نظرات متفاوت مخاطبان خبرآنلاین درباره توسعه طب سنتی

مدیرکل دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت اعلام کرده که وزارت بهداشت در دولت سیزدهم سیاست‌های خود را در خصوص توسعه منطقی طب سنتی ایرانی برنامه‌ریزی خواهد کرد.

بر همین اساس خبرآنلاین در یک نظرخواهی از مخاطبان خود درباره توسعه طب سنتی و اهمیت موضوع سوال کرد.

مخاطبی با نام «کاظم» دراین‌باره نوشت:« سیصد ساله بین سنت و مدرنیته گیر کرده ایم و نمی خوایم قبول کنیم که علم اصول خودش داره. روش تحقیق داره ... و این ماجرا هم همینه وگرنه طب یک علمه و با روش تحقیق خودش مفید یا مضر بودن یک فراورده یا ترکیب دارویی با هر منشایی مشخص میشه می خواد اون ماده عرق نعناع باشه و یا رمدیسیور.»

کاربر دیگری توضیح داد:« طب سنتی در یه جاهایی واقعا خوب و کارامد هست، و در یه حوزه هایی به هیچ دردی نمیخوره، ولی مشکل اصلی الان اینه که هم در طب سنتی و هم در طب مدرن یه مشت شیاد و کاسب وارد شده اند که برای پول درآوردن هر دو طب را خراب کرده اند، چه به اسم پزشک طب سنتی مردم را سرکیسه میکنند، چه به اسم دکتر طب مدرن.»

نظر یکی از کاربران هم این بود:« طب ایرانی (سنتی) مادر طب شیمیایی است. تا جائیکه طب سنتی در دسترس است و مواد غذایی و گیاهان دارویی آن بر درمان بیماری اثر مستقیم دارد نبایستی سراغ داروهای شیمیایی پر عارضه رفت مگر چاره ای نباشد.»

«محمدرضا» در نظری متفاوت نوشت:« به نظرم طرح بحث طب سنتی در این سطح فقط یک نمونه از مقابله کلی با مظاهر پیشرفت و مدرنیسم هست. وگرنه از ۳۰۰ سال پیش مشخص شده که برای دریافت نتایج قابل اعتماد باید روش علمی آزمایش بطور دقیق استفاده بشه . وانگهی چرا طرفداران طب سنتی بجای خودرو از چهارپایان، بجای هواپیما از شتر و ... استفاده نمیکنن؟ مشکل فقط پزشکی مدرن هست؟ در ضمن باید به مردم آگاهی داد چون بعضا تداخل داروهای سنتی با پزشکی مدرن بسیار خطرناک است.»

«رویا» هم معتقد است:« آموزش طب سنتی در دانشگاه و تربیت متخصص و دکترهای ماهر کار بسیار خوبی است . من در این مورد نفع زیادی بردم که پزشکان از آن عاجز بودن حتی دیده ام که در موارد ساده پزشکان حتی متخصص به بیماران صدمه ها زده‌اند.»

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1555450

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =