پاریس: در یک عملیات پیچیده 25 فرانسوی را افغانستان خارج کردیم!

فارس نوشت: «ژان ایو لودریان» وزیر امور خارجه فرانسه اعلام کرد، در یک عملیات «پیچیده» ۲۵ تبعه فرانسوی و ۱۸۴ افغانستانی از این کشور خارج شدند.

در حالی که تلاش‌های کشورهای مختلف جهان برای خارج کردن اتباع خود از افغانستان ادامه دارد، پاریس از خروج تعدادی از اتباع فرانسوی از این کشور خبر داد.

بنا بر گزارش العربیه، وزیر خارجه فرانسه امروز چهارشنبه بعد از ورود به ابوظبی اعلام کرد، سه شنبه شب (دیشب) بعد از یک عملیات «پیچیده» در کابل، ۲۵ تبعه فرانسوی از افغانستان تخلیه شدند.

«ژان ایو لودریان» بدون اشاره به جزئیات بیشتری از این «عملیات» افزود، تعداد ۱۸۴ افغانستانی همراه با ۲۵ فرانسوی خاک این کشور را ترک کردند.

یک منبع امنیتی غربی در گفت‌وگو با خبرگزاری رویترز از ادامه تلاش‌ها برای خارج کردن اتباع کشورهای مختلف از افغانستان بعد از تسلط طالبان بر پایتخت این کشور خبر داد.

این منبع امنیتی که اشاره‌ای به هویت و ملیتش نشده است، خبر داد که طی روزهای اخیر بیش از ۲۲۰۰ دیپلمات و غیرنظامی با هواپیماهای نظامی از افغانستان تخلیه شده‌اند.

سفر وزیر خارجه فرانسه به امارات متحده عربی در شرایطی انجام شده که برخی رسانه‌های افغانستانی از حضور «اشرف غنی» رئیس‌جمهور سابق این کشور در ابوظبی خبر دادند.

 پس از تکذیب حضور اشرف غنی در تاجیکستان و گمانه‌زنی درباره استقرار وی در عمان، «کابل نیوز» خبر داد که او در ابوظبی پایتخت امارات حضور دارد. غنی که چهار روز پیش از افغانستان متواری شد، دلیل فرار خود را جلوگیری از ریختن خون مردم بیگناه افغانستان عنوان کرده است.

پیش از این برخی منابع رسانه‌ای ادعا کردند که اشرف غنی رئیس‌جمهور سابق افغانستان بعد از خروج از این کشور، در عمان است و احتمالا به آمریکا سفر برود.

310 310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1546251

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =