واکنش اتحادیه اروپا به توافق دولت و اپوزیسیون ونزوئلا

ایسنا نوشت: رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز (چهارشنبه) از توافق های به دست آمده بین دولت و اپوزیسیون ونزوئلا در جدیدترین دور گفتگوها در مکزیک استقبال کرد.

به گزارش  خبرگزاری اسپوتنیک، دور دوم گفتگوها بین دولت نیکولاس مادورو، رئیس جمهوری ونزوئلا و اپوزیسیون این کشور در مکزیکو سیتی سوم تا ششم سپتامبر برگزار شد.

دو طرف به نقاط مشترکی در زمینه حفاظت از تمامیت ارضی ونزوئلا در منطقه مورد مناقشه "اسکوئبو" دست پیدا کردند؛ گویان نیز مدعی مالکیت این منطقه است.

همچنین این توافق شامل ایجاد مکانیسم‌هایی برای مدیریت پاندمی کرونا و تسهیل در امر واردات واکسن می‌شود.

جوزپ بورل، رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا در توئیتی نوشت: از اقدامات دو طرف به ویژه دستیابی به توافق‌هایی برای رسیدگی به کرونا استقبال می‌کنم. همچنین مطمئنم که این گفتگوها با حسن نیت در دور بعدی شامل رسیدگی به قانون اساسی و سیستم قضایی ونزوئلا ادامه می‌یابد. اتحادیه اروپا حامی این روند است.

دو طرف ونزوئلایی برای تضمین رعایت حقوق سیاسی تمامی شهروندان این کشور، تضمین‌های انتخاباتی و ایجاد یک چارچوب زمانی برای برگزاری انتخابات با حضور ناظران و با هدف لغو تحریم‌ها علیه کاراکاس و احیای حقوق شرکت کنندگان در روندهای سیاسی توافق کردند.

بحران بشری و سیاسی در ژانویه ۲۰۱۹ و زمانی در ونزوئلا شدت گرفت که انتخاب مجدد مادورو در انتخابات ریاست جمهوری این کشور آمریکای لاتین از سوی اپوزیسیون و جامعه بین‌الملل به مناقشه کشیده شد و خوآن گوآیدو، رهبر اپوزیسیون خودش را رئیس جمهوری موقت خواند.

درحالیکه واشنگتن و بسیاری دیگر از کشورها گوآیدو را به رسمیت شناخته‌اند، مادورو همچنان رئیس جمهوری ونزوئلاست.

31131

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1552682

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =