هشدار رییس سازمان بورس به آینده خودروسازان/ قیمت‌گذاری دستوری با صنایع خودرویی چه کرد؟

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار تاکید کرد: تداوم روند کنونی، منجر به کاهش تولید و در نهایت توقف فعالیت شرکت‌های خودروساز و قطعه‌ساز خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، محمدعلی دهقان‌دهنوی در نامه‌ای به وزیر اقتصاد اظهار داشت: به نظر می‌رسد نحوه قیمت‌گذاری خودرو در شورای رقابت به دلیل عدم کارایی در شرایط تورمی دارای ایرادات اساسی بوده که این امر نه تنها سبب تنظیم بازار خودرو و رضایت‌مندی مصرف‌کننده نهایی نشده است، بلکه با انتقال منافع از شرکت‌های خودروساز به جیب واسطه‌گران، سبب ایجاد کمبود نقدینگی در شرکت‌های خودروساز و قطعه‌ساز شده است.

وی افزود: تداوم روند فوق، منجر به کاهش تولید و در نهایت توقف فعالیت شرکت‌های خودروساز و قطعه‌ساز خواهد شد.

هشدار رییس سازمان بورس به آینده خودروسازان/ قیمت‌گذاری دستوری با صنایع خودرویی چه کرد؟

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار تصریح کرد: در این راستا با توجه به عدم شمولیت قیمت‌گذاری نهاده‌های تولیدی صنعت خودرو و ساخت قطعات توسط شورای رقابت و تاخیر در اعطای مجوز افزایش نرخ در شرایط تورمی، پیشنهاد می‌شود در ابتدا موضوع قیمت‌گذاری خودرو در شورای رقابت دوباره مورد بررسی قرار گرفته و محصولات خودرویی همانند محصولات صنایع فولاد و پتروشیمی از شمول قیمت‌گذاری توسط شواری رقابت خارج شود تا از زیان‌های آتی شرکت‌های خودروساز در شرایط تورمی جلوگیری به عمل آید.

دهقان‌دهنوی عنوان کرد: همچنین موضوع زیان‌های وارده به شرکت‌های ایران خودرو و سایپا ناشی از قیمت‌گذاری نامناسب توسط شورای رقابت در سنوات گذشته مورد بررسی و پاسخگویی نهاد مسوول قرار گیرد.

مشروح نامه رییس سازمان بورس به وزیر اقتصاد را (اینجا) بخوانید.

223225

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1560792

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =