برنامه‌های نشست «اولیس» جیمز جویس، بررسی دیوان شرقی غربی، معرفی داوران جشنواره فیلم میلاد سرخ و اعلام سینمایی که فیلم‌های جشنواره فیلم پلیس در آن اکران می‌شوند و... اعلام شد.

به گزارش خبرآنلاین، نشست ویژه‌ شهر کتاب در روز دوشنبه 23 خرداد ساعت 16:30 به نقد و بررسی «اولیس» جیمز جویس اختصاص دارد که با حضور الیور گروگن (سفیر ایرلند در ایران)، هوشنگ رهنما، امیرعلی نجومیان و علی‌رضا جعفری در مرکز فرهنگی شهرکتاب برگزار می‌شود. در این نشست بخش‌های کوتاهی از «اولیس» به زبان اصلی و فارسی نیز خوانده می‌شود.

همچنین نشست هفتگی شهر کتاب در روز سه‌شنبه 24 خرداد ساعت 16:30 به نقد و بررسی «دیوان شرقی غربی» اختصاص دارد که با حضور برند اربل (سفیر آلمان در ایران)، میرجلال‌الدین کزازی، مهدی زمانیان، محمود حدادی و جمعی از حافظ‌پژوهان و گوته‌شناسان در مرکز فرهنگی شهر کتاب واقع در خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمد قصیر (بخارست)، نبش کوچه سوم، برگزار می‌شود.

آثار راه‌یافته به جشنواره فیلم پلیس در سینما فلسطین اکران می‌شود
فیلم‌های راه‌یافته به چهارمین جشنواره فیلم پلیس در بخش‌های مختلف در سالن‌های سینما فلسطین به نمایش در می‌آیند.

با اعلام اسامی فیلم‌های راه یافته در بخش‌های سینمایی، ویدئویی،مستند، کوتاه داستانی، این آثار در سه سالن سینما فلسطین اکران می‌شوند.

در سالن شماره یک فلسطین فیلم‌های سینمایی 35 میلیمتری بخش مسابقه به نمایش در می‌آیند و در سالن شماره دو و شماره سه نیز به ترتیب فیلم‌های ویدئویی و مستند کوتاه، بلند و کوتاه داستانی نمایش داده می‌شود.

چهارمین جشنواره فیلم پلیس با رویکرد «پلیس، سینما، پیشگیری اجتماعی» توسط معاونت اجتماعی ناجا 11 تا 14 تیرماه برگزار می‌شود.

صبا نمایشگاه نقاشی ولی‌اله گشایی را برگزار می‌کند
آثار نقاشی ولی‌اله گشایی هنرمند خودآموخته در نگارخانه «خیال نو» صبا به نمایش درمی‌آید.

با نمایش 62 اثر نقاشی گشایی، چهارمین مجموعه از نمایشگاه‌های هنرمندان خود آموخته در صبا برگزار می‌شود.

گشایی در سال 1329 متولد شد و تاکنون نمایشگاه‌های گروهی و انفرادی زیادی از جمله در نگارخانه‌های جهان‌نما (نیاوران)، ابراهیم‌نژاد، آبتین، تالار اندیشه و تالار وحدت برگزار کرده و در سه دوسالانه نقاشی جهان اسلام نیز مشارکت داشته است.

نمایشگاه آثار نقاشی «ولی‌اله گشایی» از 23 خرداد در نگارخانه خیال نو صبا افتتاح می‌شود. علاقه‌مندان می‌توانند برای بازدید از این نمایشگاه به آدرس خیابان ولی‌عصر، خیابان طالقانی غربی، خیابان شهید برادران مظفر (صبا)، شماره 125 مراجعه کنند. این نمایشگاه تا 13 تیر میزبان عموم بازدیدکنندگان خواهد بود.

مدیرتولید موسسه تصویر شهر معرفی شد
در حکمی از سوی ابراهیم داروغه‌زاده محمدرضا اصلاح مدیر تولید موسسه تصویر شهر سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران معرفی شد.

محمدرضا اصلاح سابقه چندین سال فعالیت اجرایی در سازمان صدا و سیما از جمله مدیر کنترل تولید شبکه یک، مدیر اطلاعات و برنامه‌ریزی شبکه دو، مشاور برنامه‌ریزی شبکه جام جم، مشاور رئیس مرکز سیما فیلم، دبیر اجرایی تبصره 3 سازمان صدا و سیما، مشاور برنامه‌ریزی شرکت صبا و همچنین مشاور مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی، عضویت در شورای ارزیابی و برآورد معاونت هنری شهرداری و مشاور تولید بخش رادیو و تلویزیون نیروی انتظامی را در کارنامه خود به ثبت رسانده است.

برپایی سمینار آموزشی بازسازی تصاویر آرشیوی
سمینار آموزشی بازسازی تصاویر آرشیوی ساعت 9:30 صبح روز پنجشنبه 19 خردادماه در تالار سیف‌اله داد برگزار می‌شود. گروه پیشگامان سینمای آریا و شرکت ایران تله‌کالا در جهت ارتقاء سطح دانش فنی فیلمبرداران سینمای ایران و معرفی آخرین تحولات تکنیکی و فنی، سمینار آموزشی با موضوع پست پروداکشن در سینمای دیجیتال را برگزار می‌کند.

