برخورد با حیوان گردانی در خودرو/ نظر ‌پلیس در مورد موتورسواری زنان

ایسنا نوشت: رییس پلیس راهور تهران بزرگ درباره برخورد پلیس با سگ‌گردانی در خودرو گفت: این موضوع در دستورکار پلیس است و روزانه با آن برخورد می‌شود و نه فقط سگ که هر حیوانی که داخل خودرو رها باشد مشمول این برخورد می‌شود چرا که باعث پرت شدن حواس راننده می‌شود. جابجایی حیوان در خودرو باید در جعبه و باکس مخصوص باشد و نباید حیوان در خودرو رها باشد.

سردار محمدحسین حمیدی در نشست خبری که صبح امروز در محل ستاد راهور فاتب برگزار شد، به تشریح برخی از اقدامات پلیس راهور تهران بزرگ پرداخت و گفت: با اتمام تعطیلات ۶ روزه، شهروندان باید بدانند که از امروز با عادی شدن ترددها وضعیت ترافیکی نسبت به چند روز قبل افزایش قابل توجهی داشته است.

وی ادامه داد: اجرای طرح‌ ترافیک نیز از سر گرفته شده و طرح ممنوعیت تردد شبانه نیز به قوت خود ادامه دارد  و از ساعت ۲۲ تا سه بامداد اجرا می‌شود. 

وی در مورد جریمه خودروهای فاقد معاینه فنی نیز گفت: در ایام تعطیلات شش روزه به دلیل تعطیلی مراکز معاینه فنی، اعمال قانون صورت نگرفت، ما سعی می‌کنیم تا پایان امروز هم این خودروهای فاقد معاینه فنی جریمه نشوند و یک روز هم ارفاق می‌کنیم اما با توجه به بازگشایی این مراکز لازم است خودروها حتما معاینه فنی دریافت کنند.

حمیدی در مورد اهم اقدامات پلیس راهور فاتب در سال ۱۴۰۰ نیز گفت: ۹۸ هزار و ۳۱۱ موتورسیکلت سوار در قالب طرح "موتور یار " در سال جاری تحت آموزش قرار گرفتند که علی رغم افزایش استفاده از موتورسیکلت، باعث کاهش دو درصدی تصادفات موتور در سال جاری شده است.

وی ادامه داد: همچنین رفع ۷۶ نقطه حادثه خیز از ۵۳۵ نقطه شناسایی در سه ماهه نخست سال جاری انجام شده است.


به گفته رییس پلیس راهور ناجا، اجرای طرح برخورد با تخلفات" پوشش پلاک "نیز به جد ادامه دارد و تاکنون بیش از ۴۴ هزار و ۴۹۷ خودرو اعمال قانون و ۷۶۰ دستگاه وسیله نقلیه  توقیف شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴۰ رشد داشته است.
حمیدی از تشدید برخورد با تخلفات حادثه ساز معابر بزرگراهی با استفاده از تیم های نامحسوس جهت کاهش تصادفات نیز خبر داد و گفت:
۲۸۱۸ نفر از رانندگان پرخطر احضار شده و اخذ تعهد از آنان در قالب قرارگاه کنترل سرعت انجام شده است.

حمیدی در مورد ترخیص موتورسیکلت و خودروهای رسوبی با تسهیلات ویژه نیز گفت: در سال ۱۴۰۰ تعداد ۵۸۹۳ موتورسیکلت و ۷۲۰  خودروی رسوبی ترخیص شده است.


رییس پلیس راهور ناجا ادامه داد: برخورد با تخلفات حادثه ساز ۱۴ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد داشته است. همچنین تصادفات منجر به فوت در ۳ ماهه نخست سال جاری برای سومین سال متوالی علی رغم افزایش استفاده از وسایل نقلیه شخصی کاهش داشته است.
وی افزود: میانگین زمان رسیدگی به تصادفات از ۱۲ دقیقه به ده و نیم دقیقه کاهش یافته است.

وی در پاسخ به پرسشی در مورد موتورسواری زنان نیز گفت: معیار برای ما داشتن گواهینامه موتورسیکلت است و هر فردی که فاقد گواهینامه باشد با آن برخورد می‌کنیم. در مورد موتورسواری زنان موارد محدود است که با آن برخورد شده و وسیله نیز توقیف شده است. اما هرکسی گواهینامه موتورسیکلت داشته باشد می‌تواند با موتور رانندگی کند.

۴۷۲۳۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1538729

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • عطا IR ۱۱:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۴
    9 29
    اگر پلیس صلاح بداند هستند افرادی بطور داوطلب همیار پلیس باشند و از خودروهای خلافکار عکس بگیرند و برای پلیس ارسال نمایند
  • مردم IR ۱۱:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۴
    11 6
    سردار ببخشید : رانندگی پشت فرمان با سرعت بالا در حال گشت و گذار در فضای مجازی هست ایا انها حواسشان به رانندگی هست ؟ در کشور اروپایی تلفن همراه بیشتر از حیوانی روی صندلی عقب یک خودرو نشسته است حواس راننده پرت میکند اما در کشور ما همه چیز برعکس است
  • یاس FR ۱۱:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۴
    42 6
    کم مونده بیان تو خونه بگن شبا چی میپوشید ببینیم گلدار هست یا نه!
  • کبری IR ۱۱:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۴
    15 37
    با سلام باید سگ گردانی در کل ایران جمع شود اولاً بخاطر نجاست سگ و دوماً بارها مشاهده شده که سگ آسیب های فراوانی (مثل گازگرفتگی و دنبال کردن) به انسان ها و مخوصاً کودکان وارد کرده است.
  • FR ۱۱:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۴
    24 2
    به جای این کار ها با مواد فروش ها برخورد کنید خصوصا در بزرگراه ها که خیلی ها در بزرگراه توقف میکنند که مواد بخرند که باعث تصادف میشه