۰ نفر
۱۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۰
چگونه ظروف را در کابینت بچینیم؟

برای همیشه با شلوغی کابینت خود خداحافطی کنید! این روزها با توجه به ابعاد کوچک خانه به خصوص آشپزخانه‌ها، چیدمان ظروف در کابینت به یکی از دغدغه‌های اصلی تازه عروس‌ها و خانم‌های خانه‌دار تبدیل شده است. با استفاده از چند ایده کاربردی به راحتی می‌توانید ظروف را در کابینت بچینید و از شلوغی و به هم ریختگی آشپزخانه جلوگیری کنید. شاید با خود بگویید چگونه ظروف را در کابینت بچینیم تا به خوبی بتوانیم از تمام فضای کابینت و آشپزخانه استفاده کنیم؟

نگران پاسخ این سوال نباشید. در این مطلب قصد داریم با معرفی چند ایده کاربردی و آسان در چیدمان ظروف آشپزخانه در کابینت همراه شما باشیم. پس از مطالعه این مقاله به راحتی می‌توانید کابینت خود را طبق اصول و استاندارد چیدمان آشپزخانه با نظم و ظرافت بسیار بچینید. با ما همراه باشید.

چیدمان ادویه در کابینت را از چیدمان ظروف جدا کنید

اولین و مهمترین نکته در چیدمان کابینت، جدا کردن بخش ادویه از بخش ظرف‌ها است. فرض کنید حبوبات و ظروف آشپزی در یک کابینت قرار داشته باشند. در این صورت برای پیدا کردن یکی از حبوبات یا ظرف مورد نیازتان باید زمان زیادی را هدر دهید. هدف از چیدمان اصولی ظروف در کابینت نظم آشپزخانه، زیبایی، افزایش سرعت عمل در آشپزی و انجام کارهای روزمره است.

بنابراین با جدا کردن بخش ادویه، حبوبات و ظروف آشپزخانه کارهای خود را سریعتر از قبل انجام دهید. ادویه از جمله مواد خوراکی است که هر روز در آشپزی از آن استفاده می‌کنید؛ بنابراین پیشنهاد می‌کنیم با کمک جا ادویه‌های رومیزی آن‌ها را روی کانتر آشپزخانه و در دسترس قرار دهید. با این کار فضای بیشتری در کابینت برای چیدمان ظروف در اختیار خواهید داشت. جا ادویه یا سبد ریلی جا ادویه را می‌توانید به صورت آنلاین از فروشگاه یراق آلات به راحتی خریداری کنید.

روش‌های آسان و کاربردی برای چیدمان قابلمه در کابینت

قابلمه‌ها از وسایل ضروری آشپزخانه هستند که معمولاً در چیدمان کابینت فضای بسیاری را به خود اختصاص می‌دهند. پیشنهاد می‌کنیم قابلمه و ماهیتابه‌هایی که در طول روز چندین بار از آنها استفاده می‌کنید را با استفاده از ریل و میله‌هایی که در زیر کابینت نصب می‌شوند از دیوار آویزان کنید. در غیر این صورت می‌توانید یک کابینت را به قابلمه‌ها اختصاص دهید.

 قابلمه‌های بزرگتر که معمولاً کاربرد کمتری در آشپزی دارند را در انتهای کابینت و قابلمه‌هایی که در روز از آنها استفاده می‌کنید را در دسترس قرار دهید. اگر قابلمه خیلی بزرگی دارید که برای مهمانی‌های بزرگ خریداری کرده‌اید از قرار دادن این قابلمه در کابینت صرف نظر کنید. این قابلمه‌ها را می‌توانید در انباری نگهداری کنید و در مواقع ضروری از آن‌ها استفاده کنید.

برای جدا کردن ظروف مختلف در کابینت از آیتم‌های مختلف استفاده کنید

متاسفانه این روزها با کوچکتر شدن فضای آشپزخانه، تعداد کابینت ها نیز کاهش پیدا کرده است. بنابراین اختصاص دادن یک کابینت برای یک آیتم از آشپزخانه روش اشتباهی در چیدمان است. آیتم‌های مختلف که با یکدیگر ارتباط نزدیک دارند را می‌توانید در یک کابینت قرار داده و با استفاده از شلف یا سبد به راحتی وسایل آشپزخانه را از یکدیگر جدا کنید. شلف‌ها را در کابینت به صورت عمودی بچینید و پیش دستی‌ها را در یک ردیف از آنها قرار دهید. در طبقه دیگر می‌توانید از ظروف میوه خوری برای چیدمان استفاده کنید.

 معمولاً پیش دستی، ظروف میوه خوری، چاقو و چنگال برای پذیرایی از مهمان با یکدیگر استفاده می‌شوند بنابراین می‌توانید یک کابینت را به ظروف پذیرایی از مهمان اختصاص داده و با شلف‌های عمودی هر آیتم را از یکدیگر به خوبی جدا کنید. به همین ترتیب ظروف ناهار خوری، صبحانه خوری، ظروف دم دستی و چای خوری را در یک کابینت و در بخش‌های مختلف به راحتی بچینید. برای ظروف پلاستیکی نیز می توانید از سوپری کابینت یا سبد جا بطری استفاده کنید. آیتم هایی مانند سوپری کابینت یک انبار کوچک و محرک در آشپزخانه هستند که در چیدمان آشپزخانه کمک بسیاری به شما می‌کنند.

چگونه ظروف را در کابینت بچینیم؟

نحوه چیدمان لیوان در کابینت، چیدمان راحت و اصولی

برای چیدمان لیوان‌ها نیز مانند چیدمان باقی ظروف، ابتدا آنها را دسته بندی کرده و سپس هر دسته را با استفاده از نظم دهنده یا شلف‌های جداگانه در یک ردیف از کابینت قرار دهید. فنجان‌های چای خوری را از لیوان های دم دستی جدا کنید. لیوان‌هایی که برای پذیرایی از مهمانان نیز در نظر دارید را در طبقه دیگری از کابینت بچینید.

استفاده از سبدهای نظم دهنده کمک بسیاری به شما در مرتب کردن کابینت و جداسازی آیتم های مختلف در بخش لیوان‌ها می‌کنند. فراموش نکنید لیوان های دم دستی که در روز  استفاده زیادی از آن‌ها دارید را در دسترس و باقی لیوان‌ها را در بخش‌های فوقانی کابینت قرار دهید. همچنین می‌توانید برای کمتر اشغال کردن فضا از گیره‌های کوچک برای آویزان کردن لیوان‌های پرکاربرد در آشپزخانه استفاده کنید.

چیدمان قاشق چنگال در آشپزخانه با استفاده از نظم دهنده‌های کاربردی

قاشق و چنگال از وسایل‌های کوچک آشپزی هستند که به راحتی می‌توان با استفاده از نظم‌دهنده ها آن‌ها را در کشوی کابینت جا داد. قاشق و چنگال دم دستی را می‌توانید در آبچکان و روی کانتر قرار دهید. اگر قصد دارید یک کشوی بزرگ از کابینت‌ها را به قاشق و چنگال اختصاص دهید، پیشنهاد می‌کنیم با خرید سینی و جاقاشقی کشویی به راحتی بخش قاشق و چنگال را از کفگیر، ملاقه و چاقو ها جدا کنید. یکی دیگر از روش‌های کاربردی برای چیدمان کفگیر، ملاقه و قاشق‌های بزرگ استفاده از گیره‌های آویز و نصب آن‌ها روی در کابینت است.

ابزارهای کاربردی در چیدمان آشپزخانه و کابینت را فراموش نکنید

مهمترین نکته در چیدمان کابینت آشپزخانه، استفاده درست از فضا است. با خرید ابزارهای کاربردی برای کابینت به راحتی می‌توانید از تمام بخش‌های کابینت به خوبی استفاده کنید. استفاده از آیتم‌هایی مانند آب چکان، زباله کابینتی، انواع سوپری مانند سوپری سیب زمینی و پیاز، سوپری ایستاده و نظم دهنده‌های آشپزخانه به شما کمک می‌کنند تا چیدمان کابینت را کاملا اصولی و با ظرافت کامل انجام دهید.

کلیه لوازم موردنظر و یراق آلات آشپزخانه را می توانید از فروشگاه اینترنتی تجهیز یراق به راحتی خریداری کنید. در فروشگاه تجهیز یراق علاوه بر آیتم‌های اشپزخانه یراق آلاتی مانند دسته کابینت، پایه کابینت و کلیه یراق آلات مورد نظر را با بهترین کیفیت و در کمترین زمان تهیه کنید.

چگونه ظروف را در کابینت بچینیم؟

خرید یراق آلات آشپزخانه و نظم دهنده کابینت از فروشگاه اینترنتی تجهیز یراق

در این مطلب شما را با چند ایده کاربردی برای چیدمان ظروف در کابینت آشنا کردیم. همانطور که مطالعه کردید نظم دهنده‌ها و ابزارهای کاربردی نقش بسیار مهمی در چیدمان کابینت‌ها دارند. کلیه لوازم موردنظر را می‌توانید از فروشگاه تجهیز یراق تهیه کنید.

تجهیز یراق مجموعه ای متشکل از فروشگاه اینترنتی و فیزیکی است که حضور متخصصین و کارشناسان حوزه ی یراق آلات، این مجموعه را به مرجع مناسبی جهت خرید انواع یراق آلات آشپزخانه، یراق آلات ساختمان و سایر یراق آلات مصرفی تبدیل کرده است. برای کسب اطلاعات بیشتر و خرید محصول موردنظر به صفحه اصلی سایت مراجعه کنید یا با شماره ۰۲۱۹۱۰۷۰۰۵۶ تماس بگیرید.

۲۱۲۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1541793