رایزنی امنیتی سالیوان با همتای پاکستانی درباره افغانستان

ایرنا نوشت: مشاوران امنیت ملی پاکستان و آمریکا طی دیداری در واشنگتن درخصوص لزوم کاهش فوری خشونت‌ها در افغانستان، مسائل منطقه‌ای و روابط دوجانبه رایزنی کردند.

منابع رسمی پاکستان روز جمعه اعلام کردند: در جریان سفر هیات امنیتی و اطلاعاتی این کشور به آمریکا، مشاوران امنیت ملی دو کشور دیدار و آخرین تحولات درباره همکاری‌های دوجانبه، افغانستان و مسائل بین المللی را بررسی کردند.

«مُعید یوسف» مشاور امنیت ملی پاکستان با اشاره به دیدار خود با «جیک سالیوان» همتای آمریکایی‌اش، گفت: در این نشست پیشرفت‌های صورت گرفته پس از اولین دیدار آنان در ژنو، مسائل منطقه‌ای و بین المللی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی افزود: توافق شد تا حرکت پاکستان و ایالات متحده در مسیر گفت وگو و همکاری ادامه پیدا کند.

جیک سالیوان نیز در حساب کاربری خود در توییتر نوشت: در دیدار با مشاور امنیت ملی پاکستان درباره امنیت و ارتباطات منطقه‌ای، همکاری‌های مشترک، کاهش فوری خشونت‌ها در افغانستان و یافت راهکار سیاسی برای حل بحران رایزنی صورت گرفت.

این دومین دیدار یک مقام ارشد پاکستانی با مشاور امنیت ملی دولت جدید آمریکا محسوب می‌شود. معید یوسف اوایل خردادماه امسال در ژنو با جیک سالیوان همتای آمریکایی خود دیدار و پیرامون همکاری‌های دوجانبه، مسائل منطقه‌ای و بین المللی گفت وگو کردند.

ناظران سیاسی در پاکستان دومین دیدار مشاوران امنیت ملی دولت‌های اسلام‌آباد و واشنگتن را تلاشی تازه برای رفع فضای بی اعتمادی و شکستن یخ روابط دو کشور تعبیر می‌کنند.

در عین حال این دیدار همزمان با تشدید اختلاف های اسلام‌آباد و کابل به ویژه تداوم فضای بی اعتمادی در روابط پاکستان با آمریکا است، موضوعی که مشاور امنیت ملی پاکستان آن را یک مساله آشکار و چالش برانگیز برای دو کشور تعبیر می‌کند.

«معید یوسف» هفته گذشته در گفت‌وگو با شبکه پاکستانی "جیو نیوز" به تداوم اختلافات و بی اعتمادی در روابط با آمریکا اذعان کرد و افزود: واشنگتن در حال فراهم کردن فضایی برای دریافت پایگاه نظامی در پاکستان بود و ما آن را احساس کردیم و به‌ همین دلیل قبل از هر چیزی، ما قاطعانه مخالفت خود را با ارائه هرگونه پایگاه نظامی یا هوایی به ایالات متحده در پاکستان اعلام کردیم.

310 310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1540067

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =