کاهش مرگ و میر ناشی از کرونا/ سیل واکسن به سمت کشور روانه شد

امروز مرگ و میر کرونا به حدود ۴۵۰ نفر رسید که نسبت به روزهای اخیر مسیر کاهشی خوبی را نشان می‌دهد. همزمان وزیر بهداشت خبر از سرازیر شدن سیل واکسن به کشور دارد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، امروز پس از مدتها با خبر خوش فروکش کردن امواج سهمگین کرونا روبرو شدیم ولی متاسفانه با این حال باز هم تعداد زیادی از هموطنان جان باختند. امروز همچنین واردات واکسن از مرز ۴۶ میلیون نفر و تعداد واکسیناسیون روزانه از مرز یک میلیون نفر گذشت.

در ادامه مهمترین اخبار کرونایی امروز را می خوانید:

تا آخر مهرماه، پوشش واکسیناسیون تهران تکمیل می‌شود؟

فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران گفت: برای پوشش کامل واکسیناسیون شهروندان تهرانی تا پایان مهر، از هفته آتی شاهد افزایش مراکز تجمیعی جدید و افزایش شیفت‌های مراکز قبلی خواهیم بود.

رکوردشکنی واکسیناسیون در کشور با تزریق بیش از یک میلیون دوز در یک شبانه روز

در شبانه روز گذشته، یک میلیون و ۳۹ هزار و ۹۶۲ دُز واکسن کرونا در کشور تزریق شد.

شناسایی ۲۱ هزار و ۱۱۴ بیمار جدید

در شبانه روز گذشته و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۲۱ هزار و ۱۱۴ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد و متاسفانه ۴۴۵ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند.

جزییات واردات ۴۶ میلیون دوز واکسن کرونا به کشور

گمرک ایران اعلام کرد: ۴۹ محموله واکسن کووید-۱۹ شامل ۴۶ میلیون دوز از ۱۵ بهمن ۹۹ تا ۱۸ شهریور ماه جاری از طریق فرودگاه امام‌خمینی (ره) وارد کشور شده است.

کاهش مرگ و میر ناشی از کرونا/ سیل واکسن به سمت کشور روانه شد

کرونای شدید در انتظار افرادی که اضافه وزن دارند

عضو فدراسیون چاقی و متابولیک ایران گفت: احتمال ابتلای افراد چاق به نوع شدید بیماری کرونا بالا است؛ چراکه این افراد معمولا به بیماری‌های فشارخون بالا، دیابت و تنگی نفس دچار هستند.

کشورها چه میزان واکسن به ایران صادر کردند؟

مجموع واکسن‌های وارداتی کشور در قالب ۴۹ محموله از ۷ کشور وارد و از طریق گمرک فرودگاه امام خمینی ترخیص شد.

وزیر بهداشت: سیل واکسن به سوی کشور سرازیر شد

وزیر بهداشت گفت: زمانی که دولت را تحویل گرفتیم اصلاً واکسن نداشتیم و تمام واکسن‌های ذخیره هفته صفر شده بود، اما با پیگیری رئیس‌جمهور و وزرا از راه‌های مختلفی توانستیم واکسن وارد کنیم، درحالی‌که ما به دنبال بارانی از واکسن بودیم به لطف خدا سیلی از واکسن به‌سوی کشور سرازیر شد.

کوید۱۹ در افراد مبتلا به اختلال‌های ذهنی چه تاثیری دارد؟

بنابر بررسی‌های محققان فرانسوی، افرادی که به اختلال‌های ذهنی مانند آلزایمر مبتلا هستند، در خطر بیشتر مرگ ناشی از بیماری کرونا قرار دارند.

احتمال تزریق دوز سوم واکسن کرونا، ۶ ماه پس از دوز دوم

مدت زمان فاصله بین دو دز واکسن کرونا در واقع بهترین زمان در نظر گرفته شده است، اما سوالی که پیش می‌آید این است که آیا این فاصله در آینده نیز به همین صورت ثابت خواهد بود؟

واکسیناسیون در تهران به روزانه ١٠٠ هزار دوز رسید

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: واکسیناسیون روزانه در تهران تا ۳۰۰ هزار دُز قابل افزایش است و به عبارتی هر سه تا چهار روز می توان به حدود یک میلیون شهروند تهرانی واکسن کرونا تزریق کرد.

کاهش مرگ و میر ناشی از کرونا/ سیل واکسن به سمت کشور روانه شد


بهترین زمان تزریق واکسن کرونا برای مادران باردار

متخصص و عضو انجمن زنان و مامایی ایران با تاکید بر اینکه مادران باردار باید از هفته دوازدهم بارداری نسبت به واکسیناسیون اقدام کنند، گفت: سطح آنتی بادی خون نوزادی که از مادر واکسینه شده متولد می‌شود بالا و از ابتلا به بیماری در امان است.

ورود ۵ میلیون دوز واکسن چینی کرونا به کشور

روابط عمومی شهر فرودگاهی امام (ره) از ورود پنج میلیون دوز واکسن سینوفارم کرونا به کشور خبر داد.

۴۷۲۳۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1553392

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 8 =