علاءالدین قاسمی: برای حفظ سلامتی مردم، دو سال است که تعزیه اجرا نمی‌کنم

مهر نوشت: علاءالدین قاسمی، تعزیه‌خوان باسابقه اعلام کرد که به دلیل شرایط کرونا و همچنین توجه به سلامت مردم، حدود ۲ سال است که اجرای تعزیه نداشته است.

همه ساله در ایام ماه‌های محرم و صفر، برگزاری مجالس تعزیه در تهران و همچنین شهرهای مختلف کشور برپا و علاقه‌مندان بسیاری از این مجالس دیدن می‌کردند. طی ۲ سال گذشته و با شیوع ویروس کرونا شرایط برای برپایی مجالس تعزیه نیز همچون اجرای تئاتر، با مشکلات متعددی مواجه شده و بسیاری از تعزیه‌خوانان به اجرای مجالس خود نپرداخته‌اند.

علاءالدین قاسمی یکی از چهره‌های مطرح و با سابقه تعزیه ایران است که بسیاری از علاقه‌مندان به تعزیه و هنردوستان، پیگیر فعالیت‌های این هنرمند و دیدن اجراهای او هستند.

قاسمی درباره این‌که آیا در سال جاری با توجه به شرایط کرونا برنامه‌ای برای اجرای مجالس تعزیه دارد یا نه، گفت: «برای برپایی مجالس تعزیه و اجرا از شهرهای مختلف از جمله جزیره کیش دعوت داشتم ولی هیچ‌کدام از این برنامه‌ها را نپذیرفتم.»

وی یادآور شد: «حدود ۲ سال است که به دلیل شرایط کرونایی به اجرای تعزیه نمی‌پردازم و هیچ برنامه‌ای را نپذیرفته‌ام.»

قاسمی تأکید کرد: «تعزیه هنری مردمی است و برای حفظ و سلامت مردم باید با تأمل بیشتری برخورد کرد.»

این تعزیه‌خوان با سابقه در پایان سخنان خود گفت: «در دهه دوم ماه محرم گروهی که سرپرستی‌شان بر عهده من است به اجرای مجالس تعزیه در بوستان ۲۲ بهمن منطقه هفت چنار می‌پردازد.»

۵۷۵۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1543660

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 11 =