در این سمینار تصاویر بازسازی شده فیلم «اون شب که بارون اومد» به نمایش در خواهد آمد. این نشست آموزشی ویژه اعضای جامعه اصناف سینمای ایران تدارک دیده شده است.

اهدای مدال دو دپیلم آکادمی هنرهای زیبای ایتالیا به عکاس ایرانی
مدال و دیپلم افتخار آکادمی هنرهای زیبای ایتالیا به هنرمند عکاس ایرانی به علیرضا کریمی‌صارمی هنرمند عکاس ایرانی اهدا شد.

آکادمی هنرهای زیبای بولونیا معتبرترین آکادمی هنرهای زیبای ایتالیاست که در سال 1711 میلادی تأسیس شده است. ریاست این آکادمی امسال در سالگرد سیصدمین سال تأسیس آن از هنرمند عکاس کشورمان علیرضا کریمی‌صارمی دعوت بعمل  آورد تا با حضور ایشان و به نمایش گذاشتن مجموعه عکس‌های «همسران باد»، سیصدمین سالگرد تأسیس این آکادمی جشن گرفته شود.

20 فریم عکس‌های سیاه و سفید در اندازه بزرگ 1×1 متر مجموعه «همسران باد» که با نگاهی کاملاً هنری به سفالگران روستای کلپورکان در استان سیستان و بلوچستان است، در گالری زیبا و تاریخی این آکادمی که ساختمانی با قدمت بیش از چهار صدساله است به نمایش گذاشته شده است.

در مراسم افتتاح این نمایشگاه آقای آدریانو بچیلیری ریاست آکادمی پس از تقدیر و صحبت درباره نوع نگاه عکاسی در مجموعه عکس‌های «همسران باد»، مدال و دیپلم افتخار آکادمی هنرهای زیبا بولونیا را در سیصدمین سالگرد تأسیس آن به خاطر نگاهی کاملاً هنرمندانه در عکاسی به علیرضا کریمی‌صارمی اهدا کرده است.

در این مراسم علیرضا کریمی‌صارمی درباره تاریخچه عکاسی و ورود آن به ایران تنها پس از پنج سال از ابداع آن در اروپا یعنی در سال 1844 و تدریس عکاسی در دارالفنون و در مورد دو عکاس ایتالیایی یعنی لوئیچی مونتابونه و لوئیچی پشه که در حدود سالهای 1861 و 1862 به ایران آمده و عکاسی کردند و به سخنرانی پرداخت.

معرفی هیئت انتخاب و داوری جشنواره «میلاد سرخ» اردبیل
اعضای هیئت انتخاب و داوری بخش مسابقه فیلم های «مستند» نخستین جشنواره سراسری «میلاد سرخ» معرفی و کار خود را در شهر اردبیل آغاز کردند.

این هیئت متشکل از آقایان احمد جان میرزایی (مستندساز)، مصطفی دالایی (فیلمبردار و مستندساز عرصۀ دفاع مقدس)، سعید رشتیان (تهیه‌کننده سینمای مستند)، رحیم مرتضی‌وند (کارگردان و تهیه‌کننده سینمای مستند)، عابدین مهدوی (مستندساز)، محمد علیزاده و صابر فرزانه‌وش (از مستندسازان باسابقۀ استان اردبیل)، از جمع حدود 380 اثر مستند ارسالی به دبیرخانه جشنواره میلادسرخ، اقدام به انتخاب و داوری فیلم های مستند منتخب جشنواره خواهند کرد.

در نخستین جشنواره «میلاد سرخ»، فیلم‌های سینمایی ویدئویی،‌ مستند، کوتاه داستانی و انیمیشن با مضامین سُنن ائمه معصومین و امام‌زادگان(ع) بویژه حضرت امام‌حسین(ع)، در چهار محور «سیر و سلوک»، «جشن و اعیاد و مجالس»، «پاسداشت و سوگ» و «رهروان» به نمایش عمومی درمی آیند.

هیئت انتخاب و داوری بخش فیلم‌های کوتاه داستانی جشنواره «میلادسرخ» متشکل از آقایان اکبر حُر (پژوهشگر، نویسنده و کارگردان سینما)، ناصر رفایی (نویسنده و کارگردان سینما)، مهدی فُیوضی (کارگردان سینما)، علی‌اکبر قاضی‌نظام (فیلمنامه نویس)، محمدهادی کریمی (نویسنده و کارگردان سینما)،‌ کریم عظیمی و صابر محمدی (فیلمسازان اردبیلی) کار خود را در شهر اردبیل آغاز کرده بودند. هیئت انتخاب و داوری بخش فیلم‌های سینمایی ویدئویی و «انیمیشن» نیز بصورت مستقل معرفی و اقدام به انتخاب سایر آثار منتخب جشنواره خواهند کرد.
 
58244

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 156096

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 13 =