نگاه متوازن مجموعه مدیریت استان یزد به شهرستان‌ها

استاندار یزد با اشاره به تکمیل بیش از ۷۰ درصد طرح‌های بزرگ نیمه تمام استان گفت: نگاه متوازن به شهرستان‌ها از مهمترین اقدامات انجام گرفته در ۳ سال اخیر بوده و سرمایه گذاری و احداث صنایع در شهرستان‌های کمتر برخوردار استان در حال انجام است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از یزد، محمدعلی طالبی در نشست خبری با اصحاب رسانه با قدردانی از انتقادها، پیشنهادها و نقدهای سازنده رسانه‌های در سال‌های اخیر گفت: سال ۹۹ یک سال بسیار خوبی برای استان بود و ثمره‌های بسیاری از آن را در فعالیت و کارهای سال جاری مشاهده می‌کنیم.

وی نگاه متوازن به شهرستان‌ها را از مهمترین اقدامات انجام گرفته برشمرد و تصریح کرد: سرمایه گذاری و احداث صنایع در شهرستان‌های کمتر برخوردار استان در حال انجام است.

استاندار یزد تصریح کرد: با بهره برداری و توسعه شرکت‌های فولادی بعد از سال‌ها می‌توان شاهد چرخه کامل فولاد در استان باشیم که زمینه نوآوری در حوزه فولاد را فراهم می‌کند.

طالبی ادامه داد: با رفع مشکلات نیروگاه‌های فعلی برق استان، ایجاد نیروگاه‌های خود تامین در برخی از صنایع بزرگ استان و ایجاد نیروگاه‌های جدید در شهرستان‌های خاتم و بهاباد و ... مشکلات کمبود برق در سال‌های آینده رفع خواهد شد.

وی درباره انتقال آب به استان یزد اظهار داشت: مطالعات انتقال آب دریای عمان به استان آغاز شده است و خط دوم انتقال آب نیز با تغییر پیمانکار سرعت می‌گیرد.

طالبی تأکید کرد: بیش از ۹۵ درصد استان زیر پوشش گاز سراسری قرار گرفت و مناطق دیگر مانند شهر خرانق نیز با توجه به تراکم پایین جمعیت در تامین بودجه با مشکل مواجه شده است که به زودی تامین و گازرسانی خواهد شد.

وی با اشاره به حمایت از فعالان گردشگری در دوران کرونا گفت: سرمایه گذاری‌ها و اقدامات بسیار خوبی در زمینه گردشگری طی سال‌های گذشته اتفاق افتاد. کرونا سکته‌ای در گردشگری استان ایجاد کرد، اما نگذاشتیم این ویروس بر سرمایه گذاری گردشگری سایه بیندازد و زیرساخت‌های بسیار خوبی در زمینه بومگردی ها، اقامتگاه‌ها و هتل‌ها و ... ایجاد شد.

استاندار یزد ادامه داد: در عملکرد کارگروه‌های اقتصادی استان، جزو استان‌های برتر کشور، در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید دارای رتبه اول کشور و در زمینه اقتصاد مقاومتی، جزو استان‌های برتر کشور بوده ایم.

طالبی نسبت به تداوم وضع مطلوب استان در دولت جدید ابراز امیدواری کرد و خاطر نشان ساخت: اعتقاد دارم با تغییر دولت باید تغییر در سطح استانداران صورت گیرد تا استانداران جدید بتوانند مطالبات را به صورت بهتری پیگیری کنند.

وی افزود: هیچگاه در استان تا این اندازه تعامل بین نهادهای تصمیم گیر و تصمیم ساز وجود نداشته و مدیران آینده باید از این دستاورد به بهترین شکل استفاده کنند. ریل گذاری‌ها برای توسعه صورت گرفته و حفظ و بهره مندی از آن برای مدیران آینده می تواند در دستور کار باشد. برداشت بنده این است که شاهد اقدامات خوب و اثر گذار در آینده استان خواهیم بود.

استاندار یزد با اشاره به اینکه دومین استانی بودیم که از پیک پنجم عبور کردیم، بیان داشت: در پیک پنجم از معدود استان‌هایی بودیم که رکورد پیک‌های قبلی تکرار نشد که این موضوع تمجید از استان در ستاد ملی مقابله با کرونا را به همراه داشت.

وی تامین دستگاه اکسیژن ساز برای همه شهرستان های استان را در کشور کم نظیر عنوان کرد و ادامه داد: در زمینه واکسیناسیون اقدامات خوبی صورت گرفت و تاکنون بالای ۴۱ درصد افراد واجد شرایط واکسینه شدند که البته همچنان آمار خوبی به شمار نمی آید و به همراهی مردم نیاز داریم.

طالبی از تزریق ۵۱۳ هزار دوز واکسن در استان خبر داد و تأکید کرد که در زمینه تامین واکسن مشکلی نداریم و بر این اساس برای افزایش امکان واکسیناسیون، رنج سنی را کاهش دادیم.

استاندار درباره تصمیم های اتخاذ شده برای حفظ محیط زیست گفت: ممنوعیت تخصیص آب به برخی صنایع و ممنوعیت استقرار صنایع در برخی مناطق باید ادامه داشته باشد. استقرار صنایع در پهنه اردکان مهریز را ممنوع و به جای آن در دو پهنه صنعتی را در استان تعریف کردیم که جاده طبس و جاده بافق محل این پهنه‌ها هستند. همچنین بیش از ده مجوز فولادی در استان را لغو کردیم.

طالبی با اشاره به اینکه سعی کردیم شاخصه های حکمرانی خوب را در استان پررنگ کنیم، ادامه داد: هیچ کس در پست سیاسی نمی تواند ادعا کند که فشار سیاسی در روند فعالیت ها وجود نداشته است، اما در راستای منافع استان هیچگاه تسلیم فشارها نشدیم.

وی آینده استان را در حوزه فناوری نوآوری و اقتصاد دانش بنیان دانست و تصریح کرد: در گفتمان سازی راهبرهای محوری همچون اقتصاد دانش بنیان، شاهد همراهی ائمه جمعه، نمایندگان استان در مجلس و رسانه‌ها بودیم. در کارخانه مخروبه درخشان یزد، نگین کارخانه نوآوری سر در خواهد آورد.

استاندار یزد در بخش پایانی سخنان خود گفت: یکی از افتخارات بنده اینست که جلوی هیچ تجمعی را جلوی استانداری نگرفتم، چرا که اعتقاد دارم باید فرصت اعتراض برای مردم را فراهم کنیم.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1553163

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =