خاکسپاری پیکر بانو خلیلی در خانه ابدی/ صور در شور انبوه مردم سوگوار/ عکس

مراسم تشییع و تدفین پیکر «پروین خلیلی »(ام صدری) همسر امام موسی صدر با حضور انبوهی از جمعیت در شهر صور واقع در جنوب لبنان برگزار شد.

به گزارش خبرآنلاین، پیکر بانو پروین خلیلی در میان انبوهی از دسته های سوگواری گروه ها و تشکل های مردمی در لبنان بدرقه شد. «شیخ علی الخطیب» نماینده مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان بر پیکر همسر امام موسی صدر نماز میت اقامه کرد سپس در خاک آرام گرفت.


پروین خلیلی همسر امام موسی صدر، ۸۳ ساله و ایرانی الاصل بود که در شهر صور، مرکز فعالیت های سیاسی، اجتماعی و دینی صدر، به خاک سپرده شود.  ام صدری روز پنج شنبه برابر با سی ام سپتامبر ۲۰۲۱ دار فانی را وداع گفت. مراسم ترحیم آن مرحومه روزهای یکشنبه، دوشنبه و سه شنبه در سالن وحدت ملی درساختمان مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان برگزار می شود.

مراسم تشییع از مقابل موسسات  امام موسی صدر شروع و پس از عبور از خیابان های شهر صور و نهاد الجعفریه به سمت آرامگاه ابدی حرکت کرد در حالی که خودروهای وابسته به جمعیت الرساله در جلوی آن حرکت می کردند و انبوهی از جمعیت و فعالینی از مناطق  مختلف در آن مشارکت داشتند.

«محمد رعد» نماینده سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان، ایوب حمید نماینده رئیس مجلس لبنان، قاسم هاشم نماینده نخست وزیر، شیخ علی الخطیب معاون رئیس شورای اعلای اسلامی شیعیان لبنان و شمار دیگری از نمایندگان مجلس لبنان به همراه «محمد جلال فیروزنیا» سفیر ایران در لبنان، افسران ارشد ارتش، نیروهای امنیتی و روسای شوراهای شهر از جمله شخصیت هایی بودند که در مراسم تشییع پیکر همسر امام موسی صدر مشارکت داشتند.

تصویر زیر دسته سوگواری تشکل پیش‌آهنگی الرساله است
سمت راست عکس مهندس مهدی فیروزان( داماد امام صدر) به همراه صدرالدین صدر (پسر امام موسی صدر) دیده می شوند

دسته‌های سوگواری گروه‌های مردم برای همسر امام صدر در شهر صور/ عکس

/6262

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1560279

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =