تلاشمان ماندن در میانه ی جدول لیگ برتر برای برداشتن گامهای موفق بعدی است

سرمربی تیم تکواندو مردان پالایش نفت آبادان گفت: تلاشمان آنست که با تزریق چند بازیکن خوب به تیم و در کنار دیگر بازیکنان ضمن حفظ تعادل، در لیگ و در میانه ی جدول (چهارم یا پنجم) باقی بمانیم و در سالهای آینده، سال بعد و یا ۲ سال دیگر به طور حتم بر روی سکو خواهیم بود.

به گزارش خبرنگار خبرآنلاین از آبادان؛ روح الله گودرزی در نشست خبری با اصحاب رسانه که در محل اتاق کنفرانس سالن شماره یک مجموعه ورزشی ۱۷ شهریور شرکت پالایش نفت آبادان برگزار شد، با قدردانی از زحمات و همراهی رسانه ها و حضور یوسف کرمی از افتخارات ملی و جهانی در کنار تیم پالایش نفت به عنوان یک اسطوره و سرآمد اخلاق در میان تکواندوکاران ایرانی، اظهار کرد: متاسفانه با وجود شرایط ناشی از کرونا خیلی دیر تمرینات را آغاز کردیم و مشکل بزرگ دیگری که داریم در پالایش آنکه بایستی حتما نامه ی رسمی از فدراسیون بیاد و طبق آن نامه مجوز فعالیت به ما داده شود که این نامه هم حدود یک ماه است که به دست ما رسیده و به محض دریافت نامه ما تمرینات را آغاز کردیم تمرینات را بدنسازی آغاز کردیم اما واقعا برای چنین میدان بزرگی خیلی دیر است و زمان زیادی نیست با توجه به اینکه لیگ آنگونه که گفته شده آخر آبان ماه آغاز می شود و ما زمان زیادی نداریم.

*برنامه ی خوبی برای آینده بازیکنانمان داریم

وی افزود: ما پارسال یک تیم خیلی جوان از بچه های همین شهر را گرد هم آوردیم و برای اینها برنامه ی بلند مدت داریم و حضور استاد کرمی نیز به طور صرف به همین منظور است که ما بر روی بچه ها سرمایه گذاری بلند مدت داشته باشیم به هیچ وجه قصد خارج کردن بچه از تیم را نداریم و برنامه های خوبی برای آینده شان داریم.

*کاری برای زیرساخت ها نکردیم

وی تصریح کرد: برای هر کاری زیر ساختهایی لازم است البته نمی خواهم از سیستمی گلایه کنم اما واقعیت امر همین است با نگاهی به تیمهای تهرانی می بینید که از تیمهای پایه همچون نونهالان به بالا در رده ملی صاحب تیم هستند و فردی که کارش را در از تیمهای پایه آغاز کرده می داند که در ادامه می تواند در رده های بالاتر نیز بازی کند اما ما برای زیرساختها کاری انجام ندادیم.

سرمربی تیم تکواندو مردان پالایش نفت آبادان یادآور شد: سالهاست که درباره ی داشتن تیمهای پایه در سطح استان و کشور صحبت شده اما هیچ کار عملی نشده است. ما در عقبه ی تیم مان چیزی نداریم. به طور ناگهانی بچه ها را از باشگاه برمی داریم و به یک باره می بریم در میدان لیگ برتر، لیگی که در آن جا قهرمانانی که در سطح جهانی هم در حال مسابقه اند حضور دارند و این نمی تواند برای بچه هایی که ما از باشگاه آورده ایم و چند ماهی را با آنها تمرین کردیم، میدان خوبی باشد.

گودرزی؛ گفت: به نظرم تا زمانی که زیرساختها مهیا نشود نتیجه گیری خوبی نخواهیم داشت و هر کسی هم در هر رده ای که بیاید و به تیم کمک کند معجزه نمی تواند بکند تا زیرساختها مهیا نشود. امید می رود با کمک و همراهی مدیرعامل باشگاه فرهنگی و ورزشی پالایش نفت آبادان بتوانیم راه را هموار کنیم.

*۶۰ درصد بازیکنان تیم بومی اند

وی افزود: پارسال حدود ۶۰ درصد از اعضای تیممان بچه های بومی، جوان و با آتیه بودند. اگر روی همین ها سرمایه گذاری کنیم حداقل ۵ تا ۶ سال می توانند برایمان بازی کنند به شرط اینکه بتوانیم با ایجاد انگیزه مناسب سبب ماندگاری آنها شویم و حمایت شوند.

وی اظهار کرد: فعالیت تیم تکواندو پالایش نفت آبادان بر روی باشگاههایی که در سطح شهر فعالیت دارند اثرگذار است و برای مربیان این شهر نیز ایجاد انگیزه می کند اما به هر حال برای اینکه بچه ها بتوانند در سطح لیگ برتر بازی کنند و نتیجه ی مطلوب را به دست بیاورند نیاز به آماده سازی زیرساختهای لازم داریم.

وی تصریح کرد: فدراسیون به دلایل خودش بازیها را به طور متمرکز در تهران برگزار می کند و متاسفانه اکثر تیمهای حاضر در لیگ برتر کشور تیمهای تهرانی هستند همین باعث می شود که فدراسیون بازیها را به صورت متمرکز برگزار می کند و بسیار کم پیش می آید که میزبانی با شهرستانها باشد.

*ورود ضربه ی بزرگ با حذف تیمهای پایه

سرمربی تیم تکواندو مردان پالایش نفت آبادان یادآور شد: پیش از را هیابی مان به لیگ کشور، پالایش نفت باشگاهی به نام آذرپیکان داشت که در لیگ استان در رده نونهالان و نوجوانان تیم داشتیم و به جرات می گویم که سالها در سطح استان همیشه در سکوی اول و دوم بودیم. بیش از ۶۰ درصد تیم از میان فرزندان شرکتی و تمام تیم از آبادان بودند. در مسابقات وزارتی هم که برگزار می شد همیشه در سکوی نخست بودیم و با این عقبه تیم را بردیم دسته یک کشور، اما به محض ورود تیم به دسته یک، تیمهای پایه حتی از مسابقات استانی هم حذف شدند و این ضربه ی بزرگی به تیمهای ما وارد کرد.

*۱۰ سال است تیم پایه ندارم

گودرزی؛ گفت: ما ۳ تا ۴ سال نخست، بازیکنان بومی خوبی همچون امید آشوری (راه یافته گان به اردوی تیم ملی)، آرش رودبار(دعوت شده به اردوی تیم ملی از بازیهای لیگ بدون انتخابی) و نادر سعدیان داشتیم. چون از پایه بر روی بازیکنانمان کار می کردیم با قدرت و توان بالا ظاهر می شدند اما الان ۱۰ سال است که ما تیمهای پایه نداریم از تیمی که عقبه ندارد انتظار خاصی نمی توان داشت.

وی افزود: با حضور یوسف کرمی در کنار تیم و استفاده از تجربیات وی برنامهمان آنست که امسال میانه ی جدول را حفظ کنیم با توجه به اینکه قانون هم تغییر کرده و دو تیم از لیگ برتر به لیگ دسته یک می روند و به عکس، مقداری حساسیت کار بیشتر شده اما تلاشمان آنست که با تزریق چند بازیکن خوب به تیم و در کنار دیگر بازیکنان ضمن حفظ تعادل، در لیگ و در میانه ی جدول (چهارم یا پنجم) باقی بمانیم و در سالهای آینده، شاید سال بعد و یا دو سال بعد به طور حتم بر روی سکو خواهیم بود.

*تلاش برای راه اندازی آکادمی تکواندو در آبادان

وی اظهار کرد: بحث فعال سازی آکادمی را پیش از بروز شرایط کرونایی با مدیرعامل باشگاه صحبت کردیم خوب هم داشت پیش می رفت و قرار بود باشگاه آبادان شود آکادمی و از پایه نسبت به پرورش استعدادهای ناب و خوب آن هم زیر نظر مربیان خودمان تلاش کنیم اما متاسفانه با مواجه با موضوع کرونا این قضیه قدری معطل ماند اما پیگیر آنیم که این اتفاق خوب بیفتد و هر چه زودتر آن را فعال کنیم چرا که به تکواندو شهر بسیار کمک می کند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1560739

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 8 =