محمدرضا باهنر نایب رئیس اول مجلس اعلام کرد رئیس جمهور از مقام معظم رهبری تا 12 خرداد فرصت گرفتند تا وزیر جدید وزارت راه را معرفی کنند.

به گزارش خبرآنلاین؛ در حالی که یک فوریت لایحه شرح وظایف وزارت مسکن و امور زیر بنایی که ادغام شده وزارت راه و مسکن است در جلسه امروز مجلس تصویب نشد، باهنر عنوان کرد: حتی اگر این لایحه دو فوریتی هم بود به 12 خرداد نمی رسید و بار دیگر تخلفی در مجموعه دولت رخ می دهد چون فرصت داده شده از سوی رهبری هم تا 12 خرداد هست.

باهنر دلیل این اتفاق را تاخیر دولت در آوردن لایحه ادغام وزارت راه و مسکن عنوان کرد. باهنر در پاسخ به تذکر یکی از نمایندگان که عنوان می کرد قانون برای مردم کوچه و بازار نیست و وقتی دولت بی قانونی می کند، مردم از بزرگترشان یاد می گیرند، گفت: من به عنوان رئیس اداره نظارت بر قوانین به رئیس جمهور در مورد وزارت ورزش و راه نامه نوشتم و یادآور شدم که ادامه کار آقایان خلاف قانون اساسی هست.

وی افزود: البته دولت از مقام معظم رهبری درخواستی کردند که فرصتی داده شود و تا جایی که من اطلاع دارم این فرصت تا 12 خرداد داده شده است. باهنر تاکید کرد: البته دولت نمی تواند بعد این فرصت سرپرست را تغییر دهد و سرپرست جدید معرفی کند چون این فرصت برای سرپرست داشتن است و بعد از آن باید وزیر معرفی شود. وی افزود: البته با آوردن این لایحه هم با این میزان تاخیر مسلما به این تاریخ نمی رسیم. اما  در مورد وزارت نفت رئیس جمهور باید زودتر سرپرست را تعیین کنند و در این مدت هر کاری در این وزارت خانه شود خلاف هست و می تواند پیگیری حقوقی شود.

/2727

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 154090

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 13 =