آسیب شناسی یک نماینده از مجلس فعلی: تورم تقنینی و رکود نظارت از آسیب‌های مجلس است

فارس نوشت: نماینده مردم آبادان در مجلس گفت:‌ تورم تقنینی و رکود نظارت دو آسیب مجلس است که این موارد ما را از رسیدگی به ابرچالش‌ها در کشور بازمی‌دارد.

سید محمد مولوی در نطق میان دستور خود در نشست علنی امروز (سه شنبه 16 شهریور ماه) مجلس، گفت: وقتی ابرچالش‌هایی مثل بیمه‌ها و تامین اجتماعی، اقتصاد بانکداری، آسیب‌های اجتماعی، صندوق‌های بازنشستگی، بیکاری و سایر مشکلات و ابرچالش‌ها را داریم، اگر مجلس انقلابی و دولت انقلابی اتفاق نظر نداشته باشند و حل این ابرچالش‌ها را در دستورکار قرار ندهند، به جرات می‌گویم که هر دو راه را گم کرده‌ایم.
نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: مطابق قانون اساسی مجلس دو وظیفه کلان یعنی قانونگذاری و نظارت بر اجرای قانون و دستگاه‌های اجرایی را برعهده دارد. مبادا این مجلس انقلابی دچار برخی‌ آسیب‌ها شود. تورم تقنینی و رکود نظارت دو آسیب مجلس است. این دو موضوع ما را از حل ابرچالش‌ها دور خواهد کرد.

وی افزود: همین که عنوان می‌شود که چه مقدار طرح و لایحه وصول می‌شود نشان‌دهنده این است که فعلا ابرچالش‌ها در حاشیه قرار گرفته است.

مولوی خاطرنشان کرد: آنچه که امروز شاهد آن هستیم این است که کفه ترازوی طرح‌ها از کفه ترازوی لوایح ارسالی به مجلس سنگین‌تر است. ما باید در برنامه‌هایمان تجدیدنظر کنیم، نظارت‌هایمان را افزایش دهیم، طرح‌ها را کاهش دهیم و مجلس را با هماهنگی دولت، مجلسی لایحه‌محور کنیم. این موضوع به کیفیت کار مجلس کمک می‌کند.

اسیب شناسی یک نماینده از مجلس فعلی: تورم تقنینی و رکود نظارت از آسیب‌های مجلس است

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: تنبلی و کم‌توجهی بعضی از دستگاه‌های اجرایی باعث شد تا نمایندگان به خاطر مسائل و دغدغه‌هایشان به ارائه طرح روی آورند که این مسأله ان‌شاءالله با هماهنگی مجلس و دولت حل خواهد شد.

وی افزود: در مجلس دهم 733 طرح و لایحه اعلام وصول شد که 505 مورد آن طرح و 228 مورد آن لایحه بود که خروجی آن تصویب 188 قانون بود که تقریبا 25 درصد طرح‌ها و لوایح اعلام وصول شده را شامل می‌شود.

مولوی خاطرنشان کرد: الان که 15 ماه از عمر مجلس یازدهم می‌گذرد، 560 طرح و لایحه اعلام وصول شده که 418 مورد آن طرح و 142 مورد آن لایحه است و خروجی آن 34 قانون مصوب مجلس بوده است که 6 درصد طرح‌ها و لوایح اعلام وصول شده را شامل می‌شود. اگر بخواهیم به همین شکل به مسیر خود ادامه دهیم قطعا با مشکلات جدی مواجه خواهیم شد.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: همه استان‌ها مشکلات خاص خود را دارند؛ به عنوان مثال خوزستان دارای مشکلات زیست محیطی است و هر یک از استان‌ها هم مشکلات خاص خود را دارند که باید به این مشکلات توجه لازم صورت گیرد.

23219

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1552583

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 10 =