تعیین ۱۵۰۰ تومان به‌عنوان قیمت خرید تضمینی سیب صنعتی

استاندار آذربایجان‌غربی گفت: قیمت خرید تضمینی سیب صنعتی ۱۵۰۰ تومان تعیین شده است.

به گزارش خبرآنلاین آذربایجان‌غربی، محمدمهدی شهریاری با اعلام اینکه قیمت خرید تضمینی سیب صنعتی، ۱۵۰۰ تومان تعیین شد، گفت: علاوه بر اینکه از کارخانجات کنسانتره درخواست داریم تا از خرید سیب‌های کنار جاده‌ای که بصورت غیر بهداشتی نگهداری می‌شوند خودداری کنند، باغداران نیز محصول سیب زیر درختی خود را مستقیم به کارخانجات و یا جایگاه های قانونی به فروش برسانند.

وی با بیان به اینکه نگه داری و دپوی سیب زیر درختی در کنار جاده ها و در میان گِل و لای علاوه بر تبعات بهداشتی، موجب تخریب چهره شهر نیز می شود افزود: هدف نهایی در تعیین قیمت تضمینی برقراری یک رابطه عادلانه در عرضه و تقاضا جهت حمایت از کشاورزان است.

وی با اشاره به اینکه نباید دسترنج یکساله کشاورزان به جیب برخی دلال و واسطه برود ادامه داد: جهاد کشاورزی باید علاوه بر اعلام عمومی محل جایگاه های جمع آوری قانونی، بستر دریافت مجوز برای ایجاد ایستگاه های جمع آوری قانونی را نیز تسهیل و تسریع بخشد تا بر تعداد این مراکز افزوده شود.

استاندار آذربایجان‌غربی از راهداری و حمل و نقل جاده ای نیز درخواست کرد تا طبق قانون با ایستگاه های غیرقانونی جمع آوری خرید سیب صنعتی برخورد کند.

شهریاری با قدردانی از کارخانجات کنسانتره، ابراز امیدواری نمود تا با ایجاد شرایط متعادل شاهد کسب سود مناسب برای کشاورزان باشیم.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1553609

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =