روز برنزی ایران و انتظار برای دو طلا

تیم‌ملی کشتی‌فرنگی ایران در رقابت‌های جهانی دو برنز کسب کرد و فردا نیز شانس کسب دو مدال طلا را دارد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ تیم ملی کشتی فرنگی ایران در روز دوم رقابت های جهانی نروژ توسط پژمان پشتام و محمدعلی گرایی دو مدال برنز کسب کرد. مهرداد مردانی هم چون سجاد عباسپور از دور رقابت ها کنار رفت اما محمدهادی ساروی و علی اکبر یوسفی راهی فینال شدند.

نتایج امروز نمایندگان ایران در کشتی فرنگی قهرمانی جهان

پژمان پشتام: او در دور اول وزن 82 کیلوگرم  سینگ هارپرت از هند را ۴ بر ۳ برد و سپس  ۷ بر ۲ طارق عبدالسلام از بلغارستان را از پیش رو برداشت. پشتام در گام سوم رادزیک کولیو از بلاروس را ۳ بر یک شکست داد و به نیمه نهایی رسید. در این مرحله پشتام 5-2 مغلوب برهان آکبوداک از ترکیه شد و به فینال نرسید. در دیدار رده بندی او 4 بر صفر لازلو از مجارستان را شکست داد و به مدال برنز رسید.

محمدعلی گرایی: گرایی در مبارزه رده بندی وزن ۷۷ کیلوگرم رقابت های کشتی فرنگی قهرمانی جهان به مصاف توماس لوای از مجارستان رفت و در یک کشتی قدرتمندانه در یک دقیقه و 59 ثانیه حریف را 9 بر صفر برد و مدال برنز را برگردن آویخت. محمدعلی گرایی دارنده ۲ مدال برنز جهان در یک چهارم نهایی مقابل رومن ولاسوف دارنده ۴ طلای جهان و المپیک از روسیه با نتیجه سنگین ۱۰ بر یک شکست خورده بود. او در دور نخست مقابل آیک مناتسکانیان از بلغارستان با نتیجه ۶ بر یک به برتری رسید و راهی هشتم نهایی شد. وی در دومین مبارزه نیز مقابل جلا بولکوادزه دارنده مدال طلای زیر ۲۳ سال جهان از گرجستان با نتیجه ۶ بر یک به برتری رسید.

محمدرضا مختاری: در مبارزه رده بندی وزن ۷۲ کیلوگرم محمدرضا مختاری به مصاف اسلیوا از لیتوانی رفت و در همان وقت اول به مانند مبارزه نیمه نهایی غافلگیر شد و با نتیجه 10 بر یک باخت و از رسیدن به مدال برنز بازماند. او در دور اول با کریستوف بورگر از اتریش مبارزه کرد و به راحتی با نتیجه 9 بر صفر پیروز شد او در یک هشتم نهایی 12 بر 2 لی از کره جنوبی را برد. او در دور بعد به مصاف غنی زاده از آذربایجان رفت و در ادامه در همان تایم نخست با نتیجه قاطع ۹ بر یک صاحب برتری شد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت اما در این مرحله مقابل امویان از ارمنستان شکست خورد و راهی دیدار رده بندی شد.

محمدهادی ساروی: در وزن ۹۷ کیلوگرم، محمدهادی ساروی دارنده مدال برنز المپیک در دیدار نیمه نهایی مقابل نیکولوز خاکلاشویلی کشتی‌گیر گرجستانی الاصل از ایتالیا به روی تشک رفت و در پایان با نتیجه ۵ بر صفر به برتری رسید و اولین فینالیست ایران در این رقابت ها نام گرفت. ساروی پیش از این در دور نخست استراحت کرد، سپس برابر آرتور سرگسیان از روسیه ۶ بر ۴ پیروز شد. وی در ادامه ملیا از گرجستان را ۹ بر یک برد و راهی نیمه نهایی شد. فینال این وزن میان ساروی و جورج زوک از مجارستان برگزار می شود.

علی اکبر یوسفی: نماینده وزن ۱۳۰ کیلوگرم ایران و دارنده مدال طلای زیر ۲۳ سال جهان در مرحله نیمه نهایی برابر یاسمانی فرناندز دارنده مدال برنز جهان از شیلی به روی تشک رفت و در پایان مقابل حریف قدرتمند خود با نتیجه دو بر یک به برتری رسید و راهی فینال شد. یوسفی پیش از این در دور نخست استراحت کرد، سپس مقابل اواساپیان از ارمنستان ۶ بر یک پیروز شد. وی در دومین مبارزه و در یک چهارم نهایی مقابل اسکار مارویک از نروژ به سختی و با نتیجه ۲ بر یک به برتری رسید و راهی نیمه نهایی شد. فینال این وزن میان یوسفی و گدخائوری از روسیه برگزار می شود. یوسفی می تواند با کسب مدال طلا تاریخ ساز شود و اولین طلای جهانی سنگین وزن ایران را به دست آورد.

مهرداد مردانی: مردانی نماینده وزن ۶۰ کیلوگرم ایران از دور رقابت ها کنار رفت. با شکست غریبیان کشتی گیر ارمنستانی در نیمه نهایی، مهرداد مردانی شانس کسب مدال برنز را از دست داد و حذف شد. او پس از استراحت در دور نخست به مصاف رضوان آرنائوت از رومانی رفت و با نتیجه ۱۱ بر ۳ پیروز و راهی یک چهارم نهایی شد. او در دور بعد به مصاف  گئورگ غریبیان از ارمنستان رفت و با نتیجه سنگین ۷ بر صفر شکست خورد و از رسیدن به نیمه نهایی بازماند.

سجاد عباس پور: عباس پور در وزن ۵۵ کیلوگرم دیگر نماینده ایران در ۴ وزن نخست بود که در دور نخست مقابل حریفی از آمریکا تن به شکست ۱۰ بر یک داد و با توجه به شکست سنگین کشتی گیر آمریکایی در دور دوم مقابل حریفی از ارمنستان، عباس پور خیلی زود از دور رقابت ها کنار رفت.

رقابت های فینال و رده بندی اوزان ۵۵، ۹۷ و ۱۳۰ کیلوگرم این رقابت ها، فردا شب(شنبه) برگزار می شود.

برنامه ملی پوشان ایران در سه وزن پایانی:

در وزن 63 کیلوگرم: میثم دلخانی پس از استراحت در دور نخست در دور دوم به مصاف برنده کشتی میان ساموئل جونز از آمریکا و دنیز منیکسه از آلمان می رود. در این وزن 21 نفر حضور دارند.

در وزن 67 کیلوگرم: محمدرضا گرایی پس از استراحت در دور اول در دور دوم با تسوچیکا شیمویامادا قهرمان آسیا از ژاپن کشتی می گیرد. در این وزن 27 نفر حضور دارند.

در وزن 87 کیلوگرم: رامین طاهری در دور اول با میهایل برادو از مولداوی کشتی می گیرد. وی در صورت پیروزی در این مبارزه در دور دوم به مصاف برنده دیدار میان آلان ورا گارسیا از آمریکا و تورپان بیسلطان اف از دانمارک می رود. در این وزن 25 نفر حضور دارند.

بیشتر بخوانید: پیروزی آسان گرایی و یک گام تا برنز جهانی

253 251

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1562047

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 2 =