۰ نفر
۱۰ خرداد ۱۳۹۰ - ۰۴:۴۸

روزنامه جام جم نوشت:

دزد سابقه‌داری که با سوراخ کردن دیوار مغازه‌ها، پول‌های موجود در گاوصندوق‌ها را سرقت می‌کرد، پس از دستگیری در شهر نیشابور به سرقت ناموفق از بانکی در این شهر نیز اعتراف کرد. متهم چند روز پس از سرقت، دوباره به آن محل می‌رفت تا در پرس و جو از مردم بداند ماموران دزد را شناسایی کرده‌اند یا نه؟
رسیدگی به این پرونده اسفند سال گذشته هنگامی در دستور کار پلیس آگاهی نیشابور قرار گرفت که مردی مغازه‌دار از سرقت پول‌های گاوصندوقش خبر داد.
سرقت‌های سریالی از مغازه‌ها
ماموران پس از مشاهده و بررسی محل سرقت، با تشکیل پرونده‌ای تحقیقات خود را آغاز کردند. در این میان مغازه‌داران دیگری نیز با حضور در مرکز پلیس، شکایت‌های مشابهی ارائه کردند. ماموران در بازرسی از این محل‌ها نیز مشاهده کردند دیوار مغازه‌ها سوراخ شده، دوربین‌های مداربسته از کارافتاده و گاوصندوق‌ها به شیوه‌ای مشابه تخریب و خالی شده است.به این ترتیب فرضیه سریالی بودن سرقت‌ها قوت گرفت و روند رسیدگی به پرونده وارد مرحله تازه‌ای شد. تحقیقات پلیسی در این زمینه ادامه داشت تا این‌که چند هفته بعد رئیس یکی از بانک‌های نیشابور با مرکز فوریت‌های پلیسی 110 تماس گرفت و خبر داد سارقی قصد سرقت از بانک را داشته که موفق نشده است. ماموران آگاهی نیشابور به محل حادثه ـ بانک ـ اعزام شدند و در بررسی محل مشاهده کردند، سقف بانک نیز مانند مغازه‌هایی که سرقت شده ، تخریب شده است.
ماموران در ادامه در تحقیق از همسایه‌های محل سرقت متوجه شدند مردی جوان چند روز بعد از هر سرقت در آن حوالی پرسه می‌زند و درباره وقوع سرقت‌ها از مردم پرس و جو می‌کند. به این ترتیب، چهره‌نگاری رایانه‌ای از مرد غریبه که تنها مظنون پرونده‌ها بود، انجام و معلوم شد همه تصاویر متعلق به یک مرد است که شباهت بسیاری به یک دزد سابقه‌دار دارد. بنابر این پاتوق‌های دزد حرفه‌ای تحت نظر گرفته شد تا این‌که 2 روز پیش خانه‌اش در جنوب شهر شناسایی و این متهم دستگیر شد.
با انتقال متهم به پلیس آگاهی، وی در بازجویی راز سرقت‌های سریالی را فاش کرد. متهم با اشاره به شیوه سرقت‌هایش گفت: با آزادی از زندان تصمیم گرفتم به طور سریالی اموال مغازه‌ها را سرقت کنم. به این صورت که با شناسایی مغازه‌ها و اطمینان از این که مغازه‌دارها پول‌هایشان را در گاوصندوق می‌گذارند، نیمه‌های شب دیوار مغازه‌ها را تخریب کرده و زنگ خطر و دوربین‌های مداربسته را نیز از کار می‌انداختم.
متهم سابقه‌دار درباره سرقت ناموفق از بانک نیز گفت: چند هفته‌ای رفت و آمد کارکنان و مشتریان بانک را زیر نظر گرفتم تا این که با حضور دو نفر از کارمندان از در بانک، از سقف بانک فرار کردم . با اعتراف به 10 فقره سرقت از مغازه‌ها تحقیق ادامه دارد.
/5656

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 154549

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سیامک IR ۱۳:۲۶ - ۱۳۹۰/۰۳/۱۸
    0 0
    بسیاراخبار جالب وخواندنی هستند