راز پیراهن شماره 6 والیبال و یک قهرمانی که دلچسب بود

علی اصغر مجرد مدافع روی تور تیم ملی والیبال ایران که موفق شد قهرمان آسیا شود از شرایط این بازی‌ها می گوید.

زاوش محمدی: تیم ملی والیبال ایران با کادرفنی ایرانی و ستاره های جوانش و در غیاب سعید معروف و محمد موسوی موفق شد به قهرمانی آسیا برسد. جایی که در فینال توانست ژاپن میزبان را در خانه شکست دهد. آن هم ژاپنی که در دوبازی اخیر در لیگ ملتهای والیبال و المپیک مقابلش شکست خورده بودیم. یکی از ستاره ایران در این مسابقات علی‌اصغر مجرد بود. ستاره ای که در سالهای آینده حرف های زیادی برای گفتن خواهد داشت. او پس از پیروزی تیم ایران مقابل ژاپن و کسب مدال قهرمانی آسیا، گفت: «برای رسیدن به این عنوان زحمات زیادی کشیدیم. خدا را شاکرم که این اتفاق رخ داد. این قهرمانی را به مردم کشورم تقدیم می‌کنم. تمام تلاشمان را به کار گرفتیم که بهترین اتفاق برای والیبال ایران رقم بخورد.»

یکی از اتفاقات تلخ برای والیبال ایران، دوساعت پیش از بازی ایران و ژاپن رقم خورد. حسین کاظمی مربی با اخلاق و خوب تیم ملی جوانان پس از تحمل رنج بیماری دارفانی را وداع گفت. این خبر پس از پایان بازی و قهرمانی تیم ملی به ملی پوشان و کادرفنی رسید و بهروز عطایی پس از شنیدن این خبر گریست. مجرد در این باره می گوید:«خبر درگذشت حسین آقای کاظمی بدجور خراب مان کرد. حسین آقا مربی ام بود.هنوز هم که به روزهای خوب با حسین آقا فکر می کنم فقط حسرت می خورد.حیف شد.نبود که ببیند شاگردانش چطور در آسیا قهرمان شدند.حال همه ما گرفته بود و بدون تعارف گریه کردیم.ما ژاپن را بردیم و این قهرمانی تقدیم به روح حسین آقا کاظمی.»

ملی پوشان در این رقابت ها یکی پس از دیگری تیم های قدرتمند آسیا را بردند و در نهایت روی سکوی قهرمانی قرار گرفتند. مجرد درباره این بازی ها و تقابل با ژاپن گفت: نمی دانم چرا اما برای بازی با چین که ماقبل فینال بود بیشتر استرس داشتم تا بازی در فینال.چینی ها خیلی خوب بودند و این نظر شخصی من است که اگر به ما نمی خوردند قطعا یک پای فینال بودند.چینی ها زورشان به ما نرسید ولی تنها تیمی بود که توانست یک ست از ما بگیرد. ما راه بازی با ژاپن را بلد بودیم.آنها مثل ماشین هستند و باید مقابل آنها حوصله می کردیم.راه دیگری برای غلبه برآنها وجود ندارد و همه راه های دیگر به شکست ختم می شود.یک چیز بگویم؟قبل از بازی ایمان داشتیم که جام برای ماست و قهرمان می شویم.

تیم ملی در ژاپن تنها بود و بارها میزبان کارشکنی‌هایی علیه تیم ایران انجام داد. مجرد در این باره می گوید:«عجیب بود.باورمان نمی شد ژاپنی ها دارند از این کارها می کنند.غذاهایی که می دادند کیفیت نداشت.دو تکه مرغ می دادند که اندازه یک بند انگشت بود.من علی اصغر مجرد ۳ کیلو وزن کم کردم.خیلی اذیت مان کردند.اگر بخواهم یک کلمه در وصف میزبانی شان بگویم باید بگویم " افتضاح ".فکر می کنم همه این بهانه ها دست در دست هم دادند تا ما اتحادمان رابیشتر حفظ کنیم و بتوانیم آنها را در خانه شان شکست بدهیم و قهرمان شویم.»

او درباره مشکلات میزبانی ژاپنی ها و مشکلات هتل می گوید:«پنجره های هتل به زور باز می شدند.از هتل نمی توانستیم خارج شویم.اگر ماسک نداشتیم ابتدا اخطار و سپس جریمه و بعد از آن دیپورت از ژاپن.از پنجره هتل فقط خورشید و ماه را می دیدیم و تمام.وقتی برگشتیم انگار که از زندان آزاد شده ایم! جالب اینجاست که برای المپیک این همه سختگیری نبود. حتی برای رفتن به سالن هم بیرون از هتل نمی رفتیم، بلکه از زیر زمین هتل تونلی به سالن بود که تیم ها از آنجا به سالن می رفتند. اما با همه این سختگیری ها برای ما، از یک ماه قبل بلیت  مسابقه ها را فروخته بودند و تماشاچی به سالن می آمد.اگر این ها کارشکنی برای ما نبود پس چه بود؟

مجرد در این بازی ها به عنوان بهرین مدافع روی تور انتخاب شد و توانست علاوه بر اعتماد کادرفنی را به دست بیاورد، دل کارشناسان والیبال را هم برباید. او درباره انتخابش به عنوان بهترین مدافع گفت:«خدا را شکر می کنم که این اتفاق افتاد.البته هدف ما عناوین شخصی نبوده و نیست و ما به یک هدف که همان قهرمانی در آسیا بود فکر می کردیم.انصافا به من که خیلی چسبید.هیچ اتفاقی بهتر از این حال من یکی را خوب نکرد.  

او همچنین درباره پوشیدن پیراهن شماره ۶ که سالها بر تن محمد موسوی بود گفت:«شماره ۶ عدد شانس است. البته I.D کارت من با شماره ۱۵ بود، اما من قبل از بازی ها وقتی لباسم را گرفتم بدون اینکه ببینم گذاشتم  توی چمدانم.حتی در تمرین هم ندیدم، روی لباسم شماره ۶ خورده بود که به من گفتند تولیدی شماره را اشتباه زده و بعد با رایزنی شماره I.D کارتم را عوض کردند. در این داستان من مقصر نبودم، اما قبل از پوشیدن لباس شماره ۶ با عذرخواهی از سید اجازه گرفتم، خدا را شکر که با شماره ۶ قهرمان شدیم و من هم شدم بهترین مدافع روی تور.»

۲۵۶ ۲۵۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1556953

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام FR ۱۷:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۰
    10 7
    نه این مسابقات را با المپیک مقایسه کنید ونه مجرد را با موسوی.
    • محسن علی ابادی IR ۲۲:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۰
      4 0
      نظرتان محترم اما آقای موسوی از همان ابتدا بهترین بوده؟ آقای مجرد هم داره تلاش می‌کنه باکسب تجربه جایگزین خوب وشایسته ای باشد برای آقای موسوی.
    • یلدا IR ۰۷:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۱
      3 1
      اووووه کوتاه بیا... اینقدر بی انصافی حقش نیست ..یه روزی موسوی هم مثل مجرد بود پس چرا روزی مجرد نباشه جای موسوی ؟