۱۷ نفر
۲۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۴
سلوک عاشورایی

کتاب سلوک عاشورایی (دوره ده‌جلدی)، اثر مرحوم آیت الله حاج آقا مجتبی تهرانی است که توسط مؤسسة فرهنگی و پژوهشی مصابیح‌الهدی منتشر شده است.

عالم عامل ربانی و مرجع بزرگوار، حضرت آیت‌الله حاج آقا مجتبی تهرانی در ایام محرم و صفر دهه نود، در جلسات اخلاق و معارف اسلامی خود به بررسی ابعاد گوناگون حرکت و قیام امام حسین(ع) پرداخته‌اند که متن این مباحث با عنوان «سلوک عاشورایی» منتشر شده است.

مهم‌ترین ویژگی بی نظیر این مجموعه این است که به بهترین روش نشان می دهد که چگونه امام حسین(ع) با نهضت خود دین جدشان را زنده نگه‌داشته‌اند. منازل دهگانه این مجموعه عبارت‌اند از: تعاون و همیاری؛ امر به معروف و نهی از منکر؛ هجرت و مهاجرت؛ دین و دین‌داری؛ استقامت و پایداری؛ حق و باطل؛ عزّت و ذلّت؛ غیرت دینی؛ بینش و نگرش؛ شرح خطبه منا.

در فرازی از جلد اول حاج آقا مجتبی می گوید: «یک وقت است که در دریا افتاده‌ای و خودت به چیزی متمسک می‌شوی و بیرون می‌آیی، اما یک وقت است که کسی دستت را می‌گیرد و بیرون می‌کشد، این قایق نجات است... یعنی نمی‌گوید دستت را به من بده بلکه خودش دست غریق را می‌گیرد و از ورطه هلاکت بیرون می‌کشد و حسین(ع) کشتی نجات است.

/6262

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1546066

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ج IR ۲۳:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۶
    31 1
    یا حسین. یا ابالفضل