۰ نفر
۵ شهریور ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۰
پدری نیازمند استراحت است اما ...

بدون شک «پدری» هافبک جوان تیم فوتبال بارسلونا و تیم ملی اسپانیا در یک سال اخیر روزهای شگفت‌انگیزی را تجربه کرده است.

سپهر ستاری: انتقال به بلوگرانا از تیم دسته دومی لاس‌پالماس، حضور در ترکیب اصلی کاتالان‌نشین‌ها با تنها 17 سال سن، مورد تمجید قرار گرفتن از سوی قهرمانان دوران کودکی همچون «لیونل مسی» و «سرخیو بوسکتس» و در نهایت فتح کوپا دل‌ری، یک فصل ویژه را در سال اول حضورش در ترکیب آبی‌اناری‌ها برای او رقم زد.

پس از آن، هیجانِ اولین بازی برای تیم ملی زیر 21 ساله‌های اسپانیا را در ماه سپتامبر تجربه نمود. سپس در مدتی بسیار کوتاه در مسابقات مقدماتی جام جهانی خودش را به تیم ملی بزرگسالان رساند و بعد هم در تمامی دقایق مسابقات یورو 2020 برای لاروخا به میدان رفت و حتی عنوان بهترین بازیکن جوان تورنمنت را هم به دست آورد. پس از پایان رقابت‌های جام ملت‌های اروپا و در حالی که همگان منتظر بودند پدری راهی تعطیلات شود؛ او همراه تیم ملی المپیک اسپانیا به سمت ژاپن پرواز کرد و مدال نقره المپیک توکیو 2020 را به گردن آویخت.

یک منبع نزدیک به پدری در این خصوص می‌گوید: «همه چیز بسیار سریع اتفاق افتاد و او هنوز در حال تحلیل اتفاقات است. یک سال قبل حتی تصور اینکه او در تیم منتخب یورو 2020 قرار بگیرد هم دشوار بود. حتی معلوم نبود که به ترکیب ثابت و اصلی بارسلونا برسد اما او به همه این اتفاقات سرعت بخشید و تمامی مراحل را در یک چشم بهم زدن طی کرد.»

هیچ بازیکنی در یک سال گذشته به اندازی پدری بازی نکرده و سطحی که این بازیکن جوان در تیم ملی و باشگاهش نشان داده را در یک کلام می‌توان «فوق‌العاده» نامید. توقعات از این ستاره آینده‌دار چه از نظر فیزیکی و چه ذهنی بسیار بالاست. تنها 8 روز پس از پایان فصل 21-2020 برای او در فینال المپیک توکیو، این هافبک 18 ساله، فصل 22-2021 را آغاز نمود و در دو هفته ابتدایی فصل جدید رقابت‌های لالیگا 152 دقیقه برای بلوگرانا به میدان رفت.

این منبع نزدیک به پدری می‌گوید: «او عاشق بازی کردن و رقابت در بالاترین سطح ممکن است. با این حال بعضی اوقات افراد باتجربه‌تر، برای بهبود شرایط بازیکن در بلندمدت، باید وارد عمل شوند و کاری کنند. او هرگز درخواست خروج از زمین نمی‌کند اما همچنان یک نوجوان 18 ساله است که به کمی استراحت از نظر روحی و جسمی نیاز دارد. استراحتی که قطعاً برایش مثر ثمر خواهد بود.»

اعداد و آمار گویای وضعیت او هستند؛ پدری از سپتامبر گذشته 77 بار راهی مستطیل سبز شده که 56 بار آن با لباس بارسلونا بوده؛ 38 بار در لالیگا، 6 مرتبه در کوپا دل‌ری، 2 مسابقه در سوپرجام اسپانیا، 7 بازی در لیگ قهرمانان اروپا و سه دیدار دوستانه در پیش‌فصل 21-2020. او همچنین 21 بار هم برای تیم‌های ملی مختلف اسپانیا به میدان رفته؛ چهار بازی در جام ملت‌های زیر 21 سال در پاییز، 10 بازی برای تیم ملی بزرگسالان شامل 6 بازی یورو 2020 در ماه‌های ژوئن و جولای و سپس 7 بازی با تیم زیر 23 ساله‌ها شامل 6 مسابقه در المپیک توکیو.

رسیدن به فینال المپیک توکیو با اسپانیا برای پدری به این معنا بود که او با رسیدن به رکورد 77 بازی، بیش از هر بازیکن دیگری در 12 ماه اخیر به میدان رفته است. «برونو فرناندز» هافبک پرتغالی باشگاه منچستریونایتد با 72 بازی پشت سر او قرار گرفت. پس از فرناندز هم «میسون مونت» هافبک انگلیسی باشگاه چلسی با 70 و «آنتوان گریزمان» هم‌تیمی فرانسوی پدری در بارسلونا با 68 بازی ایستاده‌اند. تفاوت پدری با دیگر نفرات این است که او تازه در جولای سال گذشته به بارسلونا پیوست و با اعتماد «رونالد کومان» اولین فصل حرفه‌ای‌اش تبدیل به رقابتی‌ترین فصلش شد! پدری در مجموع فصل قبل، 3775 دقیقه برای بارسلونا و 1517 دقیقه برای تیم‌های ملی مختلف اسپانیا بازی کرده که او را به مجموع 5476 دقیقه بازی از 27 سپتامبر 2020 تا 7 آگوست 2021 رسانده است!

انجام چنین کاری در 12 ماه برای پدری و خیلی از بازیکنان دیگر خلاف توصیه‌های پزشکان است؛ بنابراین هیچ تردیدی در این خصوص وجود ندارد که پدری به شدت نیازمند «استراحت» است. نکته مهم اینجاست که او سال قبل حتی یک بازی را به دلیل مصدومیت از دست نداد اما اگر مدتی استراحت نکند دوران بدون مصدومیتش خیلی زود به پایان می‌رسد! هر کسی بازی‌های اخیر او را تماشا کرده باشد هم به خوبی متوجه می‌شود که علیرغم تلاش او و ارزشی که برای تیم قائل است، اکنون آن خلاقیتی که در یورو به تصویر می‌کشید را ندارد. بنابراین به نفع همه است که «پدری» هر چه سریع‌تر وارد فاز «استراحت» شود.

نویسنده: درموت کوریگان

مترجم: سپهر ستاری

258 41

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1548851

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 2 =