آغاز به کار مجدد اتحادیه تعاونی‌های صادرکنندگان استان یزد

رئیس اتاق تعاون استان یزد گفت: اتحادیه تعاونی صادرکنندگان استان پس از چند سال تعطیلی با پیگیری‌های اتاق تعاون یزد مجدداً آغاز به کار خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار خبرآنلاین از یزد؛ سید احمد میرزایی در نشست هم اندیشی مسئولین ارشد استان با هیئت رئیسه اتاق تعاون که با حضور استاندار و نماینده مردم یزد و جمعی از تعاونگران استان برگزار شد گفت: نباید تعاونی‌ها را دست کم بگیریم و فقط از دولتمردان توقع همراهی داشته باشیم.

وی با بیان اینکه در دوران مسئولیت در اتاق تعاون به عنوان رئیس و نایب رئیس اقدامات در خور شأن شرکت های تعاونی‌ برا اساس توانمندی های آنان انجام شده است، اظهار کرد: در سال های اخیر تعاونی ها به جایگاه اصلی خود رسیدند و دولت هم باید به تعاونی ها توجه بیشتری داشته باشد.

وی با تاکید بر لزوم در نظر گرفتن مکانی مناسب برای اتاق تعاون استان یزد یادآور شد: اکنون در حال مرمت و بازسازی اتاق تعاون استان یزد هستیم و سالن کنفرانس ما در حال آماده‌سازی است اما اگر زمین مناسبی تحویل داده شود ساختمانی در شان تعاون و تعاونگران خواهیم ساخت.

بازرس اتاق تعاون کشور ادامه داد: طی سال‌های گذشته شرکت‌های تعاونی همیشه زیر درصد بودجه بودند ولی افتخار می کنیم که تراز پیش بینی بودجه ما نسبت به پیش‌بینی ها ۱۵ درصد تر جلوتر است. 

میرزایی به تشریح عملکرد اتاق تعاون در سال جاری پرداخت و افزود: این آمار در حالی به دست آمده است که کشور در شرایط سخت بوده و با مشکلاتی از جمله محدودیت ساعت کاری و قطعی برق مواجه بودیم که بر روی عملکردها تاثیرگذار بوده است اما با این حال نسبت به پیش‌بینی وزارت‌خانه جلوتر هستیم .

وی اضافه کرد: خوشبختانه میز خیار سبز کشور که در اختیار وزارت صمت بود یه به اتاق تعاون و دبیری میز محصولات گلخانه ای با اعتماد این وزارتخانه استان یزد واگذار شده است. 

سیداحمد میرزایی با اشاره به آغاز به کار مجدد اتحادیه تعاونی صادرکنندگان استان با پیگیری‌های اتاق تعاون گفت: اتحادیه تعاونی صادرکنندگان استان پس از چند سال تعطیلی با پیگیری‌های اتاق تعاون مجدداً آغاز به کار خواهد کرد کهخ امیدواریم شروع فعالیت های این اتحادیه به توسعه تولید و صادرات محصولات کشاورزی استان منجر شود.

رئیس اتاق تعاون استان یزد با بیان اینکه ثبت نام مسکن کارگری به اتاق تعاون کشور واگذار شده است اظهار کرد: در همین راستا اتاق تعاون استان یزد در ثبت نام کارگران در کل کشور در رتبه اول قرار دارد اما به دلیل اینکه هنوز زمینی برای این منظور واگذار نشده اقدامی صورت نگرفته است.

وی به آسیب‌هایی که به شرکت‌های تعاونی فعال در حوزه گردشگری استان به دلیل شیوع بیماری کرونا وارد شده است اشاره و عنوان کرد: یکی از زمینه‌های نجات اقتصاد یزد همین حوزه گردشگری است. یزد با مشکل شدید کم‌آبی مواجه است اما چنانچه از ظرفیت گردشگری بافت تاریخی یزد استفاده شود و دولت به این حوزه توجه بیشتری داشته باشد بسیار موثر واقع خواهد شد.

سید احمد میرزایی با اشاره به همکاری اتاق تعاون و پایگاه بسیج روح الله یزد در بحث توسعه و رونق مشاغل خانگی استان توضیح داد: اعتماد بخش خصوصی به حوزه تعاون اتفاق بسیار خوبی بود که در چند سال اخیر شاهد بودیم. در حوزه کشاورزی در حوزه تامین بذر و کود هم تعاونی های توانمندی داریم. همچنین قصد داریم با ایجاد یک شرکت تعاونی آموزشی به حوزه آموزش هم ورود کنیم.

46

کد خبر 1554063

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 2 =