طعنه تند یک اصولگرا به جهانگیری و نوبخت/ خود را به عنوان اپوزوسیون جا می‌زنند

باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: فعال سیاسی اصولگرا درباره لزوم حزب گرایی در کشور توضیحاتی ارائه داد.

حسین کنعانی مقدم دبیرکل حزب سبز، با اشاره به ماهیت حزب گرایی در کشور بیان کرد: طبعا احزاب وظیفه دارند که مسئولیت افراد مختلف در پست‌های انتخاباتی را برعهده بگیرند؛ نه اینکه فردی بر سر کار بیاید و اقدامی هم به ضرر کشور انجام دهد و بعد آن احزاب پاسخگو نباشند و خود را کنار بکشند.

او در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه امروز تا چه میزان احزاب پاسخگوی کارنامه اسحاق جهانگیری به عنوان عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران و محمدباقر نوبخت عضو اعتدال و توسعه، بوده اند؟ گفت: متاسفانه هیچ یک از اینها امروز پاسخگو نیستند و بعد از اینکه افراد از قدرت کنار می‌روند خود را به عنوان اپوزوسیون جا زده و طلبکار هم می‌شوند.

کنعانی مقدم با تاکید بر لزوم حزب گرایی در کشور افزود: متاسفانه چون احزاب ما از همان ابتدا احزاب دولت ساخته بوده و تابع قدرت هستند بیش از هرچیز در صدد این هستند که به محض جا گرفتن در قدرت مسائل خود را حل و فصل کنند.

دبیرکل حزب سبز درباره اینکه پس چگونه می‌توان به احزاب اعتماد کرد، بیان کرد: این بستگی به هواداران این احزاب دارد، زمانی که این هواداران ببینند که عملکرد مسئولین اشتباه است، از حمایت آن حزب کناره گیری می‌کنند و احزابی هم که در اقلیت قرار بگیرند خود به خود از صحنه سیاسی کشور حذف می‌شوند.

طعنه تند یک اصولگرا به جهانگیری و نوبخت/ خود را به عنوان اپوزوسیون جا می‌زنند

وی با اشاره به برخی بهانه تراشی‌ها مبنی بر عدم دارا بودن اختیارات کافی اضافه کرد: فردی که در مسئولیت قرار می گیرد می داند این مسئولیت چه اختیاراتی دارد و چه حیطه ای از وظایف را باید پاسخگو باشد؛ اما اینکه بر سر مسئولیت قرار گیرد و بعد بگوید که من مسئولیت ندارم این نشان دهنده این است که این فرد به دنبال فریب افکار عمومی و مسئولان بوده است.

فعال سیاسی اصولگرا در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا حزب گرایی به یک ضد ارزش تبدیل شده است؟ خاطرنشان کرد: تمام افرادی که در راس قدرت قرار می‌گیرند با توسل به عقبه احزاب و تشکل های سیاسی خود در راس قدرت قرار می‌گیرند و برای اینکه مسئولیت‌های حزبی را کنار بگذارند و خودشان در محوریت اقدامات قرار بگیرند اعلام می‌کنند که من مستقل هستم و این مستقل بودن یک شعار فریبنده است.

کنعانی مقدم افزود: افرادی که این شعارها را سر می‌دهند به خوبی واقف هستند که با حمایت چه افرادی برسر کار آمده‌اند؛به نظرمی‌رسد که علت اصلی این موضوع این است که چون اقدام حزبی هزینه داشته و باید پاسخگوی اقدامات خود به احزاب متبوع خود باشند در تلاشند تا پس از انتخاب شدن خود را از وابستگی به هر حزب و جناحی مبرا جلوه دهند.

دبیرکل حزب سبز درباره علت حزب گرایی بیان کرد: حزب یعنی اینکه ما حرف برای گفتن و کادر برای مدیریت داریم و به دنبال کسب قدرت هستیم، اما به این موضوع از دو منظر می‌توان نگاه کرد؛ ابتدا کسب قدرت برای قدرت و دومی کسب قدرت برای خدمت. اگر قدرت برای قدرت باشد به دنبال آن فساد و تباهی هم وجود خواهد داشت. اما اگر قدرت برای خدمت باشد با قدرتی که در اختیار خواهند گرفت به دنبال حل مشکلات مردم خواهند بود و این موضوع مد نظر ما قرار دارد؛ زیرا افرادی که قدرت را صرفا برای قدرت می‌خواهند در نهایت به فساد و تباهی کشیده خواهند شد.

23215

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1551813

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =