نماینده یزد: ساخت مسکن در کشور نباید منجر به تورم شود

رئیس مجمع نمایندگان استان یزد گفت: مسکن‌سازی نباید منجر به تورم در جامعه شودو ساخت مسکن در کشور باید به مردم واگذار شود و دولت تنها به نظارت و حمایت بپردازد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از یزد، محمدصالح جوکار در نشست دبیرخانه شهید مدرس استان یزد اظهار داشت: در بخش مسکن نکته بسیار مهم این است که مسکن‌سازی نباید زمینه تورم را به وجود آورد.

وی با تاکید بر اینکه باید برای جلوگیری از تورمی که به واسطه مسکن امکان وقوع دارد، راهکار داشته باشیم افزود: اگر بخواهیم الان ۴۰۰هزار میلیارد تسهیلات از بانک به جامعه وارد کنیم قدر مسلم تورم وحشتناکی به وجود می‌آورد.

جوکار با تاکید بر اینکه مردم تحمل تورم را ندارند خاطرنشان کرد: درست است که می‌خواهیم مسکن تولید کنیم و قطعا این کار ضروری است، ولی باید به سایر مسائل مرتبط با آن هم توجه خاص و ویژه‌ای داشته باشیم.

نماینده مردم یزد، اشکذر و بخش ندوشن در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در استان یزد زیرساخت‌های گسترده‌ای در استان یزد ایجاد کردیم، ولی جمعیتمان با آن هم‌خوانی ندارد.

وی با تاکید بر ضرورت توجه به بافت‌های فرسوده گفت: دولت اگر بخواهد خودش اقدام به خانه‌سازی کند با مشکل مواجه می‌شویم و طرحی امکان موفقیت دارد که توسط خود مردم انجام شود و دولت به پشتیبانی بپردازد.

رئیس مجمع نمایندگان استان یزد افزود: یکی دیگر از مسائل این است که ما باید به بخش خصوصی اجازه دهیم که خودش اقدام به ساخت مسکن برای کارگرانش کند و حتی این مسکن‌ها می‌تواند در زمین‌های فراوانی که اطراف شهرک‌های صنعتی وجود دارد احداث شود.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بخش خصوصی خودش هم تمایل به ساخت این مسکن‌ها دارد و تنها از دولت زمین را مطالبه می‌کند گفت: به این صورت می‌توان بخش زیادی از مسکن‌های مورد نیاز استان و کشور را ایجاد کرد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1559583

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =