خوش‌خبر:ترس از باخت،کار تیم را ساخت

تیم ملی والیبال ایران نتوانست به مرحله حذفی رقابت های المپیک راه پیدا کند.

مهری رنجبر: امیر خوش خبر سرپرست تیم ملی ، ترس از عدم صعود را دلیل حذف والیبال در المپیک می داند.  به نظرو استرس باخت از ژاپن و عدم صعود، ملی پوشان را به دردسر انداخت و اتفاقی که نباید، افتاد.

*چرا تیم باخت؟
-خیلی ساده بگویم که ژاپن بهتر بازی کرد، تیم ما  نه مشکل خاصی داشت و نه حاشیه. بچه های ما برای بازی سرحال بودند، اما استرس و ترس از عدم صعود و باخت تاثیر زیادی داشت. چرا که تیم ملی مدتی است به ژاپن می بازد و حتی در لیگ جهانی هم  باخته، استرس احتمال باخت، به بچه ها استرس داده بود، در واقع عامل اصلی باخت استرس بود.

*آلکنو قبل از بازی برای کنترل استرس و ریکاوری ذهنی بچه ها، چه اقدامی انجام داد؟
-آلکنو  حس کرده بود، این بازی استرس زیادی دارد، به همین دلیل با بچه ها خیلی صحبت می کرد و حتی قبل از بازی در رختکن، به آنها گفت هر اتفاقی بیفتد، مسئولیتش با من است و شما فقط بازی کنید، بازی خودتان نه بازی خاص، چرا که این بازی هم مثل بازیهای دیگر است. اگر  اتفاقی هم بیفتد، من جوابگو هستم. شما بازی کنید و بقیه اش با من.

*چرا ژاپن با اینکه شرایط سختی داشت، اما راحت تر کار کرد؟
-شک نکنید،اگر حریف تیم قدری  بود، بازیکنان ما هم استرس کمتری داشتند، اما ژاپنی که ما همیشه می بردیم ، مدتی است به آن می بازیم و همین مساله برای تیم ما استرس زا شده است.البته که این بازی برای ژاپن هم حکم مرگ و زندگی را داشت.

خوش‌خبر:ترس از باخت،کار تیم را ساخت

*استرس اشتباه بازیکنان را زیاد کرد؟
-بچه ها می خواستند در بازی با ژاپن خیلی خوب بازی کنند، و با دقت خیلی خیلی زیاد، اما استرس درصد اشتباهاتشان را بالا برد.حتی من با بچه ها مثل میثم صحبت کردم گفتم خودتان باشید، بازی خودتان را انجام دهید، هیچ کسی نمی خواهد فوق العاده بازی کنید، همان بازی که مقابل بقیه تیم ها انجام دادید  را داشته باشید و نتیجه هرچه می خواهد باشد.

*درست است که سعید معروف وقتی از ست سوم بیرون آمد، ناراحت بود و حتی ست چهارم هم نمی خواست به زمین برگردد؟
-نه، ناراحتی سعید بیشتر بابت روند بازی تیم بود. آن موقع با ناراحتی می گفت چه کار می کنیم؟ چرا توپ های ما امتیاز نمی شود؟ در حالی که بچه های ما به ژاپن سر بودند، خیلی جا از من می پرسیدند، اما وقتی آلکنو تایم گرفته بود، معروف طرف دیگر بود. سعید و آلکنو بعداز باخت ناراحت بودند ، در رختکن همدیگر را بغل کردند. سعید، مدت ۱۵ سال حضورش در تیم ملی، حرفه ای ترین بازیکن والیبال ایران بوده، و همیشه در خدمت تیم بوده و از نظر تمرین، تغذیه، خواب و… در بالاترین سطح بوده و هیچ وقت در کار سرمربی دخالت نکرده و همیشه به بازیکنان گوشزد می کند، تابع تصمیم سرمربی باشند، حتی اگر اشتباه باشد. خوشبختانه سعید با آلکنو هیچ اختلافی ندارد.

*به جز معروف، بقیه با تجربه ها هم از تیم ملی خداحافظی می کنند؟
-تنها سعید معروف خداحافظی کرد و بقیه بچه ها؛ موسوی ، امیر غفور، همچنان هستند، چرا که توانش را دارند و حالا، حالا ها، زود است که تیم ملی را خالی کنند. کاش سعید هم  وقتی ناراحتی بابت باخت در المپیک کم می شد ، در شرایط بهتر  درباره ماندن  یا رفتن تصمیم می گرفت.چرا که باید بازیکنان جوانی ساخته شوند. اگر جواد کریمی  پاسور  خوبی است، به خاطر حضور ش کنار معروف است. پاسوری که همه دنیا به او احترام می گذارد.

 *وضعیت روحیه بچه ها چطوره؟
-دیروز جو تیم خیلی سنگین بود، همه بچه ها فوق الهاده ناراحت هستند، حذف از المپیک برایشان حکم به آخر رسیدن دنیا را دارد. آن شب بعداز باخت هیچکدام از بچه ها تا صبح نخوابیدند. اصلا حال خوبی ندارند. به هر حال والیبال است و مسابقه، تیم بزرگی مثل آمریکا حذف شد، قهرمان زنان المپیک ریو بالا نرفت، مسابقه است و هیچ توجیه دیگری ندارد.

254 251

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1542950

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۰۸:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۷
    4 2
    بی انگیزگی بازیکنان پیشکسوت مخصوصا رهبر تیم سعید معروف کار تیم رو ساخت. به بازی های آرژانتین دقت کنین. بالای 70 در صد باخت تیم به رهبری درست پاسورشون بر می گرده و گر نه مربیشون عملکرد چندان قابل قبولی نداشت.
  • IR ۲۱:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۷
    2 0
    چرا ذهنها را منحرف می کنید ست چهارم بازی با ژاپن ما 4 امتیاز جلو بودیم وداشتیم می بردیم ژاپن پشت سرهم امتیاز گرفت بطوریکه 4 امتیاز عقب افتادگی تبدیل به دو امتیاز جلوتر رفتن انها شد و الکنو دست به کمر فقط نگاه می کرد و وقت استراحت را بعد از 6 امتیاز ازدست دادن گرفت و دیگه تیم ما همین دو امتیاز رو نتوانست جبران کند به همین سادگی !!! بابا ایشون هیچ انگیزه ای برای مربی گری در ایران نداشت