مدیر حوزه‌های علمیه به صورت رسمی با استعفای معاون آموزش حوزه‌های علمیه موافقت کرد. اماحجت الاسلام علی عباسی، معاون آموزش حوزه های علمیه درباره پذیرش استعفای وی از معاونت آموزش حوزه گفت: بنده استعفایی نداده‌ام که پذیرفته شود.

به گزارش خبرآنلاین حجت‌الاسلام علی عباسی معاون آموزش حوزه‌های علمیه در گفت‌وگو با رسا در خصوص اهداف طرح استادمحوری گفت: تقویت نقش استاد در روند تعلیم و تربیت طلاب دروس آزاد از برنامه‌ریزی و نظارت گرفته تا مشاوره علمی و اخلاقی و در نهایت ارزشیابی علمی طلبه با حفظ مزایای دروس حوزه مانند حق انتخاب استاد از جمله اهداف این طرح است.

وی تصریح کرد: ایجاد انگیزه در طلاب جهت حضور در درس، پیشگیری از برخی آفت‌ها از جمله جزوه خوانی‌های رایج جهت امتحان، آماده ساختن زمینه مناسب برای تدریس فضلای جوان و توانا و استفاده بهتر از زمان آموزشی و در نتیجه اتمام محدوده درسی در سال تحصیلی از دیگر اهداف طرح استادمحوری به شمار می‌آید.

حجت‌الاسلام عباسی تاکید کرد: متاسفانه برخی مدارس علمیه قم که به صورت خوابگاهی اداره می‌شوند برنامه‌ریزی مناسبی ندارند و این بی‌برنامگی آفات زیادی را متوجه طلاب کرده است که اگر این موضوع دنبال نشود، زیان فراوانی متوجه حوزه خواهد شد.

وی با بیان این که طرح استاد محوری از مزایای بسیار زیادی برخوردار است، افزود: مدیران مدارس علمیه قم که به صورت خوابگاهی اداره می‌شوند به خوبی این طرح را پذیرفته و به مزایایی این طرح اعتراف دارند.

معاون آموزش حوزه‌های علمیه گفت: برخی ادعا کرده بودند در حالی که آقایان با طرح استاد محوری مخالف هستند ولی ما در مدارس علمیه طرح استاد محوری را اجرا کرده‌ایم؛ این در حالی است که چنین موضوعی واقعیت ندارد.

معاون آموزش حوزه‌های علمیه در توضیح خبر لغو طرح استادمحوری در حوزه علمیه گفت: طرح استاد محوری به دلیل مخالفت برخی بزرگان اصلا اجرا نشده و آنچه امروز لغو شده دروس تحت برنامه مدارس است.

وی ادامه داد: در توضیحات خود به مدیریت حوزه نوشتم برنامه‌ای که در مدارس اجرا می‌شود، طرح استاد محوری نیست؛ زیرا طرح استاد محوری شش بند دارد و خود بنده این طرح را نوشته‌ام و از این طرح دفاع می‌کنم و آن را به نفع حوزه می‌دانم. ولی به هر دلیل سال گذشته با این طرح مخالفت‌های صورت گرفت و این طرح متوقف شد.

حجت‌الاسلام عباسی تصریح کرد: از این‌رو مدیران با نظر خودشان و با حمایت معاونت آموزش در مدارس خود درس برگزار کردند که این درس گذاشتن با طرح استاد محوری اشتباه گرفته شده است.

وی در دفاع از این طرح گفت: همه اساتید منافع این طرح را قبول دارند، حتی یکی از مدیران مدارس علمیه خدمت حضرت آیت‌الله صافی گلپایگانی رفته بود و این طرح را توضیح داده بودند، این مرجع تقلید رسما از این برنامه دفاع کرده بودند، حتی به حضرت آیت‌الله صافی گفته بودند که این همان طرح استاد محوری است؛ ایشان گفته بودند، اسمش هر چی می‌خواهد باشد، کار خوبی است. این هم از شواهد ما است و آقایان هم مخالف این طرح نبودند.

انتشار خبری در شب گذشته توسط مرکز مدیریت حوزه علمیه

گفتنی است، مرکز مدیریت حوزه علمیه شب گذشته با انتشار اطلاعیه ای اعلام کرد: بدینوسیله به اطلاع می رساند درسال تحصیلی آینده (91 - 90) طرح و دروس استاد محوری درحوزه علمیه قم برگزار نخواهد شد، لیکن براساس هماهنگی های به عمل آمده با مراجع عظام تقلید ( دامت برکاتهم)، نمرات افرادی که درامتحانات نیمسال اول سال جاری شرکت کرده اند، پذیرفته خواهد شد و لازم است این افراد در امتحانات نیمسال دوم شرکت نمایند.

مدیر حوزه‌های علمیه به صورت رسمی با استعفای معاون آموزش حوزه‌های علمیه موافقت کرد.آیت‌الله مرتضی مقتدایی، مدیر حوزه‌های علمیه کشور، روز گذشته در نامه‌ای رسمی به حجت‌الاسلام علی عباسی معاون آموزش‌ حوزه‌های علمیه با استعفای وی موافقت کرد.

اماحجت الاسلام علی عباسی، معاون آموزش حوزه های علمیه درباره پذیرش استعفای وی از معاونت آموزش حوزه گفت: بنده استعفایی نداده‌ام که پذیرفته شود. وی ادامه داد: طرح اجرا شده در سطح مدارس، ویژگی‌ها و ضوابطی متفاوت با طرح استاد محوری داشته و با توجه به حضور هزاران طلبه در این طرح، مطلب پنهانی نیز نبوده است.

وی افزود: در یک گزارش آماری، این اقدام به اطلاع مسؤولان محترم رسانده شده بود. البته به دلیل مسامحه در گفتار از طرف برخی مدیران و یا به دلیل اطلاع‌رسانی‌های غیرواقعی و غیردقیق برخی جریان‌ها، تلاش می‌شود تا از این اقدام به عنوان طرح استاد محوری یاد شود. ضمناً همه افراد آشنا با این طرح از جمله مدیران محترم مدارس بالاتفاق مزایای این اقدام را تایید می‌کنند.

حجت‌الاسلام عباسی تصریح کرد: از ناحیه معاونت آموزش امری خلاف قوانین و ضوابط محقق نشده و پنهان‌کاری نیز صورت نگرفته است؛ از ‌این‌رو دلیل موجهی برای استعفا وجود نداشت. اما مدیریت حوزه به دلیل فشارهای موجود این برکناری را به مصلحت دیده است.

وی تصریح کرد: با توجه به موقعیت حساس برگزاری امتحانات و برنامه ریزی 5 ماهه پیش از آن، در حال حاضر امتحانات سراسر کشور بدون مشکل در حال برگزاری است.

حجت الاسلام عباسی ادامه داد: موارد فوق را در نامه‌ای به صورت کامل به اطلاع اعضای محترم شورای عالی و مدیر محترم حوزه رسانده ام.

/6262

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 155989

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۰۸:۳۳ - ۱۳۹۰/۰۳/۱۸
    0 0
    يعني چه؟چه ربطي به ماداره؟حتمايه نفراين وسط راست ميگه وحتما يه نفرديگه همراست ميگه الاهرچندنقيض باشه.اينجاهست كه اجتماع نقيضين محال كه نيست هيچ،بلكه واجب است
  • بدون نام IR ۰۳:۵۵ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۰
    0 0
    آقای عباسی به بزرگان حوزه اعتماد کنید واحترام بگذارید.متشکرم