‌ آیا بی‌بی‌سی گرای ترور فهیم دشتی را داد؟

جوان نوشت: با ترور فهیم دشتی روزنامه‌نگار و سخنگوی جبهه مقاومت ملی دره پنجشیر، گمانه‌زنی‌های زیادی در فضای مجازی درباره چگونگی ترور او توسط پهپاد صورت گرفته است.

فهیم دشتی، خواهرزاده عبدالله عبدالله رئیس شورای عالی صلح افغانستان و از پیشکسوتان رسانه در این کشور محسوب می‌شود که در تحولات کنونی افغانستان در کنار احمد مسعود فرزند احمد شاه مسعود قرار گرفته بود. این فعال رسانه‌ای در جریان درگیری‌های طالبان برای تصرف پنجشیر توسط پهپاد ترور شده است.
با این‌حال گفته می‌شود دقایقی پیش از این اتفاق شبکه تلویزیونی بی‌بی‌سی فارسی در تماس تلفنی زنده با فهیم دشتی، چند ثانیه تصویر را قطع کرده و شماره تماس او را بر روی صفحه نشان می‌دهد و چند دقیقه بعد پاکستان با شناسایی محل او از طریق شماره در پنجشیر، با پهپاد آنجا را بمباران می‌کنند. مقامات پاکستانی البته هرگونه دخالت نظامی در پنجشیر را تکذیب کرده‌اند.
بی‌بی‌سی البته برای سرپوش گذاشتن بر این فضاحت در گزارشی از قول عبدالله عبدالله، رئیس پیشین شورای عالی مصالحه افغانستان، نوشته است:چگونگی شهادت فهیم دشتی سخنگوی جبهه مقاومت ملی و ژنرال عبدالودود ذره روشن شده است. عبدالله دو روز پس از این حادثه در یک پیام تسلیت گفت به دلیل اینکه «ارتباطات مخابراتی با پنجشیر قطع بود، محل وقوع حادثه و نوعیت آن تا امروز مشخص نشده بود.»
عبدالله جزئیات بیشتری ارائه نکرده، اما منابع جبهه مقاومت ملی گفته‌اند که این دو در حمله با پهپاد کشته شده‌اند. عبدالله که دایی فهیم دشتی است در پیام تسلیت خود نوشت: «فهیم دشتی یک انسان مؤمن، متعهد، ارزشگرا، مخلص و شیفته راه و آرمان قهرمان ملی بود. او طی سه دهه گذشته در راه روشنگری با تمام وجود همت گماشت و سنگر رسانه و نهادهای رسانه‌ای را برای رشد ارزش‌های مسلکی ژورنالیزم، نهادینه شدن آزادی بیان و گردش آزاد اطلاعات در جامعه بر هر کار دیگری ترجیح داد.»

2323

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1552788

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • US ۰۹:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۷
    0 0
    بی بی سی رسانه لجن پراکنی ملکه کثافت است. این بر همه روشن شده است.
  • مامور IR ۱۰:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۷
    0 0
    صددرصد .شک نکنید