حل مشکل بیکاری جوانان از رسالت‌های اصلی مسئولان است

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین گفت: رفع بیکاری از رسالت‌های اصلی مسئولان است ولی حل اساسی آن به تغییر در فرهنگ کار نیاز دارد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ رضا گروسی،  مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین گفت: رفع بیکاری از رسالت‌های اصلی مسئولان است ولی حل اساسی آن به تغییر در فرهنگ کار نیاز دارد.

اوگفت: جویندگان کار در استان بیشتر جوانان تحصیل کرده‌ای هستند که به دلیل فقدان مهارت کافی نمی توانند از فرصت های شغلی ایجاد شده بهره مند شوند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین گفت: با توجه به این موضوع،  تقویت مهارت‌آموزی گره‌گشای ایجاد فرصت‌های شغلی در جامعه است و باید نیروی جوان و بیکار به سمت فراگیری مهارت مورد نیاز بازار کار هدایت شوند.

گروسی عنوان کرد: در این راستا با سازمان فنی و حرفه ای استان قزوین،  برنامه ریزی‌های لازم برای توسعه آموزش‌های فنی و حرفه ای در سطح استان صورت گرفته است تا جوانان با کسب مهارت های لازم برای تصدی فرصت های شغلی اقدام کنند.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی قزوین با اشاره به فعالیت ۲۰مرکز کاریابی در استان قزوین، گفت: در چهارماه سال جاری، سه هزار و ۶۴۷نفر از جویندگان کار در مراکز خدمات اشتغال و کاریابی استان ثبت نام کرده‌اند که از این تعداد ۲هزار و ۷۳۷نفر معادل ۷۵درصد مرد و ۹۱۰نفر معادل ۲۵درصد زن بوده اند.

او ادامه داد: از تعداد جویندگان ثبت نام شده، هزار و ۳۵نفر معادل ۲۸درصد دارای مهارت و ۲هزار و ۶۱۵نفر معادل ۷۲درصد فاقد مهارت بوده‌اند که این مهم، ضرورت توجه بیش از پیش جوانان جویای کار به امر مهارت آموزی را نشان می‌دهد.

گروسی گفت: در این مدت،هزار و ۴۷۲نفر از ثبت نام کنندگان با همکاری دفاتر کاریابی و مراکز اشتغال استان به کار گمارده شده‌اند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1540406

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 9 =