اعتراض نمایندگان به نحوه ادغام وزارتخانه​ها و بررسی ناگهانی آن درجلسه امروز مجلس، تا آنجا پیش رفت که یکی از نمایندگان پیشنهاد حذف ادغام وزارتخانه​ها از برنامه پنجم را ارائه داد.

به گزارش خبرآنلاین، کاظم جلالی سخنگوی کمیسیون امنیت​ملی در تذکری نسبت به بررسی دوباره ادغام وزارتخانه​های راه و مسکن و افزودن وزارت ارتباطات به این ادغام، گفت: هیات رئیسه همیشه بر اساس آیین نامه عمل می کرد اما الان هیات رئیسه تخلف کرده و می خواهد این کار را یک جور به آیین​نامه بچسباند.

وی با بیان شهادتین و اینکه جز به موفقیت دولت و آبروی نظام و همه ارکتان نظام پشت سر ولی فقیه نمی​اندیشد، ادامه داد: اما این یک روش غلط است. باید یک طرح جامع مدیریت کشور نوشته شود تا تعیین گردد که کدام یک از وزارتخانه​ها امور مرتبط دارند و آنها را در هم ادغام کنیم نه اینکه آنها را مانند واگن​های قطار کنار هم بگذاریم.

نماینده شاهرود با ابراز تاسف از اینکه تا کنون کارگزوهی از سوی دولت و مجلس مشغول تدوین طرح جامع مدیریت کشور نشده است، پرسید: برای همین است که ما نمی دانیم چرا وزارتخانه تعاون داریم که کار خاصی هم شاید نکند؟ چرا در وزارت کشور معاونت عمرانی داریم و آن را به وزارت راه یا مسکن نمی دهیم؟ نمیدانیم چرا بخشی از وظایف کار و امور اجتماعی و وزارت رفاه و وزارت بهداشت، مشترک است؟

وی افزود: اگر این همه چالش در کشور برای این است که دولت باید ماده 53 قانون برنامه پنجم را اجرا کند، می توانیم یک طرح سه فوریتی بدهیم و این ماده را حذف کنیم تا این همه جنجال و مشکل نداشته باشیم.

جلالی در تذکر دیگری هم با بیان اینکه «مگر وزارتخانه​ها گوجه و خیار هستند که آنها را در یک سبد بریزیم؟»، ادامه داد: دلمان خوش است که می​خواهیم وزارتخانه​ها را ادغام و وزارت زیربنایی تشکیل دهیم. نمی​شود وزارتخانه​های حساس را در هم ادغام کرد و انتظار بهبود عملکردشان را هم داشت.

/2929

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 154780

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۰۶:۰۷ - ۱۳۹۰/۰۳/۱۱
    0 0
    رحمت برآن شيري كه خوردي بالاخره يه كلمه حرف حساب ديديم وشنيديم ، گر گرچه چشم بينا وگوش شنوا در عرصه نيست!