مروری بر حوادث ایران در یکشنبه 8 خرداد 1390

دستگیری سر کرده باند تهیه و توزیع مواد مخدر در همدان
واحد مرکزی خبر نوشت:سرکرده باند تهیه و توزیع مواد مخدر در همدان دستگیر شد. رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر همدان گفت : ماموران پلیس در ورودی شهر همدان ، زن و مردی را که 5 کیلو گرم کراک در زیر صندلی خودروی خود جاسازی کرده بودند دستگیر کردند. سرهنگ محمد اشتری افزود : با دستگیری این مجرمان سرکرده این باند به همراه دو نفر از اعضای آن دستگیر و به مراجع قضایی تحویل شدند .


نجات 6 خدمه لنج آسیب دیده ایرانی در آبهای خلیج فارس
واحد مرکزی خبر نوشت:6 خدمه لنج سانحه دیده در آبهای خلیج فارس نجات یافتند. کارشناس مسئول مرکز هماهنگی جستجو و نجات دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان با اعلام این خبرگفت : لنج تجاری که دیروز از دبی به سمت بندرگناوه در حرکت بود ، در 14 مایلی جنوب غربی جزیره لاوان در آبهای محدوده هرمزگان به علت سوراخ شدن موتور خانه دچار آبگرفتگی شد . صالح فاخری افزود : مرکز هماهنگی جستجو و نجات دریایی هرمزگان ، پس از دریافت درخواست کمک شناور آسیب دیده با تماس و هماهنگی با لنج عبوری دیگری در این مسیر ، خدمه آنرا از نیاز کمک لنج حادثه دیده مطلع کردند و آنها نیز 6 خدمه این لنج را نجات دادند . 6 خدمه این لنج در سلامت کامل اند اما لنج آسیب دیده غرق شد .


جمع آوری بیش از 2 هزار معتاد و کارتن خواب در تهران
واحد مرکزی خبر نوشت: فرمانده انتظامی تهران بزرگ گفت: شب گذشته، 2 هزار و 150 معتاد بی خانمان و کارتن خواب، در سطح شهر جمع آوری شدند. سردار سرتیپ حسین ساجدی نیا در نشست خبری افزود: این روند با هدف پاکسازی محلات کلانشهر تهران از اینگونه افراد، با قوت ادامه خواهد یافت. وی ایجاد مجموعه هایی برای اسکان کارتن خواب ها و ترک معتادان ولگرد و نیز اختصاص بودجه برای این کار را از مسئولان استانداری، شهرداری و سازمان بهزیستی خواستار شد.
سردار ساجدی نیا گفت: اکنون مجموعه شفق با ظرفیت محدود در این زمینه فعالیت می کند که درصدد توسعه آن هستیم. اکنون، بیش از 2 هزار نفر کارتن خواب و 5 هزار معتاد بی خانمان چهره شهر را مخدوش کرده اند که باید برای آنان فکری کرد.
سردار ساجدی نیا از شهروندان خواست در صورت مشاهده اینگونه افراد، نشانی آنان را به مرکز فوریت های پلیسی 110 اطلاع دهند تا در کمترین زمان ممکن، کارتن خواب ها و معتادان بی خانمان جمع آوری شوند.

 

انهدام باند تهیه و توزیع مواد مخدر صنعتی در خرم آباد
واحد مرکزی خبر نوشت: باند تهیه و توزیع مواد مخدر صنعتی در خرم آباد شناسایی و متلاشی شد. جانشین فرمانده انتظامی لرستان گفت: ماموران مبارزه با مواد مخدر استان اعضای این باند را که مبادرت به وارد کردن مواد مخدر از تهران می کردند در گردنه رازان شناسایی و ضمن توقیف خودرو سواری آنان، 2 نفر از اعضای باند را دستگیر کردند. سرهنگ غلام زاده افزود: از این باند 2 کیلو و 235 گرم مواد مخدر صنعتی از نوع شیشه کشف و ضبط شد. ماموران انتظامی استان یکی دیگر از اعضاء این باند را هم در بازرسی از یک دستگاه اتوبوس دستگیر کردند.

 

مرگ 2 نفر بر اثر برق گرفتگی در دورود
واحد مرکزی خبر نوشت: 2 نفر بر اثر برق گرفتگی در شهرستان دورود جان باختند. فرمانده انتظامی شهرستان دورود گفت: دو صیاد غیر مجاز که دیروز برای صید ماهی با استفاده از موتور برق به رودخانه چم چیت روستای پیر عبداله شهرستان دورود رفته بودند به علت برق گرفتگی جان خود را از دست دادند. سرهنگ امرایی افزود: ماموران پاسگاه حشمت آباد دورود پس از آگاهی از این حادثه اجساد این دو نفر را برای تحقیقات بیشتر به پزشکی قانونی منتقل کردند.

 

شوهر سابقم از 2 فرزندم خواسته مواد مخدر مصرف کنند
فارس نوشت: زنی در دادگاه خانواده با بیان اینکه شوهر سابقم بارها از 2 فرزندم خواسته است تا مواد مخدر مصرف کنند، گفت: او همراه با همسرش،‌ در مقابل فرزندانم مواد مخدر مصرف می‌کند؛ با آگاهی از این موضوع خواهان حضانت 2 فرزندم هستم. این زن با مراجعه به دادگاه خانواده شهید محلاتی دادخواست حضانت دو فرزند خود را به قاضی یکی از شعب ارائه کرد. این زن در حضور قاضی شعبه 240 این مجتمع قضایی خانواده با بیان اینکه شوهرم بعد از جدایی، مجدداً ازدواج کرده است و خود و همسرش معتاد هستند، گفت: فرزندانم به من اطلاع دادند که شوهر سابقم همراه با همسرش در خانه و در مهمانی‌های دوره‌ای مواد مخدر مصرف می‌کنند. 2 فرزندم از این وضع ناراضی بوده و خواهان ادامه زندگی با من هستند همچنین می‌خواهند هر چه سریعتر از پدرشان دور شوند چرا که بارها پدرشان از آنها خواسته است تا مواد مخدر مصرف کنند.
زن با بیان اینکه 2 فرزند 9 و 11 ساله دارم، اظهار داشت: حضانت فرزندانم را می‌خواهم چرا که شوهر سابقم صلاحیت نگهداری از آنها را ندارد و با وجود پدری معتاد، آینده فرزندانم در خطر است. حدود 2 سال است که از شوهرم جدا شده‌ام و به دلیل وضع مالی مناسب، حضانت فرزندانم به او سپرده شد ولی در حال حاضر من شاغل هستم و ماهیانه 800 هزار تومان حقوق می‌گیرم. بنابراین می‌توانم از فرزندانم نگهداری کنم. در حال حاضر در خانه‌ای که از پدرم به من ارث رسیده است، زندگی می‌کنم و در حقیقت برای نگهداری از فرزندانم سرپناه نیز دارم بنابراین حضانت دو فرزندم را می‌خواهم.
قاضی این شعبه به دلیل عدم حضور مرد، رسیدگی به پرونده را به روزی دیگر موکول کرد.

 

دستگیری 5 مرد و زن قاچاقچی مواد مخدر در نیشابور
ایسنا نوشت: فرمانده انتظامی نیشابور از دستگیری سه نفر مرد و دو نفر زن اعضای دو باند تهیه و توزیع مواد مخدر در این شهرستان توسط مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر خبر داد. سرهنگ پاسدار ابوالقاسم باروح اظهار داشت: مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر این فرماندهی در پی کسب خبری مبنی بر فعالیت دو باند تهیه و توزیع مواد مخدر در سطح شهرستان، اقدامات گسترده‌ای را برای شناسایی این باند آغاز کردند. مأموران این یگان پس از انجام تحقیقات لازم و طی دو عملیات جداگانه موفق شدند دو باند مهم تهیه و توزیع مواد مخدر را منهدم و پنج نفر را دستگیر و از آنان بیش از چهار کیلوگرم هروئین فشرده کشف کنند. متهمان به همراه پرونده مربوط تحویل مراجع قضایی شدند. همچنین یک دستگاه موتورسیکلت و دو دستگاه گوشی تلفن همراه و مبلغی وجه نقد متعلق به قاچاقچیان، توقیف شد.

 

2 کشته در واژگونی تریلی
واحد مرکزی خبر نوشت: واژگونی یک دستگاه تریلی 2 کشته بر جای گذاشت. سروان پورقیومی رئیس پلیس شیراز - سپیدان علت این حادثه را تخطی از سرعت مطمئنه اعلام کرد. در این حادثه راننده و کمک راننده جان باختند. این تریلی حامل یک دستگاه بیل مکانیکی بود و آتش نشانان ایستگاه شیراز 8 خودرو را به حالت اولیه برگرداند و اجساد را خارج کردند.

 

نجات تانکر نفتکش ایرانی دماوند
ایرنا نوشت: دریادلان نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، در یازدهمین مقابله خود با پدیده شوم تروریسم دریایی طی سال جاری، با موفقیت تانکر دماوند را از چنگ دزدان دریایی نجات دادند. تانکر ایرانی دماوند که در موقعیت 12 13 شمالی و 58 048 شرقی در محدوده خلیج عدن و جنوب کشور یمن در حال دریانوردی بود، هدف تهاجم یک فروند قایق تندرو حامل 7 دزد دریایی مسلح قرار گرفته بود. تکاوران نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران پس از این اقدام تروریستها، مقتدرانه وارد عمل شدند و با اجرای آتش مؤثر حمله دزدان دریایی را خنثی و دزدان دریایی را مجبور به فرار کردند. بر اساس این گزارش تانکر ایرانی دماوند بدون هیچ آسیبی به مسیر خود ادامه داد.
دریادلان نیروی دریایی پیش از این نیز در راستای مقابله با دزدی های دریایی چند کشتی را در آبهای خلیج فارس، آبهای آزاد و بین المللی از جمله یک کشتی کویتی و ایرانی را از دست دزدان دریایی نجات داده اند.
56282

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 154200

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 8 =