سئو سایت و 3 اشتباه جدی که باید از آنها دوری کنید

سئو یکی از بهترین روشها برای بازاریابی اینترنتی است، اما برای استفاده از آن باید مهارت کافی داشته باشید و از اشتباهات جدی دوری کنید.

با گسترش استفاده از اینترنت، توجه کسب و کارها به استفاده از آن به عنوان یک ابزار بازاریابی روز به روز بیشتر شد. اما استفاده از اینترنت به عنوان یک ابزار بازاریابی قوی راه های مختلفی دارد. یکی از به صرفه ترین و موثر ترین این راه ها استفاده از موتور های جستجو برای جذب مخاطبان و مشتریان بیشتر است. البته رقبای زیادی هم در موتور های جستجو فعالیت می کنند، پس باید برای رسیدن به نتیجه مطلوب، سایت خود را به درستی سئو و بهینه سازی کنید. در ادامه 3 اشتباه که معمولا افراد در هنگام سئو و بهینه سازی سایت انجام میدهند بیان شده است.

سئو سایت بدون دانش کافی

یکی از رایجترین اشتباهات درهنگام سئو سایت این است که تصور کنیم، بدون داشتن دانش در این زمینه می توانیم یک سایت را سئو و در رتبه های بالا قرار دهیم.

این نوع تفکر تنها نتیجه ای که دارد هدر دادن زمان، انرژی و سرمایه است. بهتر است به جای پرداخت هزینه های بسیار زیاد برای سئو سایت، ابتدا در یک دوره آموزش سئو شرکت کنید. با این کار در زمانی کوتاه دانش کافی را بدست می آورید و هزینه ای بسیار کمتر برای سئو پرداخت میکنید.

متاسفانه برخی افراد به جای اینکه مبلغ کمی را صرف یادگیری سئو کنند، چندین و چند برابر آن را به صورت نادرست خرج سایت می کنند و به نتیجه مورد نظر هم نمیرسند. در این بین علاوه بر هزینه های زیاد، زمان قابل توجهی را هم از دست میدهند. در مواردی هم فعالیت های اشتباهی در سایت صورت می گیرد که باید زمان و انرژی قابل ملاحظه ای صرف اصلاح آنها شود و سپس فرآیند های صحیح سئو انجام شود.

خرید و ثبت بیش از حد بک لینک

بعضی ها تصور می کنند، سئو یعنی ثبت و خرید بک لینک به تعداد زیاد. این یک اشتباه بسیار جدی است که علی رقم اینکه درباره آن زیاد صحبت می شود، باز هم افراد زیادی می خواهند با خرید تعداد زیادی بک لینک سریعا به نتیجه برسند.

درست است که بک لینک در سئو تاثیر دارد ولی این تاثیر می تواند هم مثبت باشد و هم منفی.

بک لینک را می توان خطرناک ترین پارامتر موثر در سئو دانست. زیرا اگر در گرفتن بک لینک زیاده روی کنید هر لحظه امکان پنالتی و جریمه شدن سایت توسط گوگل وجود دارد.

موضوع بعدی این است که خرید بک لینک از هر سایتی و به هر شکلی نمی تواند به سئو سایت شما کمک کند و در مواردی هم ممکن است نتیجه معکوس داشته باشد.

پس ابتدا قواعد گرفتن بک لینک را از یک مرجع معتبر و به درستی یاد بگیرید، و سپس اقدام به گرفتن بک لینک کنید.

نهایتا، دقت کنید که بک لینک فقط یکی از پارامترهای تاثیرگذار در سئو سایت است و تا زمانی که سایر پارامترهای مهم سئو را به درستی در نظر نگیرید نمی توانید به نتیجه قابل قبول در سئو برسید.

عدم توجه به سرعت لود سایت و رابط کاربری

کاربران نباید زمان زیادی را منتظر لود شدن سایت شما بمانند. احتمالا خود شما صفحات سایتتان را بارها و بارها دیده اید و به همین دلیل فایلهای سایت کش شده و برای شما سریع لود می شود. ولی آیا کاربری که برای اولین بار وارد سایت می شود با همین سرعت صفحات را می بیند؟

برای پاسخ به این سوال باید از ابرازهای سنجش سرعت سایت استفاده کنید و در صورت نیاز روش های افزایش سرعت سایت را بررسی کنید. گاهی اوقات با چند تکنیک ساده می توانید سرعت سایت را به صورت قابل ملاحظه ای بهبود دهید.

اشتباه دیگری که معمولا افراد مرتکب می شوند عدم توجه به رابط کاربری است. شاید خودتان در کار کردن باسایتتان راحت باشید و هر چیزی مد نظرتان است را به راحتی پیدا کنید. ولی آیا کاربران سایت هم به راحتی می توانند از آن استفاده کنند.

یک ایده خوب برای بررسی رابط کاربری این است که از افراد دیگر بخواهید سایت شما را بررسی کنند و سپس نظرشان را به شما بگویند.

سئو سایت و 3 اشتباه جدی که باید از آنها دوری کنید

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1540658