در دیدار امیرعبداللهیان و لاوروف چه گذشت؟

حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران‌ که به دعوت رسمی سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه فدراسیون روسیه به مسکو سفر کرده است، صبح امروز چهارشنبه در تالار وزارت امور خارجه روسیه با همتای روس خود دیدار و پیرامون موضوعات مورد علاقه دو کشور در سطوح دوجانبه، منطقه ای و ببن المللی گفت و گو و تبادل نظر نمود.

به گزارش خبرآنلاین،  در این دیدار طرفین ضمن تشریح آخرین وضعیت روابط دوجانبه، بر گسترش همه جانبه همکاری ها و تعاملات دو کشور در تمامی عرصه ها تاکید و آمادگی خود را جهت ارتقاء هر چه بیشتر مناسبات فیمابین اعلام نمودند. زمینه سازی و اعلام آمادگی جهت برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی، تقویت تعاملات در حوزه تجاری و اقتصادی، انرژی، بستر سازی جهت ارتقاء  همکاری های فرهنگی، موضوعات کنسولی و همکاری در زمینه مقابله با بیماری کرونا از دیگر  موارد طرح شده در این ملاقات بود.

دکتر امیر عبداللهیان ضمن تشکر از حمایت روسیه از  عضویت جمهوری اسلامی ایران در سازمان همکاری شانگهای، بر ضرورت تقویت همکاری ها در موضوعات منطقه ای و بین المللی تاکید نمود.
آقای لاوروف  نیز با اشاره به سفر اخیر خود به تهران و امضای موافقت نامه تاسیس مراکز فرهنگی دو کشور خواستار اجرایی شدن سند مذکور گردید.  

بررسی آخرین وضعیت افغانستان، تحولات قفقاز، اوضاع یمن، برجام، رژیم حقوقی  خزر و دیگر موضوعات  منطقه ای و بین المللی از  دیگر نکات  مورد رایزنی و تبادل نظر وزرای امور خارجه در این ملاقات  بود.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1561422

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • RO ۲۲:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۴
    3 0
    آیا لاوروف درباره تحولات قفقاز سکوت کرد یا موضع گیری کرد؟
  • US ۰۸:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۵
    0 0
    سیاستهای مستقل خودراداشته باشیم
  • علی IR ۱۳:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۵
    2 1
    روسیه هم با اردوغان و علی اف همدست هست باید سیاست ضد ابن و ان را کنار گذاشت اتکا به روسیه باعث از بین رفتن حقوق ما خواهد شد
    • Ysn IR ۱۸:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۵
      0 1
      روسیه هیچوقت این کارو نمیکنه چون منافعش تو ایرانه مگه مغز خر خورده بیاد با اینا همدست بشه
  • مهدی IR ۰۰:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۶
    2 0
    روسیه چاره ای جز یه سری امتیاز دهیها به آذربایجانو ارمنستان نداره تا بتونه جلوی ترگیرو بگیره که قصد داره نفوذ روسیه و ایرانو کم کنه و انتقامشو بابت سوریه و لیبی بگیره وایرانم اگر نتونه با همسایه هاش خصوصا عربستان دوستی کنه و روابطش با اروپارو بهتر کنه توان خاصی برای تاثیر گزاری نداره جز اینکه جنگی راه بندازیم که در این شرایط بد اقتصادی بنفعمون نمیشه و حتی قویتر کردن ارمنستان با ابزار ایرانیم ممکنه در درازمدت به ضررمون بشه