفلاین و تلفنی گرچه هنوز به طور کامل حذف نشده ولی امروزه تقریبا همه فعالان بازار از روش معاملات آنلاین برای خرید و فروش سهام استفاده می‌کنند. پس از ثبت نام در کارگزاری طبق مراحلی که در همین مقاله برای شما توضیح دادیم، یک پیامک حاوی نام کاربری و رمز عبود ورود به پلتفرم معاملاتی آنلاین برای شما ارسال می شود. از طریق این سامانه می توانید تمام امور مربوط به خرید و فروش سهام خود را انجام دهید. کارگزاری ها به عنوان نماینده شما، کار خرید و فروش سهام را برای شما انجام می دهند.

ثبت نام رایگان سجام و کارگزاری بورس به صورت غیرحضوری؛ راهنمای کامل

کارگزاری چیست و چه خدماتی به سرمایه گذاران ارائه می دهد؟

کارگزاری (broker) واسطه ای بین خریدار و فروشنده سهام است و خدمات متنوعی را به سهامداران عرضه می کند. کارگزاری اقتصاد بیدار ebidar.com به عنوان یکی از بزرگترین بازیگران این عرصه از سال ۱۳۸۳ در خدمت سهامداران گرانقدر است. کلیه خرید و فروش های سهام، حق تقدم، اوراق بدهی، اوراق مسکن، اوارق مشتقه، آتی و... از طریق کارگزاری ها انجام می شود. کارگزاری ها با اخذ مجوزهایی می توانند بازارگردانی سهام را نیز انجام دهند که به نقد شوندگی بازار کمک بسیار زیادی می کند.

کارگزاری ها با دادن خدمات مشاوره ای، اعتبار خرید سهام، برگزاری کلاس های آموزشی و غیره خدمات گسترده ای را به مشتریان خود ارائه می کنند.

چرا با ثبت نام در سامانه اقتصاد بیدار، نیاز به ثبت نام جداگانه سجام نداریم؟

این سامانه با سجام همگام شده است و در واقع شما با یک بار ثبت نام، در سجام نیز ثبت نام می شوید و اطلاعات شما به صورت آنی برای این شرکت ارسال می شود. لذا نگرانی ای از جهت درج اطلاعات خود در سامانه سجام نداشته باشید. مزیت این روش این است که تمام مراحل ثبت نام را یک باره انجام می دهید، قرارداد خود را به صورت الکترونیکی تایید می نمایید و احراز هویت خود را به نیز به صورت غیرحضوری و آسان به پایان می رسانید.

آنچه خواندید:

در این مقاله روش کامل ثبت نام کد بورسی سجام به صورت رایگان را با هم بررسی کردیم.

احراز هویت خود را می توانید به صورت آنلاین از طریق اپلیکیشن بیدار انجام دهید.

لینک و نام کاربری و رمز ورود سامانه معاملات خرید و فروش سهام برای شما پیامک خواهد شد.

۲۱۲۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1538462