۷ نفر
۱۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۳:۱۳
کرونا، آیدین الفت را هم بُرد

آیدین الفت، مهندس صدا و مدرس این رشته در مراکز آموزش عالی که سابقه همکاری با هنرمندان سرشناس تئاتر، موسیقی و سینما را در تولیدات هنری در کارنامه خود داشت، دیروز در سن ۴۸ سالگی بر اثر کرونا، درگذشت.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، آیدین الفت از مهندسان و هنرمندان شناخته شده حوزه «صدا»، روز پنجشنبه چهاردهم مرداد براثر ابتلا به کرونا، درگذشت. این خبر، به‌خاطر احترام به خانواده و به‌ویژه مادر او، ۲۴ ساعت دیرتر منتشر شد. 

الفت از متخصصان و مهندسان با سابقه حوزه صدا بود که بعد از چند روز مبارزه با بیماری کووید ۱۹، در سن ۴۸ سالگی در بیمارستان رسول اکرم (ص) تهران چشم از جهان فرو بست. او در سال‌های اخیر از جمله هنرمندان فعال حوزه صدا در عرصه‌های موسیقی، تئاتر، و سینما بود

جزییات مراسم خاکسپاری مرحوم آیدین الفت که با در نظر گرفتن محدودیت‌های کرونایی درقطعه هنرمندان بهشت زهرا (س) برگزار می‌شود، بعدا اطلاع رسانی خواهد شد.

کرونا، آیدین الفت را هم بُرد

آیدین الفت، سوم تیر سال ۱۳۵۲ به دنیا آمد. دریافت مدرک کارشناسی ارشد پژوهش هنر از دانشگاه آزاد اسلامی، دریافت مدرک کارشناسی ارشد مهندسی صدا از کالج «Ex’pression» آمریکا، کارشناسی مهندسی الکترونیک از دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی، فارغ‌التحصیل دوره صدابرداری و صداگذاری دیجیتال از کالج ITD کانادا، مؤسس، مدیریت گروه و مدرس رشته صدابرداری دانشگاه جامع علمی و کاربردی در مقطع کاردانی و کارشناسی، بنیانگذاری و مدیریت مجموعه «شهر صدای پارسیان»، مدرس رشته صدابرداری و مهندسی صدا در چند مؤسسه آموزشی از جمله موسسه کارنامه و مجموعه فن‌آوران اطلاعات تهران (مجتمع فنی تهران)، مدرس رشته فن‌آوری صدا در دانشگاه آزاد اسلامی (مقطع کارشناسی)، همکاری با چندین مجموعه و موسسه آموزشی دیگر در حوزه تئاتر و موسیقی و سینما، عضو هیأت تحریریه مجله صنعت صدا و تصویر، کارگردانی چند اثر نمایشی، فعالیت نظارت بر طراحی و مهندسی صدای چندین پروژه موسیقایی، نمایشی و سینمایی و مدیریت پشتیبانی ششمین سال‌نوای موسیقی ایران، از جمله فعالیت‌های علمی، هنری و پژوهشی زنده‌یاد آیدین الفت در عرصه مهندسی صدا بود.

این هنرمند که در زمینه‌ آهنگسازی و خوانندگی هم فعالیت داشت، تیر امسال، تک آهنگ «سیراب شدم» با شعر، ملودی و خوانندگی خود را منتشر کرد. 

۵۷۵۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1542598

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • CA ۰۲:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۶
    34 0
    خدای من، روانش شاد باد
  • IR ۰۸:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۶
    3 0
    خداوند رحمتش کند
  • محمد IR ۱۴:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۶
    2 0
    روحش شاد و یادش تا ابد گرامی خدایا عاقبت همه رو بخیر کن
  • IR ۱۵:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۶
    1 1
    وقتی به جای اینکه واکسن رو از قشر فعال و جوان شروع کنن از پیرمرد95 ساله شروع میکنن نتیجش میشه این