گرفتن تست کرونا از همه زائران اربعین حسینی

ایسنا نوشت: دبیر و سخنگوی ستاد مرکزی اربعین حسینی با اشاره به روند اعزام زوار حسینی به کربلای معلی، تمهیدات بازگشت به کشور را اعلام و تاکید کرد که امکانات حمل‌ونقل و پذیرایی برای زوار در هنگام بازگشت از مرزها فراهم است و تست کرونا نیز از همه گرفته شده و افراد مشکوک قرنطینه خواهند شد.

 احمد محمدی‌فر  با اشاره به انتقال ۶۰ هزار نفر از مردم کشور به عتبات عالیات از طریق مرزهای هوایی اظهار کرد: پروازهای رفت اربعین شب گذشته به پایان رسید و تمام زوار عازم شدند.

وی افزود: بخشی از زوار در مرزها تجمع داشتند و دولت عراق عبور و مرور از مرز زمینی را نپذیرفت، ولی با رایزنی‌های گسترده، مسئولان عراقی پذیرفتند تعدادی از زوار در مرز که دارای مدارک قانونی بودند، بتوانند در این سفر شرکت کنند.

سخنگوی ستاد مرکزی اربعین حسینی با بیان اینکه تعدادی از مردم بدین شکل از مرز شلمچه و مهران عبور داده شدند، گفت: برای برنامه بازگشت، مرز مهران تخصیص داده شده و مرز هوایی مشخص و تمهیدات لازم پیش‌بینی‌شده است.

محمدی‌فر همچنین تاکید کرد که تست کرونا در زمان بازگشت این افراد توسط وزارت بهداشت انجام می‌شود و انتقال و قرنطینه افراد مشکوک یا بیمار در بدو ورود به کشور اتفاق خواهد افتاد.

وی همچنین به تهیه اتوبوس و ناوگان حمل‌ونقل در مرزهای زمینی اشاره کرد و گفت: کمیته حمل‌ونقل ستاد اربعین برای تعیین نرخ‌های مصوب کار کرده است و تلاش داریم سفر راحتی در بازگشت صورت گیرد. سازمان هواپیمایی کشوری با وجود اختلال و چالش‌های تخلف‌زا، تلاش کرد اعزام‌ها توسط پروازهای مصوب انجام شود؛ هرچند برخی شرکت‌ها نیز خارج از چارچوب‌های برنامه‌ریزی‌شده اقدام و نرخ‌های بالاتری را مطالبه می‌کردند که عمدتاً شرکت‌های هواپیمایی خارجی را شامل می‌شدند.

سخنگوی ستاد مرکزی اربعین حسینی معتقد است نظارتی گسترده بر مراکز فروش تا امروز صورت‌گرفته و شکایت‌ها در رابطه‌با تهیه بلیت اتفاق افتاده است.

وی در رادیو گفت‌وگو ادامه داد: باتوجه‌به اینکه دولت عراق تردد از مرز مهران را نپذیرفت و صرفاً مرز هوایی را در نظر داشت، با رایزنی‌های صورت‌گرفته قرار شد استثنائاً امکان حضور تعدادی از مردم در عراق فراهم شود. تعدادی هم تلاش کردند از مرزهای غیرمجاز تردد کنند که دچار مشکل شدند و حتی حوادثی برایشان پیش آمد و در خاک عراق دستگیر شدند.

۴۷۲۳۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1558720

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۵
    16 0
    همون تست چشمی منظورتونه؟