۰ نفر
۱۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۳
پاسخ به ۴ پرسش رایج درباره پیری پوست

باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: اگرچه آمادگی برای پیر شدن حقیقتی انکارناپذیر است، اما گاهی اوقات پرسش‌هایی در این زمینه برای ما وجود دارد.

آمادگی برای پیرشدن به شکلی مثبت و یا آنچه از آن به عنوان «Positive pro-ageing» نام می‌برند، فلسفه‌ای است که به معنای پذیرش خود، بر مبنای سنی که دارید، است.

اگرچه این مسأله تا حدودی با اقبال همراه بوده؛ اما نتوانسته است تا بر اصل حفظ جوانی تا حد ممکن غلبه کند. شاهد این مسأله هم فروش روز افزون محصولات بهداشتی ضد پیری است که در سال ۲۰۱۹ این رقم به ۱۷ میلیارد دلار رسید؛ اما پرسش‌هایی نیز به شکل مداوم در خصوص مقابله با پیری مطرح می‌شود و به گوش کارشناسان می‌رسد که در این گزارش می‌خواهیم به آن‌ها بپردازیم.

۱- آیا ظهور لکه‌ها جز نشانه‌های پیری پوست است؟

ظهور لک‌ها روی پوست نشانه طبیعی پیری پوست است؛ پوستی که در گذر زمان نازک‌تر شده و در عملکرد سلول‌های رنگی آن اختلال ایجاد می‌شود و آن را در معرض لکه‌ها قرار می‌دهد. ممکن است در پشت این مشکل، علل ژنتیکی یا بیش از حد در معرض آفتاب قرار گرفتن بدون آنکه محافظی از پوست شما در برابر نور خوشید وجود داشته باشد، نیز به چشم بخورد.

در حال حاضر درمان‌هایی که وجود دارد استفاده از قلم برای پاکسازی پوست است که لک‌ها را می‌پوشاند و یا استفاده از سرم‌های ضدلک و کرم‌هایی است که شبانه استفاده می‌شود و به باز شدن پوست و از بین رفتن لک‌ها کمک می‌کند.

۲- آیا استفاده از کرم در روز و آخر شب برای جلوگیری از پیری ضروری است؟

تأثیر کرم روز با تأثیر کرم شب متفاوت است. آن‌ها در زمینه مراقبت از پوست و حفظ جوانی برای مدتی طولانی‌تر مکمل یکدیگر محسوب می‌شوند. کرم روز علاوه بر محافظت، خاصیت مرطوب کنندگی و محافظتی دارد؛ حال آنکه که کرم شب اثر ترمیم کننده و احیا کننده بافت‌ها را دارد.

کارشناسان بر لزوم حفظ عملکرد طبیعی پوست با استفاده از محصولات بهداشتی که فرمولاسیون‌های متفاوتی دارند، تأکید می‌کنند و همین مسأله ضرورت استفاده از سرم‌های ضد لک و کرم‌های روزانه و شبانه را در زمینه مراقبت از پوست ضروری می‌سازد.

۳- تفاوت محصولات ضد چروک و ضد پیری در چیست؟

چین و چروک‌ها در نتیجه کاهش ضخامت پوست و از بین رفتن خاصیت ارتجاعی آن ایجاد می‌شود؛ بنابراین کرم‌های ضد چروک برای درمان این مشکلات مفید هستند. در مورد محصولات ضد پیری باید گفت این محصولات تأثیر گسترده تری در این زمینه دارند؛ چرا که آن‌ها بر لک‌ها، افتادگی و چین و چروک‌ها نیز اثرگذار هستند. محصولات بهداشتی ضد پیری معمولاً حاوی موادی هستند که گرفتگی عضلات را تسکین می‌دهند؛ همچنان که در خود عوامل ضد چین و چروک و «هیالورونیک اسید» را نیز برای صاف کردن پوست دارا هستند.

۴- مؤثرترین ترکیب ضد پیری چیست؟

همه ترکیبات ضد پیری مهم هستند و از لحاظ عملکرد مختلف، هرکدام از یکدیگر متمایز می‌شوند. آنتی اکسیدان‌ها (ویتامین C، ویتامین E و سلنیوم) نقشی محافظتی در برابر رادیکال‌های آزاد مسئول پیری زودرس پوست دارند. سرامیدها سد دفاعی پوست را تقویت کرده و اسیدهای گلیکولیک و هیالورونیک صافی پوست را افزایش می‌دهند؛ اما ویتامین سی به دلیل دارا بودن خاصیت ضد لک و نیز خاصیت‌های آنتی اکسیدانی و ضد چین و چروکی و نیز به دلیل تقویت کنندگی درخشندگی پوست، جزو عوامل مهم در زمینه مقابله با پیری محسوب می‌شوند.

۴۷۲۳۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1542177

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 8 =