البرز موطن ظهور استعدادهای درخشان فرهنگی و هنری است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز در دیدار با سرپرست شهرداری کلانشهر کرج گفت: شهر کرج به عنوان مرکز استان البرز موطن و محل فعالیت استعدادهای درخشان در حوزه فرهنگی و هنری است.

به گزارش خبرآنلاین از البرز؛ «ناصر مقدم» با همراهی تنی چند از مسئولین اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز به دیدار «مصطفی سعیدی سیرائی» رفت تا درخصوص همکاری‌های دوجانبه و استفاده از ظرفیت‌های متقابل گفتگو کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز در این دیدار گفت: شهر کرج به عنوان مرکز استان البرز، بالاترین تراکم جمعیتی را در سطح استان البرز و حتی کشور دارا است که موطن و محل فعالیت استعدادهای درخشان در حوزه فرهنگی و هنری است.

وی با بیان اینکه با همکاری و هم‌افزائی دستگاه‌های استان می‌توان به تعریف و برگزاری برنامه‌ها و رویدادهای بزرگ فرهنگی ـ هنری در گستره ملی به میزبانی شهر کرج و استان البرز بپردازیم، اظهار کرد: با برنامه ریزی اصولی می‌توان این شهر و استان را به عنوان یکی از فعالترین قطب‌های فرهنگی و هنری کشور تبدیل و معرفی نماییم.

مقدم تصریح کرد: شهرداری یکی از اصلی‌ترین نهادهای عمومی کشور است که با توجه به ظرفیت‌های بالا و مطلوبی که دارد، جایگاه و نقش ویژه‌ای را در هدایت و شکل‌دهی فرهنگ عمومی دارد و بی‌شک این موضوع در بستر تعاملات دوسویه با دستگاه‌های متولی، اثربخشی دوچندانی خواهد داشت.

وی با اشاره به سوابق همکاری مشترک میان دو مجموعه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و شهرداری کرج افزود: باید امکانات و زیرساخت‌های فرهنگی و هنری این استان و شهر کرج نیز افزایش متناسبی داشته باشد که در این راه امکانات اداره کل متبوع پاسخگوی نیازها نیست و ارتقای زیرساختها و شاخص‌های فرهنگی و هنری البرز، نیازمند همکاری و هم‌افزائی دستگاه‌ها است. تجربیات و سوابق خوبی از همکاری میان اداره کل متبوع و شهرداری کرج وجود دارد و با توجه به نگاه عمیق و توجه ویژه حضرتعالی به حوزه فرهنگ و هنر امیدواریم که این همکاری‌ها توسعه و افزایش یابد.

در این دیدار «مصطفی سعیدی سیرائی» نیز گفت: مقام معظم رهبری فرمودند که فرهنگ از اقتصاد و سیاست هم مهتر است و با سابقه و تجربه‌ای که در این حوزه داشته‌ام همواره معتقد به اصالت فرهنگ و اهمیت آن بوده‌ام.

سرپرست شهرداری کرج افزود: باور دارم که باید با پرهیز از تفرقه و با تکیه بر همکاری متقابل، ضمن احصا و اجماع بر اولویت‌های مورد نیاز این عرصه، همواره هم‌افزائی و وحدت، سرلوحه کارمان باشد؛ لذا شهرداری کرج آمادگی خود را در خصوص همکاری مشترک میان این دو دستگاه اعلام می‌دارد و در مسیر اعتلای فرهنگی و هنری شهر کرج از هیچ کوششی دریغ نخواهد کرد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1558452

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 8 =