ایسنا نوشت:

 عضو شورای مرکزی فراکسیون اصولگرایان مجلس، با اشاره به فرمایشات روز گذشته مقام معظم رهبری در دیدار با نمایندگان درباره انتخابات پیش‌روی مجلس گفت که اگر مجموعه بیانات ایشان درباره انتخابات تحقق یابد شاهد برگزاری یکی از پرشورترین انتخابات‌ها بعد از انقلاب خواهیم بود.

 پرویز سروری در گفت‌وگو با اظهار کرد: یکی از موضوعات مورد تاکید مقام معظم رهبری ضرورت حفظ احترام انتخابات بود. این ادبیات برای اولین بار از طرف رهبری به کار برده شد و نشان داد که ایشان با تأنی و منظور خاصی این مسئله را بیان کردند. به این معنا که اگر انتخابات را مثل یک شخصیت حقیقی فرض کنیم باید الزامات مورد نظر آن و حقوقی که بر آن مترتب است را نیز رعایت کنیم.

 وی افزود: بنابراین بر اساس فرمایشات ایشان انتخابات هویتی دارد و رعایت شاخص‌های آن به معنی نگه داشتن احترام انتخابات است و این‌که قوای مختلف باید پارامترها، اهداف و چشم‌اندازی که از انتخابات وجود دارد را به طور کامل رعایت کنند و مراقب باشند تا استفاده ابزاری از انتخابات صورت نگیرد. در واقع منع دولت‌ها از دخالت در انتخابات از گذشته وجود داشته و موضوع سابقه‌داری است.

 نماینده مردم تهران در مجلس، ادامه داد: مقام معظم رهبری در زمانی که کارگزاران شکل گرفتند هم تاکیدات صریحی داشتند که وضعیتی ایجاد نشود تا شائبه حضور رسمی دولت در انتخابات که مجری است ایجاد شود. در شوراهای سوم هم ایشان تاکید داشتند که دولت نباید در انتخابات دخالت کند و صرفا باید مجری بی‌طرفی باشد. الحمدالله همیشه هم همین‌طور بوده است.

 سروری یادآور شد: من فکر می‌کنم حفظ احترام انتخابات در بیان مقام معظم رهبری به معنی برگزاری یک انتخابات پرشور و حداکثری بدون دخالت هیچ‌یک از قوا و حرکت در یک فرآیند کاملا قانونی است.

 وی تاکید مقام معظم رهبری بر لزوم استقلال نمایندگان و دوری از انحراف را یادآور شد و افزود: رهبری نمایندگان را از وامدار شدن به کانون‌های قدرت و ثروت پرهیز دادند و این در حالی است که ما امروز مطالبی را از سوی برخی جریان‌ها می‌شنویم که آنها به دنبال بستن لیست هستند و تلاش می‌کنند با ریخت و پاش سنگین و استفاده از کانون‌های قدرت به نوعی زمینه تشکیل یک مجلس کاملا همراه با این جریان را فراهم کنند.

این عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس هم‌چنین، گفت: رهبری در این دیدار فرمودند کسانی که به عنوان نماینده وامدار شوند و استقلال خود را در تصمیم‌گیری‌ها از دست دهند به علت وصل شدن به کانون‌های قدرت و ثروت و پشتیبانی آنها برای رای‌آوری نزد خدا به بدترین شکلی مورد انتقام قرار خواهند گرفت و عذاب الهی برای آنها وجود خواهد داشت. این نکته بسیار حساس و مهمی بود که از سوی ایشان مورد اشاره قرار گرفت.

 پرویز سروری اضافه کرد: البته این فرمایش مقام معظم رهبری پیام دیگری هم دارد و آن این‌که وقتی خداوند از چنین تخلفی نمی‌گذرد نهادهای ناظر هم نباید از آن بگذرند؛ به خصوص شورای نگهبان که نقش نظارتی برای انتخابات دارد و باید به این موضوع توجه کند. این مسئله دغدغه مقام معظم رهبری است که نماینده برای رای‌آوردن خود را اسیر و وامدار کانون‌های قدرت و ثروت نکند. لذا شوراهای نظارتی و کنترلی هم باید بر این موضوع اشراف کامل داشته باشند.

 وی با اشاره به انتخابات پیش‌روی مجلس نهم، اظهار کرد: خوشبختانه انتخابات‌هایی که در کشورمان برگزار شده پرشور بوده و این بار نیز آنچه مقام معظم رهبری از مردم و قوای مختلف می‌خواهند، یک انتخابات حداکثری است که این امر نیازمند رقابت پرشور، مشارکت فعال و شفافیت بالای انتخابات است و به نظر می‌رسد با تذکراتی که ایشان در این رابطه عنوان کرده‌اند، شاهد برگزاری یک انتخابات فعال باشیم.

/27212

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 154599

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۸:۳۲ - ۱۳۹۰/۰۳/۱۰
    0 0
    این ریخت و پاش ها در زمان انتخابات ریاست جمهوری انجام نشده است؟