رتبه اول بیماری‌های قلبی با ۱۸.۶ میلیون مرگ در سال/قلب هایمان را با سلامتی پیوند بزنیم

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: بیماری‌های قلبی و عروقی با ۱۸.۶ میلیون مرگ در سال رتبه اول علل مرگ و میر را به خود اختصاص داده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از چهارمحال وبختیاری به نقل از وب دا ، سید راشد جزایری معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد و رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: همه ساله ۲۹ سپتامبر مصادف با هفتم مهرماه در تقویم بهداشتی به عنوان روز جهانی قلب نامگذاری شده است.

وی افزود: علیرغم کثرت مرگ‌های منتسب به کووید_۱۹، بیماری‌های قلبی و عروقی با ۱۸.۶ میلیون مرگ در سال کماکان رتبه اول علل مرگ و میر را به خود اختصاص داده اند.

جزایری اضافه کرد: این گروه از بیماری‌ها علل متعددی مثل مصرف دخانیات، دیابت، فشار خون بالا و چاقی، آلودگی هوا، بیماری شاگاس و آمیلوئید قلبی دارند.

وی اظهار داشت: بیماران قلبی بیشتر در معرض خطر ابتلا به انواع شدیدتر کووید_۱۹ هستند بسیاری از این بیماران به دلیل همه گیری کرونا برای انجام مراقبت‌های روزانه و حتی در موارد اضطراری از مراجعه به درمانگاه، بیمارستان و... وحشت دارند و براساس اصول پیشگیری از بیماری کووید_۱۹ از دوستان و اقوام نیز دوری می‌کنند و جدا افتاده اند.

جزایری تصریح کرد: هدف روز جهانی قلب امسال و سال‌های آینده، پیوند زدن سلامتی با قلب هایمان است و با توجه به بحران جهانی کووید_۱۹، بهره برداری جهانی از قدرت سلامت دیجیتال برای افزایش آگاهی، پیشگیری و مدیریت بیماری قلبی و عروقی در دنیا یکی دیگر از اهداف روز جهانی قلب است.

وی گفت: هدف از برگزاری این روز ترغیب و تشویق مردم به انتخاب شیوه زندگی سالم با اعمال چند تغییر ساده که به تضمین سلامتی قلبی کمک می‌کند، ترویج شیوه زندگی سالم برای ارتقای سلامت قلب افراد، خانواده، دوستان و نیز کل افراد جامعه و ضرورت مشارکت همگانی برای ارتقای آگاهی و دانش عمومی به منظور ارتقای سلامت قلب است.

جزایری بیان کرد: شعار روز جهانی قلب در سال ۲۰۲۱ با عنوان قلب هایمان را با سلامتی پیوند بزنیم تعیین شده است و این شعار حاوی پیام برای حفظ سلامت قلب خود، خانواده و جامعه، قلب‌های خود را با سلامتی پیوند بزنید است.

وی ادامه داد: با انتخاب شیوه زندگی سالم و چند تغییر ساده مثل کاهش مصرف نوشابه‌ها و آبمیوه‌های شیرین، مصرف میوه‌های تازه به عنوان یک جایگزین مناسب، مصرف غذاهای فرآوری و بسته بندی شده و... سلامت قلب خود را حفظ کنید.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1560117

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 11 =