۰ نفر
۱۹ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۶
شرط رایگان شدن قبض آب مدارس

تسنیم نوشت: شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور اعلام کرد که شرط معاف شدن مدارس از پرداخت بهای آب رعایت الگوی مصرف بوده و اگر مدرسه ای، الگوی مصرف را رعایت نکند، موظف به پرداخت هزینه های مربوطه است.

موضوع قبوض آب و برق و گاز مدارس دولتی و بدهی های معوقه آنها، در روزهای اخیر در گزارشی با تیتر "غرق شدن مدارس دولتی در بدهی!/ چرایی صدور قبض‌های میلیونی برای مدارس" مورد بررسی قرار گرفت.

شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور در واکنش به انتشار این گزارش، توضیحاتی ارسال کرد که متن این توضیحات بدین شرح است: "از زمان تصویب قانون رعایت الگوی مصرف توسط مدارس در قوانین بودجه، قانونگذار صراحتا آب و برق و گاز مصرفی مدارسی را که الگوی مصرف را رعایت نموده اند، معاف کرده است و درصورتیکه مدرسه ای، الگوی مصرف را رعایت ننماید، موظف به پرداخت هزینه های مربوطه می باشد.

در همین ارتباط و پس ابلاغ دستورالعمل مربوطه، کلیه شرکت های آبفا تمامی مدارس را مورد رصد قرار داده و الگوی مصرف را بر اساس تعداد دانش آموز محاسبه نموده اند. مدارسی که الگوی مصرف را رعایت نموده اند از پرداخت هزینه های آب معاف شده اند.

تاکید میگردد در هیچ جای قانون آب و برق و گاز مدارس بدون لحاظ کردن الگوی مصرف معاف نشده است به عبارتی قانون گذار با تدوین این قانون سعی در تشویق مدارس به رعایت الگوی مصرف نموده، نه اینکه به دنبال مجانی کردن هزینه آب و برق و گاز باشد .

هم‌چنین باید توجه داشت که نهادینه کردن  فرهنگ صرفه جویی از مدارس در جامعه شروع میشود و مجانی کردن آب و برق و گاز عملا به مفهوم بی توجهی به بهینه سازی و صرفه جویی مصرف می باشد که خوشبختانه قانونگذار در این زمینه بسیار با درایت عمل کرده است."

47231

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1553357

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 12 =