اختصاص کارت اعتباری تا ۳۰ میلیون تومان به خریداران لوازم خانگی

دبیر انجمن لوازم خانگی ایران از اجرایی شدن طرح خرید لوازم خانگی با کارت اعتباری تا سقف ۳۰ میلیون تومان خبر داد.

عباس هاشمی در مصاحبه اختصاصی گفت: انجمن لوازم خانگی قراردادی را با بانک قرض الحسنه مهر ایران امضا کرد که به موجب آن تولیدکنندگان اعضای انجمن، فروشگاه‌ها و مراکز عرضه خود را در سایت مورد توافق دو طرف ثبت می‌کنند و پس از آن با معرفی انجمن با بانک عامل قرارداد امضا می‌کنند که اقدام مهمی در تحریک تقاضای لوازم خانگی است.

وی افزود: کارت اعتباری خرید لوازم خانگی با بهره ۴ درصد و با اقساط شش ماهه، نه ماهه و یک ساله در اختیار مصرف کنندگان قرار می‌گیرد و هر یک از مصرف کنندگان با توجه به شرایط اعتبارسنجی توسط بانک می‌توانند از اعتبار کارت استفاده کنند.

دبیر انجمن لوازم خانگی ایران گفت: امروز نامه اطلاع رسانی در این باره به اعضای انجمن ارسال شده و اعضای انجمن علاقمند به طرح خرید لوازم خانگی با کارت اعتباری را به کارگزار بانک معرفی می‌کنیم تولیدکنندگان هم در سامانه، مراکز فروش و عرضه محصول خود را ثبت می‌کنند سپس با اطلاع رسانی بانک، متقاضیان با مراجعه به سایت مورد نظر بانک، اعتبارسنجی شده و کارت را دریافت می‌کنند.

هاشمی ادامه داد: اگر برای ثبت مراکز عرضه و فروش لوازم خانگی در سامانه و همچنین تقاضای اعتبارسنجی سرعت بوجود آید این طرح در مدت یک هفته اجرایی می‌شود ضمن این که با توجه به عرضه محصول در فروشگاه‌ها و مراکز مورد نظر تولید کنندگان، قیمت برای مصرف کننده مناسب‌تر خواهد بود.

اختصاص کارت اعتباری تا ۳۰ میلیون تومان به خریداران لوازم خانگی

سهم ۳۵ درصدی قاچاق از بازار لوازم خانگی

دبیر انجمن لوازم خانگی ایران همچنین گفت: قاچاق در بازار لوازم خانگی به ویژه لوازم خانگی کوچک مانند لباسشویی سهم ۳۵ درصدی دارد.

وی افزود: با توجه به این که از لوازم خانگی قاچاق، حقوق دولتی، عوارض و مالیات اخذ نمی‌شود و از طرفی باور غلطی هم در اقبال لوازم خانگی خارجی وجود دارد این موضوع به صنعت لوازم خانگی داخلی آسیب رسانده است.

هاشمی گفت: برای حل معضل قاچاق در صنعت لوازم خانگی به عزم ملی نیاز است تا فرآیند انتقال محصول از زمان ورود و نه فقط در سطح عرضه با هماهنگی وزارت کشور کنترل شود.

وی ادامه داد: استفاده از نشان خارجی جعلی در برخی لوازم خانگی ساخت داخل هم ا غفال مشتری است و هم به تولید داخل آسیب می‌زند در این باره مواردی گزارش و مشاهده شد که از طریق سازمان‌های نظارتی مانند سازمان استاندارد و سازمان حمایت برخوردهای لازم صورت گرفت به طور نمونه در قطعاتی مانند الکترو موتورها جعل نشان اتفاق افتاد که عرضه به جای نشان‌های مشابه صورت گرفته بود و یا نشان‌هایی به بازار عرضه شد که وجود خارجی نداشت در این باره هم با همکاری دستگاه‌های نظارتی با جاعلان برخورد شد.

هاشمی گفت: البته این تخلف در محصولات لوازم خانگی کوچک هم می‌تواند اتفاق بیفتد اگر چه تاکنون گزارشی دریافت نکردیم.

دبیر انجمن لوازم خانگی ایران با بیان این که استمرار تأمین مواد اولیه برای واحدهای لوازم خانگی یکی از چالش‌ها برای این صنعت است، افزود: اگر چه مواد اولیه وارداتی متأثر از نرخ ارز است، اما مواد اولیه تولید داخل را نیز با نرخ ارز آزاد و نیمایی به همراه حاشیه رقابت در بورس عرضه می‌کنند که تولید در این صنعت را با مشکل مواجه کرده است.

خودکفایی بیش از ۹۰ درصدی در لوازم خانگی گازسوز

هاشمی گفت: در صنایع لوازم خانگی گازسوز مانند پکیچ، آبگرمن، اجاق گاز و بخاری گازی عمق ساخت داخل به بیش از ۹۰ درصد رسیده است در حالی که در لوازم خانگی انرژی بر بزرگ این میزان ۶۵ تا ۷۰ درصد و در لوازم خانگی انرژی بر کوچک میزان عمق ساخت داخل ۶۰ تا ۶۵ درصد است.

وی افزود: در بیشتر صنایع لوازم خانگی غیر انرژی بر مانند تفلون و کریستال عمق ساخت داخل به ۸۰ تا ۸۵ درصد رسیده است.

دبیر انجمن لوازم خانگی ایران با اشاره به تهیه سند توسعه صنایع لوازم خانگی در این انجمن گفت: اقدامات لازم برای راه اندازی کانون هماهنگی دانش، صنعت و بازار لوازم خانگی با همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری صورت گرفته که براساس آن برنامه داریم با ورود شرکت‌های دانش بنیان و کسب و کارهای نوپا، تحول چشمگیری را در صنعت لوازم خانگی ایجاد کنیم تا علاوه بر تأمین نیاز داخل به توسعه پایدار بازارهای صادراتی هم اقدام کنیم.

هاشمی ادامه داد: کرونا علاوه بر جامعه صنعت لوازم خانگی را هم تحت تأثیر قرار داده است از این رو از ستاد ملی کرونا درخواست داریم با توجه به این که این صنعت جزو صنایع پیشران بوده و از نظر اشتغال و خدمات پس از فروش به طور مستقیم با مردم و مصرف کننده ارتباط دارد واکسیناسیون در این حوزه را در دستور کار قرار دهد.

223227

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1550412

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 7 =