ستاد جهش تولید در دیم رازهای لرستان تشکیل می شود

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان گفت : به زودی ستاد جهش تولید در دیم زارهای لرستان تشکیل‌ و اعضای آن معرفی می‌شوند.

به گزارش خبرآنلاین لرستان، دکتر "اسفندیار حسنی‌مقدم" در جلسه مقدماتی جهش تولید در دیمزارهای لرستان با اعلام این خبر گفت: تاکنون طرح جهش تولید در دیمزارها همزمان در ۶ استان آذربایجان شرقی، همدان، خوزستان، گلستان، کرمانشاه و کردستان اجرایی شده است و لرستان هفتمین استان در اجرای پروژه جهش تولید در دیمزارها انتخاب شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان تصریح کرد؛ این طرح به صورت مشترک توسط ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی "رحمة الله علیه" و وزارت جهاد کشاورزی اجرا می شود و هدف آن طی یک برنامه پنج ساله افزایش و ثبات در تولید می باشد.

 دکتر حسنی مقدم با اعلام اینکه محصولات زراعی گندم، جو، نخود، عدس، کلزا، گلرنگ و محصولات علوفه ای در قالب این طرح قرار دارند تصریح کرد حمایت های خرید ادوات، کودهای ریز مغذی، بذرمال و بذر با تسهیلات قرض الحسنه توسط ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی "رحمة الله علیه" و اجرای آن توسط سازمان جهاد کشاورزی انجام می شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان از جمله اهداف اساسی جهش تولید در دیمزارها را کشاورزی حفاظتی جهت بهره‌برداری بیشتر از بارندگی ها، استفاده از کودهای بذرمال جهت مقابله با تنش های خشکی و سرما، استفاده از کودهای ریز مغذی، وارد کردن نباتات علوفه‌ای و روغنی در تناوب با غلات و حبوبات برشمرد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1559599

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =