مصلای آبادان با ۵۲ تخت بستری آماده پذیرش بیماران کرونایی شد

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی آبادان با اشاره به رایزنی های انجام شده از طریق امام جمعه آبادان و استقبال وی، گفت: مصلای نماز جمعه آبادان با ۵۲ تخت بستری آماده پذیرش بیماران کرونایی شد.

مهدی کریمی در گفتگو با خبرنگار خبرآنلاین در آبادان با بیان اینکه در این مکان بیمارانی که وضعیت شان چندان وخیم نیست بستری می شوند، گفت: برای این منظور ۵۲ تخت را در ۲ بخش زنان و مردان در این مکان مستقر کردیم.

وی با اشاره به تجهیز و آماده بودن مصلی برای پذیرش و بستری بیماران کرونایی، افزود: طبق هماهنگی های انجام شده ۲ پزشک متخصص عفونی و داخلی به همراه ۶ پرستار در هر شیفت کار رسیدگی به بیماران را عهده دار می شوند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه متاسفانه خبرهای خوبی در زمینه ی شیوع کرونا ویروس و ابتلای افراد به بیماری کووید ۱۹ در منطقه ی جنوب غرب خوزستان وجود ندارد، گفت: ظرفیت تمامی بیمارستانهای پیش بینی شده تکمیل است به نحوی که بیمارستان طالقانی به عنوان بیمارستان مرکزی کرونا قریب ۱۰ روز است که با ظرفیت کامل خدمات رسانی می کند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی آبادان تصریح کرد: با توجه به تکمیل ظرفیت بیمارستان طالقانی، از ظرفیت بیمارستانهای پشتیبان ۱۷ شهریور و امام خمینی (نفت) نیز استفاده کردیم. تلاشمان بر بهبود وضعیت درمان سرپایی مراجعان است اما باز هم با سیل و انبوهی از بیماران نیازمند بستری مواجهیم.

کریمی؛ یادآور شد: در قدم بعدی به ناچار بیمارستان شهید بهشتی را که در تمام طول مدت گذشته از اپیدمی کرونا، همچنان پاک نگه داشته بودیم را به مدار بستری بیماران کرونایی اضافه کردیم البته تنها بخشهایی را که هیچ ارتباطی با بخشهای بستری اصلی ندارند.

وی گفت: بیمارستان ولیعصر خرمشهر را نیز که پیشتر با ۲ بخش، به بیماران بستری خدمات رسانی می کردیم به اجبار، علاوه بر افزایش ظرفیت سرپایی مان از یک بخش کمکی دیگر در این بیمارستان نیز برای بستری بیماران بهره گرفتیم.

وی با تاکید بر اینکه شرایط همچنان به سمت بد شدن به پیش می رود، افزود: شادگان نیز وضعیتی مشابه آبادان و خرمشهر دارد.

وی اظهار کرد: به رغم تمامی پیش بینی ها و تمهیدات اندیشیده شده اما احتمال بستری شدن افراد بیشتر ما را به استفاده از ظرفیت های خارجی بیمارستانی همچون مصلای آبادان، مسجد جامع خرمشهر و اردوگاه میثاق متعلق به سپاه آبادان وا داشت و در حال حاضر این مکان ها تجهیز و آماده پذیرش بیماران مبتلا به کووید ۱۹ هستند.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1546490

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 16 =