«مهرداد حسن‌زاده» شهردار محمدشهر شد

طی آئینی با حضور معاون استاندار البرز و فرماندار ویژه کرج از زحمات «سعید صفری» قدردانی و «مهرداد حسن زاده» به عنوان شهردار محمدشهر معرفی شد.

به گزارش خبرآنلاین از البرز؛ معاون استاندار البرز و فرماندار ویژه کرج در آیین تودیع و معارفه شهردار محمد شهر کرج با تبیین اهمیت و ضرورت ایجاد امکانات و خدمات شهری در هر منطقه گفت: اگر بخواهیم شهری با نشاط و مبلمان زیبای شهری داشته باشیم باید امکانات را به سمت مردم ببریم نه آنکه مردم به سمت امکانات بیایند. 

«غفور قاسم پور» ادامه داد : اگر روزی مردم به سمت امکانات شهری بیایند همین مهاجرت‌های شهرها به روستاها را شاهد خواهیم بود که ماحصل آن نیز حاشیه‌نشینی و معضلات اجتماعی در شهرهای پیرامونی است. 

فرماندار کرج در ادامه کار در حوزۀ مدیریت شهری و شهرداری را فراگیر و گسترده و در عین حال منفک و وابسته به یکدیگر قلمداد کرد و گفت: کار در شهرداری و مدیریت شهری از یکدیگر کاملاً متفاوت است؛ کار در شهرداری بسیار سخت و دشوار و در حوزه مدیریت شهری نیز پشت میزنشینی نیست. 

وی مدیر شهری را یک مدیر بحران و آماده در صحنه توصیف کرد و افزود: شهردار، مدیر بحران شهری است و باید هر لحظه در صحنۀ خدمت حضور میدانی داشته باشد. 

قاسم‌پور شهرداری و شورا های اسلامی را ۲ خط موازی یک ریل از قطار خدمت‌رسانی به مردم توصیف کرد و ادامه داد: شورا و شهرداری در کنار هم هستند و هر یک وظایف خاص خود را دارند. در این بین اگر هر کدام در حیطۀ اختیارات دیگری مداخله کند موجب آن می‌شود که قطار از ریل خود خارج شود و چالش‌هایی را نیز برای مدیریت شهری به دنبال خواهد داشت. 

 معاون استاندار البرز بیان کرد: بنابراین انتظار می‌رود شوراها به مردم متعهد باشد چرا که مردم قدرتمندترین پایگاه اجتماعی هستند و قانون شوراها باید فصل‌الخطاب عملکرد این حوزه قرار گیرد. فصل الخطاب شهردار هم قانونی شهرداری‌ها است و باید این مهم مورد توجه قرار بگیرد. 

 فرماندار کرج در ادامه ویژگی‌های شهردار موفق را نیز اینگونه برشمرد و افزود: شهردار موفق شخصی است که صادق و امانت‌دار باشد و توانایی جذب سرمایه را نیز داشته باشد. 

وی توسعه شهری را در گرو حضور سرمایه‌گذاران دانست و گفت: توسعۀ شهری با جذب سرمایه‌گذاری محقق می‌شود و یکی از ملاک‌های ارزیابی شهرداران توسط فرمانداری که مورد توجه استاندار البرز نیز هست، همین مولفۀ جذب سرمایه‌گذار بخش خصوصی است. 

قاسم‌پور ادامه داد: با توجه به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌هایی که در محمدشهر وجود دارد این امکان براحتی محقق خواهد شد و انتظار می‌رود شهردار جدید نیز در این راستا و در راستای خدمات مناسب شهری به شهروندان جذب سرمایه‌گذار را در دستور کار قرار دهد چرا که موجب رضایتمندی عمومی نیز خواهد بود.  

وی در ادامه احداث کمربندی جدید، مقابله با ساخت و ساز غیرمجاز، توسعه سرانه فضای سبز، توجه به آسیب‌های اجتماعی، ارتقاء سرانه‌های فرهنگی و ورزشی را نیز از دغدغه‌ها و مطالبات جدی مردم این شهر برشمرد و افزود: ایجاد این خدمات باید مورد توجه مدیریت شهری قرار بگیرد. 

معاون استاندار البرز افزود: در این راستا ما هم به عنوان نماینده عالی دولت در شهرستان با تمام توان و قوا در خدمت به شما و مردم این منطقه خواهیم بود تا با برنامه‌ریزی مدون و منسجم نسبت به حل مشکلات اقدامات اساسی و گام‌های موثری برداریم. 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1557564

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 9 =