جزئیات وام ودیعه مسکن برای مستاجران نیمه دوم سال

باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: معاون وزیر راه و شهرسازی در خصوص جزئیات وام ودیعه مسکن برای مستاجران نیمه دوم سال توضیحاتی ارائه داد.

محمود محمودزاده با بیان اینکه متقاضیان وام ودیعه مسکن تا تاریخ اعلام شده در مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا می‌توانند در سامانه برای این وام ثبت نام کنند، گفت: کسانی که نیمه دوم سال مهلت قراردادشان است، می‌توانند مدارک خود را در سامانه بارگذاری کنند.

او ادامه داد: در سال گذشته هم کسانی که قراردادشان در نیمه دوم سال بود، مدارک خود را بارگذاری کردند و امسال هم همانند سال گذشته و طبق رویه سال قبل این اقدامات انجام می‌شود.

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در حال حاضر روند پرداخت تسهیلات ودیعه مسکن آغاز شده و متقاضیان می‌توانند با مراجعه به بانک‌ها اقدامات لازم برای دریافت تسهیلات را انجام دهند، افزود: برنامه ریزی‌ها صورت گرفته و متقاضیان می‌توانند نام بانک و شعبه مورد نظر را انتخاب و مراحل روند پرداخت را طی کنند.

او یادآور شد: در صورتی که متقاضیان مدارک خود را زودتر به بانک‌ها ارائه دهند و مراحل اداری را طی کنند، روند پرداخت تسهیل و تسریع‌ خواهد شد.

محمود زاده اظهار کرد: بانک‌ها اطلاعات و آمار کسانی که به آنها تسهیلات پرداخت شده در سامانه  بارگذاری می‌کنند اما هنوز آمار دقیقی از این تعداد به ما اعلام نشده  و در آینده نزدیک اطلاعات جدیدی از  متقاضیانی که این تسهیلات را دریافت کرده‌اند، ارائه خواهیم کرد.

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه طرح اقدام ملی مسکن ادامه خواهد یافت، گفت: طرح جهش تولید مسکن در قالب نهضت ساخت مسکن قرار دارد و تمامی طرح‌های تامین مسکن شامل گروه‌های هدف می‌شوند.

محمود زاده بیان کرد: طبق برنامه ریزی‌های صورت گرفته ۵۰۰ هزار واحد مسکونی عملیات اجرایی شان آغاز شده و برنامه ریزی لازم را برای تعدادی که دولت متعهد شده، انجام داده ایم و به مرور جزئیات این برنامه‌ها اعلام عمومی می‌شود.

او توضیح داد: در حال حاضر ساخت این ۵۰۰ هزار واحد مسکونی آغاز شده و تمامی این برنامه‌ها در راستای اقدامات حمایتی دولت انجام می‌شود تا زمینه برای خانه دار شدن مردم راحت‌تر صورت گیرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه اعتقاد ما آن است که هر سازنده ذی صلاح چه در قالب تعاونی و چه به صورت پیمانکاری و انبوه ساز می‌تواند اقدام به ساخت مسکن کند، افزود: وزارت راه و شهرسازی این اختیار را به شورای مسکن استان‌ها داده تا هر متقاضی که بتواند به تعهد خود عمل کند اجرا و ساخت این واحدها به او واگذار شود.

جزئیات وام ودیعه مسکن برای مستاجران نیمه دوم سال

او توضیح داد: تعاونی‌ها در برخی پروژه‌های مسکنی عملکرد خوبی داشتند، اما ما به شورای مسکن تمامی بخش‌ها اعلام کرده ایم که هر سازنده و یا هر تعاونی که در این بخش ذی صلاح و مجوز قانونی داشته باشد این فعالیت‌ها را می‌تواند انجام دهد.

محمود زاده همچنین درباره قیمت مسکن و اثر گذاری گرانی مصالح ساختمانی در این بخش هم گفت: ما امیدوار هستیم، قیمت مسکن که به دلیل افزایش قیمت مصالح ساختمانی و التهاب‌های موجود در این بازار دچار نوسان شده، زودتر ساماندهی و به پایداری قیمت برسد چرا که این نوسانات موقتی است و به زودی برطرف خواهد شد.

۲۲۳۲۲۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1550482

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 8 =