جمال میرصادقی پنج کتاب در انتظار دریافت مجوز انتشار دارد و می‌گوید تا زمانی که این آثار منتشر نشود کتاب تازه‌ای برای انتشار نخواهد داد.

این داستان‌نویس پیشکسوت در گفت‌وگو با خبرآنلاین با انتقاد از صدور مجوز برای آثار گفت: «پنج کتاب برای دریافت مجوز انتشار داده‌ام که بعضی از آن‌ها با اصلاحات زیادی مواجه شده و بعضی دیگر هنوز بلاتکلیف هستند.»

به گفته او «راهنمای رمان‌نویسی» از یکسال و نیم پیش در انتظار دریافت مجوز انتشار است. این کتاب را او با استفاده به منابع خارجی نوشته و برای انتشار داده که هنوز جوابی نداده‌اند.

از سوی دیگر چاپ دوم کتاب «پیشکسوت‌های داستان کوتاه» میرصادقی نیز به همین اندازه در انتظار مانده و منتشر نشده است.

مجموعه داستان «سپیده‌دمان» او که سه مجموعه داستان این نویسنده است که  قبل از انقلاب چاپ شده در انتظار دریافت مجوز انتشار است.

«چشم‌های من، خسته»، «شب‌های تماشا و گل زرد» و «مسافرهای شب»سه کتابی بود که پیش از انقلاب منتشر شد و قرار است منتخبی از داستان‌ها در کتابی به نام «سپیده‌دمان» از سوی نشر نیلوفر منتشر شود.

میرصادقی درباره این کتاب توضیح داد: «این اثر 30 داستان بود که خودم یکی را حذف کردم و 29 داستان دیگر را فرستادم برای انتشار که پنج تای آن را حذف کردند، ما هم حذفیات را پذیرفتیم و بیست داستان را دوباره برای انتشار فرستادیم که این کتاب نیز همین طور بلاتکلیف مانده است.»

«آسمان رنگ رنگ» نیز نام رمانی از اوست که با اصلاحات فراوان مواجه شد که میرصادقی از چاپ آن منصرف شد.  

«زنان داستان‌نویس نسل سوم» اثر دیگر این نویسنده نیز نزدیک به دو سال است که در انتظار انتشار است. به گفته او این کتاب  741 صفحه است که داستان‌های آن قبلا مجوز انتشار دریافت کرده‌اند، اما در اصلاحات اعمال‌شده عنوان شده که باید در بعضی از داستان‌ها اصلاحاتی صورت گیرد، اما چون این آثار برای نویسندگان دیگری است، او نمی‌تواند این اصلاحات را اعمال کند.

میرصادقی یادآور شد: «دو سال است هیچ کتابی از من منتشر نشده است. چند کتاب هم در این مدت نوشته‌ام، اما تا زمانی که تکلیف این آثار مشخص نشود نمی‌خواهم این آثار را برای انتشار بدهم.»

58244

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 153891

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 11 =