ایسنا نوشت:

معاون وزیر بازرگانی و رییس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولید‌کنندگان از تصویب افزایش قیمت 10 درصدی روغن موتور و هشت درصدی لاستیک خودرو خبر داد.

محمدحسین نکویی‌مهر  با رد موافقت با افزایش قیمت لبنیات گفت: بخشی از این‌ها تقاضایی داشته‌اند، اما هنوز هیچ موافقتی صورت نگرفته است.

وی با اشاره به تصویب افزایش سه محصول کره، روغن و شوینده‌ها که دو هفته پیش خبر آن را اعلام کرده بود، ادامه داد:‌ البته اقلام دیگری هم بوده‌اند که پس از بررسی‌ها به آن توجه شده است.

معاون وزیر بازرگانی اضافه کرد: افزایش روغن موتور و لاستیک خودرو نیز به میزان 10 و هشت درصد بوده است که این رقم‌ها آنچه هستند که مورد توافق بوده است.

وی یاد‌آور شد: بخش‌های دیگری هم در حال رایزنی هستند و برخی دیگر محصولات به صورت موردی هم بوده است. ممکن است این موافقت‌ها گروه کالایی نبوده و موردی باشند.

نکویی‌مهر در ادامه در مورد بازار آهن‌آلات که چند روز قبل هشدار داده بود در این بازار با سفته‌بازی برخورد خواهد شد، گفت: آهن‌آلات براساس بورس است و قیمت‌ها در بورس تعیین می‌شوند و بورس است که تعیین‌کننده‌ قیمت محسوب می‌شود. اگر از بورس بیرون بیاید و ضرایبی بخورد که آن‌ها خلاف چارچوب و ضوابط باشند، با آن‌ها برخورد می‌شود.

وی تصریح کرد: علاوه بر این‌، بحث احتکار هم به عنوان موضوعی که ممکن است روی آن تمرکز کنند، مطرح است. ما احساس کردیم که بعضی‌ها می‌خواهند آن‌ها را نگهداری کنند و اکنون هم همین‌طور است که اگر بخواهند احتکار کنند با آن‌ها برخورد خواهد شد و البته اکنون برخورد هم شده است.

/39/39

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 154801

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۰۷:۱۷ - ۱۳۹۰/۰۳/۱۱
    2 0
    هنوزحقوق كارمنداضافه نشده كه قيمتها دوبله شدند يارانه ها هم كه جوابگوي قبوض سنگين گاز وبرق و... نيستند بايد چه كاركنيم ؟ چه كسي جوابگوي اين تورم هست ؟؟؟
  • mohammad IR ۰۹:۰۴ - ۱۳۹۰/۰۳/۱۱
    2 0
    خودرو غیر استاندراد لااقل روغن و لاستیک را ارزان بدهید انصافتان کجا رفت
  • بدون نام IR ۰۹:۵۱ - ۱۳۹۰/۰۳/۱۱
    2 0
    يه دفه بگيد ماشين سوار نشيم ديگه ديه 90 ميليون ... لاستيك و روغن گرون بنزين كه !!! واقعا چه به روز مردم آورديد
  • مجید IR ۱۰:۱۲ - ۱۳۹۰/۰۳/۱۱
    1 0
    دیگه دارم دیوانه میشم ترو خدا به فکر ما هم باشین آخه نون 500 تومانی که یه روزی 100 تومان بود بنزین 700 تومانی که 100 تومان بود قبوض برق و گاز پوشاک لینیات و... اجاره خونه آخه مگه چقدر یارانه می دین یا چقدر حقوق ها اضافه شده بابا جون شماها دارین و این افزایش قیمت ها به چشمتون نمی یاد با چه زبونی بگیم نداریم دو قدم سوار میشیم 500 تومان پول تاکسیه بابا دیگه بسه تورا به خدا البته اگه قبول دارین
  • آكو IR ۰۴:۱۵ - ۱۳۹۰/۰۳/۱۲
    1 0
    واقعا نوبرشه اين افزايش قيمت و كاهش كيفيت با اين وضع مشخص نيستن تا كجا ميريم .حداقل تعرفه 90درصدي ماشين راكم كنيد