رشد 70درصدی عوارض پرداختی به شهرداری‌ها

مدیرکل امورمالیاتی استان قزوین از پرداخت بیش از 2826 میلیارد ریال از محل عوارض مالیات بر ارزش افزوده به شهرداری ها، دهیاری ها و فرمانداریهای استان در شش ماهه سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ سعید حوائج، مدیرکل امور مالیاتی استان قزوین با اشاره به اینکه تخصیص عوارض شهرداریها در شش ماهه امسال نسبت به مدت مشابه 70درصد رشد داشته است، بیان کرد: در شش ماهه امسال از محل مشارکت مردم استان در پرداخت مالیات بر ارزش افزوده، بیش از 2826 میلیارد ریال به حساب شهرداری ها، دهیاری ها و فرمانداریهای استان به صورت مستقیم واریز شده است و بخشی از اقدامات اجرایی و عمرانی که مردم در این مناطق مشاهده می کنند از محل این مشارکت است.

مدیرکل امور مالیاتی استان با تأکید بر اینکه اختصاص بخش قابل توجهی از درآمدهای حاصل از مالیات بر ارزش افزوده به شهرداری‏ها و دهیاری ها راه را برای تامین منابع پایدار مورد نیاز این حوزه فراهم کرده است، گفت: عوارض وصول شده مالیات بر ارزش افزوده در هر شهر و یا منطقه ای صرفا جهت عمران و آبادانی همان منطقه مصرف می شود که این امر گویای این واقعیت است که تلاش شهروندان هر منطقه در تحقق درآمدهای مالیاتی رابطه مستقیمی با توسعه و پیشرفت آن شهر خواهد داشت.

او با اشاره به اینکه یک درصد از درآمد ارزش افزوده به بخش سلامت اختصاص می‌یابد، گفت:  یک درصد از مالیات بر ارزش افزوده تحت عنوان مالیات سلامت به پوشش درمان افراد ساکن در روستاها و شهرها و جامعه عشایری، تکمیل و تامین تجهیزات بیمارستانی و مراکز بهداشتی و درمانی با اولویت بیمارستان‌های مناطق توسعه ‌نیافته، ارتقای سطح بیمه بیماران صعب ‌العلاج و افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی خارج از روستاها و شهرها به وزارت بهداشت و درمان تخصیص می‌یابد که نقش موثری در طرح تحول سلامت ایفا کرده است.

در همین راستا از ابتدای سال تاکنون بالغ بر 1359 میلیارد ریال به این بخش اختصاص یافته است که در ارتقای بخش بهداشت و سلامت استان موثر خواهد بود.

حوائج همچنین اظهارکرد: بر اساس ماده 109 قانون برنامه ششم توسعه، هر ماه بیست و هفت صدم درصد از محل مالیات بر ارزش افزوده برای توسعه ورزش اختصاص می یابد، این رقم در استان قزوین در شش ماه سال جاری بیش از 62 میلیارد ریال بوده است.

او با تاکید بر اهمیت فرهنگ سازی در زمینه آثار و نتایج پرداخت مالیات، گفت:  مالیات ریشه بسیاری از خدمات اجتماعی در جامعه است. مبارزه با فقر، توسعه نظام آموزشی و سلامت با مالیات محقق می‌شود و همچنین در تجهیز و نوسازی حمل‌ونقل عمومی، ایجاد فضاهای تفریحی، ترمیم خیابان‌ها و معابر شهری و توسعه زیرساخت های شهری مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مدیرکل امور مالیاتی استان افزود: اطلاع رسانی صحیح و به هنگام از نحوه مصارف حاصل از درآمدهای مالیاتی و همچنین تبیین و تشریح کارکردها و آثار پرداخت مالیات در اقتصاد موجب همکاری و مشارکت بیشتر در پرداخت مالیات می شود. اگر چنین حسی در مردم به وجود آید که گرفتن مالیات به وسیله دولت در راستای ساختن فردایی بهتر برای آنها و فرزندانشان است، آن وقت تمایل و رغبت مردم برای پرداخت مالیات بیشتر خواهد بود.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1557318

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 13 =